• Stårschan2

    Vad drömmer du om att göra när samhället öppnar upp igen?

    Som rubriken säger - vad går du och längtar efter att kunna göra den dagen alla coronarestriktioner hävs? (Under förutsättning att vi kommer att kunna gå tillbaka till samma förutsättningar som vi hade 2019)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad drömmer du om att göra när samhället öppnar upp igen?
  • Duckan

    Resa! 
    Träffa mina föräldrar vill jag också göra men de får väl vaccinet nån gång snart hoppas jag så det löser sig.

  • sextiotalist

    Synd att dessa enkäter inte tillåter mer än ett svar. Men främst träffa släkt och vänner, sedan att man kan arbeta normalt (läs kontoret blir mer bemannat), men även kunna resa lite. Inte för att jag är en globetrotter, men att inte ens ta tåget över sundet och promenera längs Ströget är ju inte lämpligt nu

  • cosinus

    Primärt träffa mina föräldrar.

    Men annars mest de små sakerna. Att det är folk på jobbet, att dottern får gå tillbaka till gymnasiet, att hennes aktiviteter får börja, att man faktiskt får vara inomhus när barnen tränar och inte är hänvisad till att typ ta en 2 timmar lång promenad, att inte behöva känna sig som en skurk om man råkar harkla sig eller gud förbjude nysa. Typ såna saker :)

  • Stårschan2

    Nog för att jag egentligen trivs ganska bra med tillvaron nu, hemkär enstöring som jag är, så har jag ändå drabbats av nån sorts förbjuden-frukt-syndrom, och längtar vansinnigt efter att få gå på dans och festival som kryllar av folk. Men det med att få trängas och trivas på ett svettigt dansgolv ligger väl totalt sist på listan över vad man kommer att kunna göra.

  • Stårschan2
    Duckan skrev 2021-01-28 09:50:13 följande:

    Resa! 
    Träffa mina föräldrar vill jag också göra men de får väl vaccinet nån gång snart hoppas jag så det löser sig.


    Samma här. Har redan gjort upp rutten för sommarens drömsemester med bil genom Europa, men jag törs inte ta ut något i förskott, utan är helt inställd på att det blir stughäng och fjällvandring i år också. Inte dumt det heller, men jag längtar efter att få sitta på restaurang och beställa mat på utrikiska.
  • prometheuz

    Jag längtar verkligen efter att träffa vänner och familj utan att behöva oroa mig för deras hälsa.. men inte bara det.. att kunna känna mig trygg i samhället och prata med expediter eller sånt, det saknar jag med. Jag saknar att ha möjligheten att träffa nya vänner, för jag flyttade innan pandemin till en helt ny stad i ett annat land..

  • Duckan
    Samma här. Har redan gjort upp rutten för sommarens drömsemester med bil genom Europa, men jag törs inte ta ut något i förskott, utan är helt inställd på att det blir stughäng och fjällvandring i år också. Inte dumt det heller, men jag längtar efter att få sitta på restaurang och beställa mat på utrikiska.

    Vi har också gjort upp planer men inget bokat ännu så klart. 
  • prometheuz
    Duckan skrev 2021-01-28 10:51:01 följande:
    Samma här. Har redan gjort upp rutten för sommarens drömsemester med bil genom Europa, men jag törs inte ta ut något i förskott, utan är helt inställd på att det blir stughäng och fjällvandring i år också. Inte dumt det heller, men jag längtar efter att få sitta på restaurang och beställa mat på utrikiska.

    Vi har också gjort upp planer men inget bokat ännu så klart. 
    Ja, åh att kunna sitta på resturang och hänga lite. Det saknar jag och min man, för vi hade hållit oss ifrån sånna utgifter i 2 år för vi hade dålig ekonomi och "tänkte att vi skjuter på nöjet tills framtiden.." och så vipps 1 till år inlåsa inomhus hehe.. Jag undrar verkligen hur 2021 blir för våran del. Men vi sparade så mycket pengar under 2020 så vi investerade i att uppgradera huset (värmesystemet höll på att gå sönder).. Det var enklare att sköta huset när man inte längre hade semestermöjligheter =P 
  • Duckan
    Ja, åh att kunna sitta på resturang och hänga lite. Det saknar jag och min man

    Så isolerat har inte vi levt så mig är det inte synd om på nåt vis. Vi går till kontoret varje dag, vi har ätit ute några gånger och träffat en liten skara vänner under året som gått ändå.

  • prometheuz
    Duckan skrev 2021-01-28 11:06:35 följande:
    Ja, åh att kunna sitta på resturang och hänga lite. Det saknar jag och min man

    Så isolerat har inte vi levt så mig är det inte synd om på nåt vis. Vi går till kontoret varje dag, vi har ätit ute några gånger och träffat en liten skara vänner under året som gått ändå.
    Ja det är annorlunda där vi bor. Vi bor i tyskland.. i april förra året skickades alla hem för att jobba "home-office" och maskar blev lag att bära.. och typ hur många man fick träffa från olika hushåll.. barn fick inte gå i skolan ett tag.. de cancellade alla kulturgrejjer som påsk och jul.. man får böter om man går på stan utan mask eller står på parkeringsplats utan mask.. de är ju för allas bästa så det är okej, vi följer reglerna men vi känner oss så ensamma. Men vi håller ut :) 
Svar på tråden Vad drömmer du om att göra när samhället öppnar upp igen?