• Anonym (Telef­onkios­k)
    Thu 28 Jan 2021 11:34
    1573 visningar
    15 svar
    -1
    15
    1573

    Hur traumatiskt är det att göra på sig i vuxen ålder?

    Med vuxen ålder menar jag inte 18, utan typ 10 år och uppåt. Alltså i den åldern man inte kan skylla på att man är barn som inte har kontroll på kroppen längre.

    Tråden är till för er som har bajsat eller kissat på er i vuxen ålder. Är det något som varit traumatiskt och satt sina spår efter händelsen? Eller har ni bara viftat bort det och gått vidare?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-28 12:30
    EDIT: Tråden gäller INTE vid medicinska fall eller sjukdom, till exempel pga graviditet eller magsjuka/diarre.

  • Svar på tråden Hur traumatiskt är det att göra på sig i vuxen ålder?
  • Anonym (I sängen­)
    Thu 28 Jan 2021 12:15
    #1

    Inte det minsta traumatiskt. Kissade på mig i sängen när jag sov någon månad efter förlossningen då jag inte kunde känna när jag var kissnödig och ännu mindre hålla emot. Hade en nerv som legat i kläm.

    Jag tror att kissar man på sig så har man en medicinskt anledning och då finns det ingen anledning att skämmas. Såklart hade det inte varit kul om jag varit ute på stan, men vad ska man göra, lägga sig och dö?

  • Anonym (Q)
    Thu 28 Jan 2021 12:18
    #2

    För många år sedan kissade jag på mig i en toakö efter en konsert. Det var inte traumatiskt men fruktansvärt genant och pinsamt. Hade lite ångest i ett par veckor men sedan var det avskakat.

  • Anonym (Telef­onkios­k) Trådstartaren
    Thu 28 Jan 2021 12:30
    #3
    Anonym (I sängen) skrev 2021-01-28 12:15:50 följande:

    Inte det minsta traumatiskt. Kissade på mig i sängen när jag sov någon månad efter förlossningen då jag inte kunde känna när jag var kissnödig och ännu mindre hålla emot. Hade en nerv som legat i kläm.

    Jag tror att kissar man på sig så har man en medicinskt anledning och då finns det ingen anledning att skämmas. Såklart hade det inte varit kul om jag varit ute på stan, men vad ska man göra, lägga sig och dö?


    Medicinskt är ju en sak, eller om man är sjuk och så. Kanske skulle lagt till det. Till exempel graviditeter, diarre och liknande.
  • Anonym (Gränd­kissar­en)
    Thu 28 Jan 2021 12:32
    #4
    Anonym (Telefonkiosk) skrev 2021-01-28 11:34:08 följande:

    Med vuxen ålder menar jag inte 18, utan typ 10 år och uppåt. Alltså i den åldern man inte kan skylla på att man är barn som inte har kontroll på kroppen längre.

    Tråden är till för er som har bajsat eller kissat på er i vuxen ålder. Är det något som varit traumatiskt och satt sina spår efter händelsen? Eller har ni bara viftat bort det och gått vidare?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-28 12:30

    EDIT: Tråden gäller INTE vid medicinska fall eller sjukdom, till exempel pga graviditet eller magsjuka/diarre.


    Går alltid att släppa loss i en gränd
  • Anonym (Ann)
    Thu 28 Jan 2021 12:40
    #5

    Det är pinsamt när det händer men knappast något som blir bestående traumatiskt. Ett par dar så har man kommit över det.

  • Anonym (Telef­onkios­k) Trådstartaren
    Thu 28 Jan 2021 13:14
    #6
    Anonym (Q) skrev 2021-01-28 12:18:57 följande:

    För många år sedan kissade jag på mig i en toakö efter en konsert. Det var inte traumatiskt men fruktansvärt genant och pinsamt. Hade lite ångest i ett par veckor men sedan var det avskakat.


    Men var platsen nära du bodde? Fanns det några du kände i närheten? Om inte så är det stor skillnad mot om det hände tillsammans med folk du kommer möta igen.
  • Anonym (Js)
    Thu 28 Jan 2021 14:37
    #7

    Beror nog helt på omständigheterna. Om det finns vittnen och om man har möjlighet att byta om snabbt osv

  • Anonym (Q)
    Thu 28 Jan 2021 14:43
    #8
    Anonym (Telefonkiosk) skrev 2021-01-28 13:14:39 följande:

    Men var platsen nära du bodde? Fanns det några du kände i närheten? Om inte så är det stor skillnad mot om det hände tillsammans med folk du kommer möta igen.


    Jag hade långt hem och både kompisar och arbetskamrater såg. Så det var riktigt jobbigt just då. Men man skakar av sig det hyfsat snabbt ändå.
  • Anonym (Telef­onkios­k) Trådstartaren
    Thu 28 Jan 2021 15:04
    #9
    Anonym (Q) skrev 2021-01-28 14:43:49 följande:
    Jag hade långt hem och både kompisar och arbetskamrater såg. Så det var riktigt jobbigt just då. Men man skakar av sig det hyfsat snabbt ändå.
    Hur fasiken klarade du av det? Jag hade aldrig kunnat se dem i ögonen igen.
  • Anonym (Q)
    Thu 28 Jan 2021 15:33
    #10
    Anonym (Telefonkiosk) skrev 2021-01-28 15:04:57 följande:

    Hur fasiken klarade du av det? Jag hade aldrig kunnat se dem i ögonen igen.


    Det var som sagt väldigt jobbigt just då och dagarna efter men sedan är det bara en parentes i historien. De ser inte annorlunda på mig pga det. Jag har inte gjort någon nåt illa så varför ska jag skämmas (Så tänkte jag inte när det hände men efter ett par veckor så var det passerat).
  • Anonym (Telef­onkios­k) Trådstartaren
    Fri 29 Jan 2021 09:30
    #11
    Anonym (Q) skrev 2021-01-28 15:33:05 följande:
    Det var som sagt väldigt jobbigt just då och dagarna efter men sedan är det bara en parentes i historien. De ser inte annorlunda på mig pga det. Jag har inte gjort någon nåt illa så varför ska jag skämmas (Så tänkte jag inte när det hände men efter ett par veckor så var det passerat).
    Jomen ändå. Kände du inte något underliggande att

    "De säger ingenting för att vara artiga, men de vet och tycker jag är äcklig"

    ???
  • Anonym (Q)
    Fri 29 Jan 2021 10:24
    #12
    +1
    Anonym (Telefonkiosk) skrev 2021-01-29 09:30:06 följande:

    Jomen ändå. Kände du inte något underliggande att

    "De säger ingenting för att vara artiga, men de vet och tycker jag är äcklig"

    ???


    Om du såg någon kissa på sig i samma situation, skulle du tycka denne var äcklig? Hade jag sett någon göra det hade jag lidit med denne men inte f-n hade jag tyckt hen var äcklig. Det hade man möjligen tyckt när man var 14 men inte efter det.
  • Anonym (Gränd­kissar­en)
    Fri 29 Jan 2021 10:36
    #13

    en gång var jag jättenödig men kön var  super lång sprang ut i en gränd men hann inte alla såg superpinsamt skrev om det på pervoforumet och flera gick igång på det så därför berättar jag på fler ställen och hoppas jag kan roa små pissenissar lite

  • Anonym (shit happen­s)
    Fri 29 Jan 2021 11:47
    #14

    Jag skulle bara släppa en fes men sket ner mig. Det var inte traumatiskt på något sätt. Jag var bara besviken på min kropp som valde att lura mig på ett sånt barnsligt sätt. 

  • Anonym (Telef­onkios­k) Trådstartaren
    Sat 30 Jan 2021 08:47
    #15
    Anonym (Q) skrev 2021-01-29 10:24:18 följande:
    Om du såg någon kissa på sig i samma situation, skulle du tycka denne var äcklig? Hade jag sett någon göra det hade jag lidit med denne men inte f-n hade jag tyckt hen var äcklig. Det hade man möjligen tyckt när man var 14 men inte efter det.
    Hade personen varit vuxen och kissat på sig hade jag definitivt undrat om det var något fel på henne. Det är liksom inte en normal sak att göra, och det är därför det är så pinsamt, och kanske kan vara traumatiskt också.

    Sedan finns det ju folk som inte har någon skam i kroppen, som kan göra vad som helst och fortfarande tycka det är normalt.
Svar på tråden Hur traumatiskt är det att göra på sig i vuxen ålder?