• Anonym (xxx)

Arbetsförmedlingen

Anonym (TS) skrev 2021-01-28 13:16:32 följande:
    Nej det tror jag inte. Hade de brytt sig hade det inte sett ut som det gör. Jag tillhör dem som fanns med på den tiden när det verkligen var en Arbetsförmedling. Skillnaden är enorm. Då gick du in på deras kontor och kunde närsomhelst snacka med en handläggare som gav tips om lediga jobb. Nu en osynlig kontrollmaskin. Jag har ingen personlig handläggare. Det enda jag får är deras hot i mejlboxen. Förmaningar vad som kan hända om man inte följer kraven. Grundproblemet är att vi har olika intressen. Individen är en människa med unika problem och förutsättningar. Enligt Arbetsförmedlingen är du bara en siffra. Jag hade mått bättre och haft mer energi utan den.
    Men du behöver inte ställa upp på vad AF säger, du kan låta bli. Det bär frivilligt, vet du.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (TS) skrev 2021-01-28 13:58:18 följande:
    Självklart. Man behöver inte låta sig luras men det är inget försvar att försöka lura någon. En enkät ska inte samla information om den som lämnar den. Det är inte poängen med en enkät.
    Konstigt att du är utan jobb, du som verkar veta syftet med alla enkäter...

Syftet är att bli bättre, då kan det vara bra att veta hur de sökande gör och inte gör, vad de sökande tycker och inte tycker. 

Men det jag menade innan var mer att du behöver inte gå till AF alls, du behöver inte vara inskriven där, det är frivilligt. Jag menar, du vet väl ändå hur man skaffar sig ett jobb, så smart som du är. 
Svar på tråden Arbetsförmedlingen