Planerar och längtar efter syskon
Hänger gärna på! Vi vill också ha ett syskon. Det tog 14 månader att bli gravid med sonen som kom i jan 2020. Så när jag fick tillbaka mensen i september så började vi försöka direkt, dels för att vi ville ha nära och även för att det kan ta tid. Blev förvånad och sååå glad när vi plussade på julafton! Gick in i det nya året överlyckliga.
Nån vecka senare berättade vår nära släkting att hon var gravid och hon var beräknad bara 3 dagar efter oss. (Vi hade vid det tillfället inte berättat för henne att jag var gravid). Vi blev alltså gravida typ samtidigt. Hon berättade för mig och min sambo och sa ?vi vet inte om vi vill behålla det, vi har försökt att undvika att ligga kring ägglossning men jag måste ha räknat fel.. fan.. vi vet inte om vi vill göra abort?. Bara det gjorde mig ledsen eftersom vi verkligen försökt och önskar över allt i världen att få ett till barn.. sen kom dom dagen efter och sa ?jaja, nu hände detta och vi vill ju ändå ha ett till barn om några år så vi kan lika gärna köra?..
5 dagar efter att hon berättat så fick jag missfall.. det tog otroligt hårt på mig och det gjorde det värre att dom som funderade på abort nu är med barn fast jag fick missfall .. hemskt av mig jag vet, jag är väldigt glad för deras skull! Men kan inte rå för att jag känner lite avundsjuka och ?varför jag? :(
Åh förlåt för långt inlägg! Kände verkligen att jag behövde skriva av mig ..
Efter missfallet så har jag nu äntligen fått ägglossning! Jag fick fast glad gubbe på clearblue ägglossningstest igår! Så vi är jätteglada att vi kan börja försöka igen! Nu är det den långa väntan mellan äl och bim. Hoppas ni alla som önskar ett plus får ett plus! <3