• Anonym (Bekym­rad)
    Fri 29 Jan 2021 10:02
    732 visningar
    8 svar
    8
    732

    Hur få fart på ett långt äktenskap?

    Är gift och trogen, är gift sedan många år tillbaka, min fru är opererad och är inte lika rörlig längre,sexlivet är lika med noll. Vad göra?

  • Svar på tråden Hur få fart på ett långt äktenskap?
  • Vaness­a89
    Fri 29 Jan 2021 10:05
    #1

    Vad sägs om att prata med henne?

  • Anonym (Bekym­rad) Trådstartaren
    Fri 29 Jan 2021 10:19
    #2

    Har försökt med allt ,blir bara fel. En massa bråk.

  • Anonym (.)
    Fri 29 Jan 2021 10:22
    #3

    Försök att prata med varandra utan att bråka.
    Förslagsvis att ni även lyssnar på varandra. Accepterar varandras olika syn på saker och försök inte hävda er rätt att ha rätt.

    Blir ofantligt mycket mindre bråk på det sättet.

  • Vaness­a89
    Fri 29 Jan 2021 10:32
    #4

    Parterapi?

  • Anonym (Bekym­rad) Trådstartaren
    Fri 29 Jan 2021 11:03
    #5

    Har snackat om det,hon vill inte .tyvärr

  • Anonym (Matil­da)
    Fri 29 Jan 2021 11:06
    #6
    +2

    Vill hon ha sex?

    Då kan ni ju börja med att hitta nya sätt att bara komma varandra nära utan att hon får ont och utan press. Inget sex alltså utan bara närhet och ömhet tillsammans till Bingolotto eller nåt. Visa att hon kan lita på dig och inte pressar henne. Bara var förstående och respektera henne. Fika ihop och garva åt knasigheter. Släpp prestigen. Hitta förtroligheten igen

    SEN kan ni försiktigt börja utforska varandra och hitta nån form av lust och sexuell närhet.

    Förtrolighet och avslappnad intim samvaro föder nämligen lust. Och framför allt hos oss kvinnor.

    Jag gissar att hon inte känner igen sig själv efter en operation och mår nog rätt dåligt av att hon inte funkar som hon vill göra och kanske faktiskt skäms över hur det blev. Hon har nog svårt att känna lust just nu med den förändring operationen innebär. Inte heller får man större lust av att ens partner saknar sexet. Dåligt samvete är bästa sättet att inte längre ha lust...

    Så chilla, backa och acceptera att det är så här en lång tid framöver innan ni hittar ny mark att stå på och utgå ifrån.

  • Anonym (Bekym­rad) Trådstartaren
    Fri 29 Jan 2021 11:18
    #7

    Tackar för bra tips.

  • Fri 29 Jan 2021 11:38
    #8

    Matilda har bra tips tycker jag.
    Ge inte upp - jag känner igen en del i situationen även om orsakerna inte riktigt är samma. Det kan gå upp och ned i perioder - ibland ganska långa perioder. Har ni haft bra tidigare så är det absolut inte omöjligt att hitta tillbaka. Är det försämrade fysiska förutsättningar får man försöka hitta lite andra möjligheter till sex som inte nödvändigtvis behöver betyda att man har samlag. Man kan testa andra ställningar eller försöka med sexleksaker.
    Men innan man kommit så långt ska man nog göra som "Matilda" föreslår. Lugnt o fint hitta tillbaka till känslorna...

Svar på tråden Hur få fart på ett långt äktenskap?