• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket alkohol dricker du / vecka?
  • Cecese

    Vanligtvis ingenting. Sist jag drack var i oktober, då lite vin till maten och ett par drinkar med en vän. Sitter och funderar på att ta ett par glas vin ikväll men som vanligt stannar det antagligen vid en tanke och inte handling. 

  • lövet2

    Jag dricker alkohol ca 2 ggr/år, och då är det inte vin utan champagne eller glögg.

  • flygrl

    Röstade för mindre än 0,5 flaska MEN då jag ju bara dricker alkohol typ ett par gånger per år så är ju det alternativet väldigt långt ifrån min alkoholkonsumtion. Antar att jag dricker runt 0,5 till max 1 flaska vin per är.

  • Mrs Green

    Jag tyckte att jag tryckte på 0,5-1 flaska vin, men eftersom det inte står någon röst där så antar jag att mitt klick råkade hamna någon annanstans :)

  • Mrs Green

    Jag tyckte att jag tryckte på 0,5-1 flaska vin, men eftersom det inte står någon röst där så antar jag att mitt klick råkade hamna någon annanstans :)

  • flygrl
    Mrs Green skrev 2021-01-30 18:00:13 följande:

    Jag tyckte att jag tryckte på 0,5-1 flaska vin, men eftersom det inte står någon röst där så antar jag att mitt klick råkade hamna någon annanstans :)


    På män mindre än 0,5 flaska står det 1 röst och på kvinna mindre än 0,5 flaska 11 röster. Iaf är det va jag ser.
  • Mrs Green
    flygrl skrev 2021-01-30 18:08:52 följande:

    På män mindre än 0,5 flaska står det 1 röst och på kvinna mindre än 0,5 flaska 11 röster. Iaf är det va jag ser.


    Men jag var värre :) Vanligtvis 1-2 glas både fredag och lördag, så det blir ju mer än 0,5 flaska/vecka. Fast tror att min röst hamnade på över 2 flaskor/vecka för det liksom hoppade dit när jag scrollade på skärmen för att trycka på skicka-knappen.
  • mammabitch

    Större delen av året kanske ett glas i månaden. På en semesterresa kanske 1-2 glas /dag. Vad blir det på en vecka?

  • Hum Hum Humla
    mammabitch skrev 2021-01-30 19:30:19 följande:

    Större delen av året kanske ett glas i månaden. På en semesterresa kanske 1-2 glas /dag. Vad blir det på en vecka?


    Typ 22 glas/år = 1,8 glas/vecka = mindre än 0,5 flaska/vecka. Om inte semesterresorna är jättelånga :) 
  • mammabitch
    Hum Hum Humla skrev 2021-01-30 19:49:10 följande:
    Typ 22 glas/år = 1,8 glas/vecka = mindre än 0,5 flaska/vecka. Om inte semesterresorna är jättelånga :) 
    Hm jag tror att året har sådär 52 veckor så om vi räknar generöst 28 glas på semester och 11 glas i övrigt så borde det ändå komma under ett glas /vecka...
  • Cavill

    Såna här trådar gör sig bättre anonymt. 
    Ett tips till dig TS, till nästa gång. 

  • Aniiee

    Vild gissning; typ 1 matsked i veckan. Då ingår matlagningsingredienser.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Litenmenhård

    Jag dricker inte alls. Har inte gjort det på 15 år. *stolt!*


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Fossil
    Jag dricker nog egentligen lite väl mycket vin, men helt ärligt så struntar jag i det då njutningen är så stor.
    Är ingen fyllkaja men jag gillar vin, vitt torrt eller på sommaren rosé.

    Jag har inga barn att ta hänsyn till och jag sköter mitt arbete klanderfritt.
    Så att jag unnar mig denna livets njutning har jag inget dåligt samvete för.
  • Dexter dot com

    Som situationen är nu utan socialt umgänge dricker jag ingenting men "i vanliga fall" då det är middagar, andra tillställningar och besök på uteställen så kan det absolut bli 2 flaskor vin vissa veckor.

Svar på tråden Hur mycket alkohol dricker du / vecka?