• Anonym (Sex)

    Du som är i ett förhållande och inte vill ha sex, får din partner ligga med andra?

    Du som är i ett förhållande och ej vill ha sex, har din partner tillåtelse att ligga med andra?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som är i ett förhållande och inte vill ha sex, får din partner ligga med andra?
  • Anonym (A)

    Frågan omfattar inte mig så jag röstar inte men skulle min partner inte längre vilja ha sex så hoppas jag verkligen att han skulle ge mig tillåtelse att ligga med andra män. Annars hade han förlorat mig.

  • Anonym (Man)

    Jag säger som ovan.

    Man kan inte tvinga någon att ha sex men man kan inte heller tvinga eller förvänta att partnern ska stanna i ett sexlöst förhållande.

    Med det sagt, hade min sambo sagt att hon inte vill ha sex med mig längre så hade jag frågat om det då är okej att jag har sex med andra. Hade hon inte gått med på det så hade jag gjort slut.

  • Anonym (Man2)

    Jag röstade som att hon får ha sex med andra men hon har inte haft det. Skulle frågan komma upp så är det tumme upp från mig och det handlar inte om att vi inte har sex själva.

  • Anonym (Sex)
    Anonym (Man2) skrev 2021-01-30 17:33:02 följande:

    Jag röstade som att hon får ha sex med andra men hon har inte haft det. Skulle frågan komma upp så är det tumme upp från mig och det handlar inte om att vi inte har sex själva.


    Jag var endast intresserad av att höra från de som ej har sex i förhållandet.
  • Anonym (Nej)

    Självklart inte. Om förhållandet inte är värt med än att hen vill ligga med andra får det faktiskt vara.

  • Anonym (Man2)
    Anonym (Sex) skrev 2021-01-30 17:34:53 följande:

    Jag var endast intresserad av att höra från de som ej har sex i förhållandet.


    Ok!
  • Anonym (A)
    Anonym (Nej) skrev 2021-01-30 19:05:30 följande:

    Självklart inte. Om förhållandet inte är värt med än att hen vill ligga med andra får det faktiskt vara.


    Det är inte konstigt att man vill ligga med andra om ens partner ej vill ligga. Du vet, de flesta människor har ett behov av sex.
  • Anonym (Neka)

    Hur är det med de partners som säger att de vill ha sex men sedan nekar en varenda gång? Det kan ta år emellan, men de hävdar ändå att de vill ha sex. Är det grund för att få ligga med andra?

  • Anonym (Välj själv)
    Anonym (Neka) skrev 2021-01-30 23:32:44 följande:

    Hur är det med de partners som säger att de vill ha sex men sedan nekar en varenda gång? Det kan ta år emellan, men de hävdar ändå att de vill ha sex. Är det grund för att få ligga med andra?


    Det är grund för att göra slut
  • Anonym (I)
    Anonym (A) skrev 2021-01-30 19:47:30 följande:

    Det är inte konstigt att man vill ligga med andra om ens partner ej vill ligga. Du vet, de flesta människor har ett behov av sex.


    Hur kan man vilja ligga med andra när man älskar en människa och vill ha denna? Fattar inte.
  • Anonym (Ö)

    Jag är inte där just nu, men hade jag inte kunnat eller velat ha sex hade han absolut fått ligga med någon annan. Bara vi kommer överens om vissa regler och han håller sig till dem.

  • New  Dawn
    Anonym (A) skrev 2021-01-30 16:36:52 följande:

    Frågan omfattar inte mig så jag röstar inte men skulle min partner inte längre vilja ha sex så hoppas jag verkligen att han skulle ge mig tillåtelse att ligga med andra män. Annars hade han förlorat mig.


    Så du vill alltså vara tillsammans med någon du inte har sex med? Är inte sex en viktig del av relationen för dig?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Man) skrev 2021-01-30 16:52:17 följande:

    Jag säger som ovan.

    Man kan inte tvinga någon att ha sex men man kan inte heller tvinga eller förvänta att partnern ska stanna i ett sexlöst förhållande.

    Med det sagt, hade min sambo sagt att hon inte vill ha sex med mig längre så hade jag frågat om det då är okej att jag har sex med andra. Hade hon inte gått med på det så hade jag gjort slut.


    Okej, åter en som inte tycker att sex är en viktig del av relationen.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Ja)

    Jag är en sån som inte vill ha sex och min partner får ha sex med andra men han vill inte.

  • Anonym (Typiskt)

    Levde i många år med en kvinna som inte ville ligga. Ångrar enormt att jag inte gjorde slut tidigare.

  • Anonym (A)
    Anonym (I) skrev 2021-01-31 00:08:30 följande:

    Hur kan man vilja ligga med andra när man älskar en människa och vill ha denna? Fattar inte.


    För att de flesta människor har ett behov av sex och vill inte den man älskar ha sex så har man det i sådana fall med någon annan eller gör slut? Hade verkligen inte stannat i ett sexlöst förhållande i alla fall.
  • Anonym (A)
    New Dawn skrev 2021-01-31 01:40:45 följande:

    Så du vill alltså vara tillsammans med någon du inte har sex med? Är inte sex en viktig del av relationen för dig?


    Nej, det hade jag nog inte velat. Hade ju kanske fått ha sex med andra men hade förmodligen ändå inte velat fortsätta förhållandet.
Svar på tråden Du som är i ett förhållande och inte vill ha sex, får din partner ligga med andra?