• Anonym (Arg)

    Anmäla polis??

    Jag har lärt känna en man som jobbar i närheten här jag bor. Han är från Italien och har inte svenskt medborgarskap. Vi kan kan kalla han Gianni. Han är 53 år. Han bor ibland hos sin bror eller vän. Han har inget eget hem. Vi har träffats sen höstas. Vi brukar ses laga mat och dricka och ha det mysigt och han brukar även sova här några dagar.

    Igår kom han och han var väldigt full. Kraftigt berusad !

    Vi satt och åt och skulle se film och han ville ha sex. Jag hade ingen lust och han började skrika på mig och sa att jag är en hora. Så jag bad honom att gå och lämna mitt hem. Kände mig faktiskt lite rädd. Han vägrade gå. Så jag ringde polisen och dem hämtade honom. Detta var vid 16 tiden.

    Jätteskönt när dem tog honom.

    MEN 3.30 inatt knackar det på dörren och jag ser en polis står utanför så jag blev orolig och öppnade och så ser jag en annan polis som kommer med Gianni uppför trappan och dem lämnar av honom hos mig?????!!!

    Jag blev jättearg och frågar vad fan dem håller på med?

    Han bor inte ens här? Han är inte skriven här?

    Då blir polisen arg och säger åt mig att hålla käften och inte ha attityd och så står hon nästan i min hall, så jag puttar ut henne och säger åt henne att gå ut ur min lägenhet. Då kommer hennes kollega och drar ut mig aggressivt och säger "rör inte min kollega" och håller fast mig med armarna och jag blir mer arg och försöker slita mig loss, då tar han värsta greppet och slänger mig ner i trappan och sätter bojjor på mig och så säger han " lugna dig annars hamnar du i fyllecell".

    Då säger jag, jag är inte ens full? Det är han som var full och jag ringde er idag om att hämta honom för jag kände inte mig bekväm i mitt hem pga jag upplevde honom som hotfull och jag kände mig rädd. Varför lämnar ni ens av honom här?? Hur jobbar ni?! Håll käften skriker han och dem trycker mitt huvud mot väggen. Och Gianni har gått in och lagt sig i mitt hem!

    Ut kommer grannen och frågar vad som händer? Och jag förklarar för henne och så säger polisen "var tyst med dig" och skriker.

    Då säger grannen att hon själv hört oss bråka innan idag att han var hotfull och att och hon hörde mig även att be honom gå. Grannen är en äldre dam på 70+.

    Jag är en äldre kvinna på 49 år och jobbar, sköter mig.

    Känner mig så illa behandlad.

    Varför i helvete kommer dem och lämnar tillbaka någon jag är rädd för och upplevde hotfull???

    Och sen någon som inte ens bor här eller är skriven hos mig?

    Tänk om han exempel skulle slå mig eller våldta mig och så ska polisen lämma av honom hos mig igen?!

    Efter att dem pratat med grannen så släppte dem mig och tog honom igen.

    Detta är Inte okej! Jag vill ta detta vidare

  • Svar på tråden Anmäla polis??
  • Anonym (Ej)

    Till att börja med så puttar man aldrig en polis.

  • Anonym (I)

    De hade inget rätt att släppa av en berusad man hos dig som du ej ville ha där.. Ring och prata med deras chef..

  • Anonym (I)
    Anonym (Ej) skrev 2021-01-30 18:20:18 följande:

    Till att börja med så puttar man aldrig en polis.


    Och en polis ska inte säga håll käften till folk. Eller släppa av folk hos en som man är rädd för.. 
  • Anonym (inte lika inför lagen)

    Du puttade en polis, inte bra.
    Du kanske har undvikit vissa fakta i texten.
    49åriga skötsamma kvinnor brukar inte ha ihop det med hemlösa papperslösa 53åringar.

  • Anonym (ooo)
    Anonym (inte lika inför lagen) skrev 2021-01-30 18:26:14 följande:

    Du puttade en polis, inte bra.
    Du kanske har undvikit vissa fakta i texten.
    49åriga skötsamma kvinnor brukar inte ha ihop det med hemlösa papperslösa 53åringar.


    Du undviker uppenbarligen ungefär allt som TS har skrivit. 
  • Anonym (Nej)

    Den här tråden luktar ruttet. Säkert att en 49-åring skötsam kvinna träffar en hemlös man, och planerar att ses och dricka klockan 16.

    Tror du utelämnar en hel massa.

  • Anonym (F)

    Så var det helg igen...

    Om det här nu skulle vara sant: Ts, som man bäddar får man ligga. 

  • Anonym (Em)

    Poliserna borde veta att man inte får lobba någon från dens hem. Vore väldigt konstigt om de hotade med det. Låter osannolikt att det går till som du berättar. Men om det har hänt så ska du givetvis anmäla det.

  • Anonym (Ej)
    Anonym (I) skrev 2021-01-30 18:24:09 följande:

    Och en polis ska inte säga håll käften till folk. Eller släppa av folk hos en som man är rädd för.. 


    Med all respekt så tror jag inte det här är en seriös tråd. Jag tvivlar starkt på att det gick till som ts beskriver.
Svar på tråden Anmäla polis??