• Anonym (Arg)

Anmäla polis??

Jag har lärt känna en man som jobbar i närheten här jag bor. Han är från Italien och har inte svenskt medborgarskap. Vi kan kan kalla han Gianni. Han är 53 år. Han bor ibland hos sin bror eller vän. Han har inget eget hem. Vi har träffats sen höstas. Vi brukar ses laga mat och dricka och ha det mysigt och han brukar även sova här några dagar.

Igår kom han och han var väldigt full. Kraftigt berusad !

Vi satt och åt och skulle se film och han ville ha sex. Jag hade ingen lust och han började skrika på mig och sa att jag är en hora. Så jag bad honom att gå och lämna mitt hem. Kände mig faktiskt lite rädd. Han vägrade gå. Så jag ringde polisen och dem hämtade honom. Detta var vid 16 tiden.

Jätteskönt när dem tog honom.

MEN 3.30 inatt knackar det på dörren och jag ser en polis står utanför så jag blev orolig och öppnade och så ser jag en annan polis som kommer med Gianni uppför trappan och dem lämnar av honom hos mig?????!!!

Jag blev jättearg och frågar vad fan dem håller på med?

Han bor inte ens här? Han är inte skriven här?

Då blir polisen arg och säger åt mig att hålla käften och inte ha attityd och så står hon nästan i min hall, så jag puttar ut henne och säger åt henne att gå ut ur min lägenhet. Då kommer hennes kollega och drar ut mig aggressivt och säger "rör inte min kollega" och håller fast mig med armarna och jag blir mer arg och försöker slita mig loss, då tar han värsta greppet och slänger mig ner i trappan och sätter bojjor på mig och så säger han " lugna dig annars hamnar du i fyllecell".

Då säger jag, jag är inte ens full? Det är han som var full och jag ringde er idag om att hämta honom för jag kände inte mig bekväm i mitt hem pga jag upplevde honom som hotfull och jag kände mig rädd. Varför lämnar ni ens av honom här?? Hur jobbar ni?! Håll käften skriker han och dem trycker mitt huvud mot väggen. Och Gianni har gått in och lagt sig i mitt hem!

Ut kommer grannen och frågar vad som händer? Och jag förklarar för henne och så säger polisen "var tyst med dig" och skriker.

Då säger grannen att hon själv hört oss bråka innan idag att han var hotfull och att och hon hörde mig även att be honom gå. Grannen är en äldre dam på 70+.

Jag är en äldre kvinna på 49 år och jobbar, sköter mig.

Känner mig så illa behandlad.

Varför i helvete kommer dem och lämnar tillbaka någon jag är rädd för och upplevde hotfull???

Och sen någon som inte ens bor här eller är skriven hos mig?

Tänk om han exempel skulle slå mig eller våldta mig och så ska polisen lämma av honom hos mig igen?!

Efter att dem pratat med grannen så släppte dem mig och tog honom igen.

Detta är Inte okej! Jag vill ta detta vidare

• Svar på tråden Anmäla polis??
  • Anonym (K)
    Anonym (Arg) skrev 2021-01-30 22:05:59 följande:

Där ser man. Ännu en incident där poliser inte jobbar som dem ska. Ändå blir man utskrattad och löjligjord och anklagad för att ljuga och lämna ute fakta. Spyr på denna sidan och åt folk som ska våga vara tuffa bakom ett fake konto

Förstår att du blir frustrerad. Folk här ska alltid vända allt mot ts. Konstigt fenomen.

Självklart ska du anmäla detta. De gjorde fel.

Jag önskar jag också förstått vad de faktiskt gjorde och anmält jag med. Men det har gått för lång tid nu tyvärr.
  • Anonym (Prata med chefen)

Jag skull försöka få tag på deras chef om du kan hitta denne. Din granne är vittne det är viktigt då det annars skulle bli ord mot ord.

• Anonym (?)
    Anonym (Arg) skrev 2021-01-30 22:04:25 följande:
    Kan du läsa eller är du analfabet?

"Jag har lärt känna en man som jobbar i närheten här jag bor. Han är från Italien och har inte svenskt medborgarskap. Vi kan kan kalla han Gianni".

Välja fel snubbar...? Ursäkta?

Hade det stått i pannan på honom att han är hotfull och elak när han druckit så hade jag inte lärt känna honom.

Tror du alla visar sina rätta sidor i början eller? Är du 20 och lever i en saga?! Går inte förutspå hur en person är från början. Det är något man FÅR SE MED TIDEN. Vilket jag nu fick se

Så du kan ta dina dömande kommentarer någon annanstans
    Jag visar mina sidor från början. Är ju bara den jag är.
    Och nä, jag är inte 20 - är 53 och man kan faktiskt läsa av människor rätt enkelt. åtminstonde efter några träffar.
    Är väl kanske ingen allmän förmåga märker jag.
  • Anonym (J)

Oj, rör aldrig en polis... Det är en big no-no.

Men anmäl så det blir utrett. Varför kom de tillbaka med äcklet?? Jättekonstigt.

• Anonym (Ja anmäl!)
    Anonym (J) skrev 2021-01-30 23:02:35 följande:

Men anmäl så det blir utrett. Varför kom de tillbaka med äcklet?? Jättekonstigt.

Håller med. Jättemärkligt de kom tillbaka med honom. Han kanske hittade på någon historia om TS de trodde på med tanke på deras attityd mot TS och att de trodde även TS var full?

Men nej, såhär får det inte gå till.
    Tycker absolut du kan gå vidare med detta och kontakta deras chef och lämna klagomål.
    Om det inte hjälper, kanske advokat och höra vad du kan göra.

Låter som mannen var obehaglig mot dig, du ska inte behöva tillkalla polis för att få någon att lämna din lägenhet.
    Hoppas du hittar en schysstare kille.
  • Anonym (De och dem)
    Anonym (Arg) skrev 2021-01-30 22:02:05 följande:

Men ÅH FAN. DEM FÅR INTE. ENLIGT LAG! Hur många poliser tror du ens följer lagen?!

"Dem får inte"

Nä, men varför då hota när dem tog mig ner i trappuppgången med att ta in mig i fyllecell?

Dem bör inte heller lämna någon hem till mig som jag anmält som hotfull och som DESSUTOM inte ens bor hos mig. Läser du ens vad jag skriver?

Dem har inte gjort rätt ifrån sig på flera punkter.

Du som är 49 år borde kanske kunna använda ?de? och ?dem? korrekt... det heter ?DE får inte?.... ?DE tog ner mig?....
  • Anonym (Ja anmäl!)
    Anonym (De och dem) skrev 2021-01-30 23:39:11 följande:
    Du som är 49 år borde kanske kunna använda ?de? och ?dem? korrekt... det heter ?DE får inte?.... ?DE tog ner mig?....
    Många har svårt för detta hela livet, inte automatiskt för alla.

Finns en rätt ny tråd på F-liv om detta också, tips på hur man kan lära sig använda korrekt form.
    Det går också använda modernare formen "dom" om man är osäker.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (?) skrev 2021-01-30 22:24:40 följande:

Jag visar mina sidor från början. Är ju bara den jag är.

Och nä, jag är inte 20 - är 53 och man kan faktiskt läsa av människor rätt enkelt. åtminstonde efter några träffar.

Är väl kanske ingen allmän förmåga märker jag.

Jaha ..? Så du tror alltså att psykopater, narcissister och sociopater visar sitt sanna jag från början?

Wow. 53 år och så okunnig men ändå ska du sitta här med pekpinnar som att du är perfekt när du uppenbart har noll koll på hur människor fungerar. Skäms
  • Anonym (Arg)
    Anonym (J) skrev 2021-01-30 23:02:35 följande:

Har inte knuffat, sparkat eller slagit. Markerade bara att hon inte skulle in i min lägenhet. Var ska hon ens där och göra
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Ja anmäl!) skrev 2021-01-30 23:15:19 följande:

Håller med. Jättemärkligt de kom tillbaka med honom. Han kanske hittade på någon historia om TS de trodde på med tanke på deras attityd mot TS och att de trodde även TS var full?

Men nej, såhär får det inte gå till.

Tycker absolut du kan gå vidare med detta och kontakta deras chef och lämna klagomål.

Om det inte hjälper, kanske advokat och höra vad du kan göra.

Låter som mannen var obehaglig mot dig, du ska inte behöva tillkalla polis för att få någon att lämna din lägenhet.

Hoppas du hittar en schysstare kille.

Det är just därför jag vill ta detta vidare.

HUR Kan dem ens få för sig att köra honom tillbaka till mig efter att jag tillkalla dem för att jag var rädd och han dessutom inte ens bor med mig. Det är fruktansvärt. Sinnessjukt. Har inga ord . Kommer aldrig mer ringa polisen när jag är i fara eller behov. För uppenbart gör dem intr sitt jobb bra!

Jag fick tillkalla polis pga att han blev obehaglig och ändå så kör dem hit honom igen. Jag förstår verkligen inte hur dem tänkte där.

Jag pratade med grannen idag och hon blev så arg. Jag frågade om hon ville vara mitt vittne och hon sa självklart.

Nu kände jag mig rädd för han inte tålde ett nej För sex. Men tänk om han nu skulle slå mig eller våldta mig och så sen köra hit honom igen? Ah jag har inga ord längre
Svar på tråden Anmäla polis??