• Hippol­yte
    Sat 30 Jan 2021 19:22
    882 visningar
    4 svar
    4
    882

    Gösta Ekman

    Var det inte någon sketch han gjorde där han inte kunde låta bli att säga ordet "pitt"? Var hittar man den? Kom att tänka på det efter att jag försökte skoja till det och glömde att YouTube inte har någon humor. Woodpecker kan förkortas pecker. Betyder även näbb och pitt på ren slang. Provade skriva "pitt" på svenska men det blev också raderat. De har blivit alldeles för smarta. Varken pecker eller pitt är tillåtet. Mr Bean på badhuset har de också censurerat. Plockat bort höjdpunkten när han visar sin *beep* för ett gäng skrikande småtjejer. Aldrig tänkt tanken att den scenen skulle vara stötande. Gagnar det mänskligheten att humor är förbjudet? Egentligen det tråden handlar om. Joan Rivers var en av mina favoritkomiker. Hon skämtade om allting. En gång var det en häcklare i publiken som angrep henne för att han inte tyckte man fick lov att skoja om vissa saker. Hon försökte förklara för idioten att humor är ett sätt att överleva.

  • Svar på tråden Gösta Ekman
  • Sat 30 Jan 2021 19:40
    #1

    Det är från Hasse & Tages revy Gula Hund!

    Hittade pitt-sketchen på SVT när jag googlade, den är mkt rolig!

  • Sat 30 Jan 2021 19:41
    #2
  • Anonym (Willi­am Pitt d.y.)
    Sat 30 Jan 2021 21:28
    #3

    Pitt!

    (Obs! Ej humoristiskt menat. Tarfvligheter undanbedes vänligt men bestämt.)

  • Hippol­yte
    Sun 31 Jan 2021 08:54
    #4

    Lustigt nog fann jag en liknande tråd på Familjeliv. Hittade sketchen. Kul när de fick hela publiken att ropa "pitt". Saknar den tiden så mycket.

Svar på tråden Gösta Ekman