Inlägg från: Anonym (Larv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Larv)

Spara pengar

Ja, i längden tjänar man pengar på fonder. Med det är i såna här dippar man ska investera (definitivt inte paniksälja) , jag ska passa på att köpa nu. Köpte i våras när "coronakrashen" var och har tjänat nästan 40 000 på det.

• Anonym (Larv)
    Denkmal81 skrev 2021-01-30 21:24:28 följande:

Är det här en ?dipp?? OMXS30 står i 1948 nära ath. Men grattis att du tajmat allt så bra.

Nej egentligen inte, men TS har kanske lite asiatiska fonder, mina har också gått ner några procent (3-5) sista dagarna, och hen anser ju sig förlora pengar så därav ordvalet. Ja, fick en större bonusutbetalning i våras som jag inte visste vårt jag skulle göra av och köpte precis innan det började vända, många av de fonderna har gått upp minst 25%, enstaka upp emot 60%. Jag kan inte påstå att jag kan något om ekonomi och investeringar egentligen, mer än att om man inte är i desperat behov av pengarna så ska man inte sälja i en (tillfällig) nedgång.

@Ta. Här du förlorat 1000 kr jämfört med din ursprungliga investering eller jämfört med senaste tidens riktigt bra utveckling?
Svar på tråden Spara pengar