• Anonym (suck)

Blivit kär i en "missbrukare"

Hej.
    Lång historia kort, jag träffade en fin kille och efter några månader var det dags för honom o träffa mina barn.
    Dvs han började sova hos mig och vi började umgås allihop.
    Det var då jag upptäckte hans missbruk.
    Han försvann o gjorde affärer ibland o kom hem annorlunda varje gång.
    Jag ställde han mot väggen och han sa att han hade problem med opiater.
    Han lovade försöka bli ren, hade en hel veckas abstinens hos mig och jag tog hand om honom, han blev bättre och var hoppfull det blir bra.
    Han föll igen, var riktigt otrevlig mot mig och bad mig dra pga jag vägrade ge honom min smärtlindring.
    Dagen efter var han full av ångest, grät och bad mig om förlåtelse.
    Jag gav han ett ultimatum, söka hjälp eller förlora oss.
    Han får inte träffa mina barn förrän han mår bra.
    Jag får höra jag är blåögd och naiv, han kan inte tycka om mig så mycket så att han verkligen ändras, för det hade han gjort redan.
    Jag vill höra erfarenheter från er som blivit kär i en "missbrukare", lyckades de söka hjälp, bli ren och fick ni en lycklig tid ihop?
    Jag vill inte sparka på den som redan ligger, jag vill ge mitt stöd och tro att han lyssnar på mig.
    VIll även ha tips hur jag som anhörig ska göra så det blir på rätt sätt.

• Svar på tråden Blivit kär i en "missbrukare"
  • Anonym (Vet)
    Anonym (suck) skrev 2021-01-31 21:25:04 följande:

Mitt enda råd till dig är att bli inte anhörig. Du är bara naiv och blåögd om du ger dig längre in i soppan. Dra dig ur omedelbart!

• Anonym (X)

Du låter väldigt naiv och vill släta över.

Sluta skriva ?missbrukare? och acceptera vad han är. Gör sen slut.

• Anonym (Medberoende)

Googla på medberoende, du är, eller är på väg att bli det. Utsätt inte dina barn för den soppa en missbrukare innebär.

• Anonym (jury)

Det finns inget som heter "missbrukare". Det finns bara missbrukare, som i detta tillfälle, och då gäller det tyvärr bara att hålla maximalt avstånd till dessa personer om man inte vill att deras problem skall bli ens egna problem. 

• toughshit

Nej nej nej nej! Snälla, lämna skiten för dina barns skull. Säger detta av erfarenhet, då jag själv har barn med en missbrukare.

Lämna medan du kan.

• Anonym (suck)

varför jag skriver citat tecken är för att det är inte konstaterat via vården än.
    jag ska läsa mer om anhöriga.

• Anonym (J)
    toughshit skrev 2021-01-31 21:53:09 följande:

Nej nej nej nej! Snälla, lämna skiten för dina barns skull. Säger detta av erfarenhet, då jag själv har barn med en missbrukare.

Lämna medan du kan.

Säger detsamma. Har också barn med en missbrukare och det är ett helvete många gånger. Du kommer ALDRIG få honom att sluta. Det är bara naivt att tro det. Ni har inga barn tillsammans så spring medan du kan!!! För dina barns och din egen skull, lämna! Ditt liv kommer bli så mycket sämre annars. Lovar.
  • toughshit
    Anonym (J) skrev 2021-01-31 21:57:30 följande:

Säger detsamma. Har också barn med en missbrukare och det är ett helvete många gånger. Du kommer ALDRIG få honom att sluta. Det är bara naivt att tro det. Ni har inga barn tillsammans så spring medan du kan!!! För dina barns och din egen skull, lämna! Ditt liv kommer bli så mycket sämre annars. Lovar.

De är så otroligt manipulativa, och dum som man är låter man sig gång på gång luras av att saker och ting ska bli bättre. Det finns INGET som TS kan göra för att hjälpa honom. INGET blir bättre om han själv inte vill det, och tar tag i det på egen hand.

Hon kommer att förstöra sitt och sina barns liv om hon stannar.
  • Anonym (Fel tid)
    Anonym (suck) skrev 2021-01-31 21:25:04 följande:

Hej.
    Lång historia kort, jag träffade en fin kille och efter några månader var det dags för honom o träffa mina barn.
    Dvs han började sova hos mig och vi började umgås allihop.
    Det var då jag upptäckte hans missbruk.
    Han försvann o gjorde affärer ibland o kom hem annorlunda varje gång.
    Jag ställde han mot väggen och han sa att han hade problem med opiater.
    Han lovade försöka bli ren, hade en hel veckas abstinens hos mig och jag tog hand om honom, han blev bättre och var hoppfull det blir bra.
    Han föll igen, var riktigt otrevlig mot mig och bad mig dra pga jag vägrade ge honom min smärtlindring.
    Dagen efter var han full av ångest, grät och bad mig om förlåtelse.
    Jag gav han ett ultimatum, söka hjälp eller förlora oss.
    Han får inte träffa mina barn förrän han mår bra.
    Jag får höra jag är blåögd och naiv, han kan inte tycka om mig så mycket så att han verkligen ändras, för det hade han gjort redan.
    Jag vill höra erfarenheter från er som blivit kär i en "missbrukare", lyckades de söka hjälp, bli ren och fick ni en lycklig tid ihop?
    Jag vill inte sparka på den som redan ligger, jag vill ge mitt stöd och tro att han lyssnar på mig.

Undrar varför skriver du "missbrukare" med citationstecken?
    Du är kär i någon som missbrukar, punkt.

När du träffade honom var han inte på rehab eller program att bli fri från sitt missbruk, eller hur?
    Du har fått ett löfte och hans halvhjärtade försök att sluta (när du var där som hans vårdare).
    Låter inte som han vill sluta helhjärtat och han söker inte hjälp på allvar på eget bevåg. Inte stor chans han kommer sluta i nuläget.
    Verkar inte som han är där ännu.

Det låter som du tror det räcker med din kärlek för att han ska sluta men han har ju visat dig att drogerna vinner just nu. Sedan är det nog lätt för honom att visa ånger och be om ursäkt när han mår bra igen då han fått sin fix.

Bra att du ställt ultimatum, hoppas du håller dig till det.
    Men det är nog bäst vänta en längre tid innan du ger dig in i en relation med honom igen. Han måste själv vilja bli fri från missbruket och hitta sin egen balans först.

Frågan är om du verkligen vill vara anhörig och medberoende? Känner du att du vill "rädda" denne kille?
    Du har ju barn som behöver dig, är det inte bättre finnas där för dem i första hand? Snälla, utsätt inte barnen för någons missbruk och allt som kommer med på köpet där.
  • Anonym (Been there done that)

Missbrukarpersoner är som en slags psykopater. Det enda de kan älska är drogerna, allt annat handlar om manipulation för att utnyttja andras välvilja. Been there done that. Har barn med en som prioriterade alkoholen framför oss, samt efter det förälskat mig i en annan som jag för sjuttioelfte gången precis försöker glömma. Finns tyvärr inget att hoppas på, ett missbruk ersätts av annat. Spring innan större skada sker!

Svar på tråden Blivit kär i en "missbrukare"