• VickanD

    Har du någon önskan gällande könet?

    Du som är gravid nu eller planerar att bli gravid, har du någon önskan gällande könet?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du någon önskan gällande könet?
  • Anonym (Ff)

    Med första barnet hade jag inga preferenser och fick en flicka. Jag har alltid tänkt på mig själv som antigen en flick eller pojk mamma och har därför nu en liiiten preferens för en flicka till.

  • Tooja

    Vid första hoppades jag lite på en flicka och så blev det. Är nu gravid med andra och varken jag eller pappan har några som helst preferenser (det kommer enligt NIPT att bli en flicka till:))

  • Seven Costanza

    Har en pojke och hoppas på en pojke till. Det blir fem års åldersskillnad så jag tänker att det kanske blir lättare för dem att skapa band tillsammans om de har samma kön och att den lilla kanske kan bli intresserad av liknande saker som den stora, men jag är förstås medveten om att det inte alls behöver bli så.

  • Anonym (Paloma)

    Vet inte. Kände så starkt när jag väntade sonen att jag ville ha en pojke, och det blev en pojke. Vi funderar på syskon. Jag kan tänka mig vilket som, faktiskt. Har ingen längtan efter ett specifikt kön den här gången.

  • Anonym (Egentligen vill jag bara ha fler barn)

    Röstade att jag har en pojke och önskar mig en flicka, MEN, jag skulle bli superglad för en till pojke också! Min pojke är så superduper-underbar <3!! Så egentligen vill jag bli gravid med ett friskt barn faktiskt, det är nog mest spännande att tänka på en lillasyster då vi inte har någon flicka.

  • Anonym (J)

    Jag har en son och är gravid med andra barnet och har ingen önskning om kön på kommande bebisen, det spelar ingen roll för mig. Hade ingen önskning kring kön när jag väntade sonen heller.

  • Seven Costanza
    Anonym (Egentligen vill jag bara ha fler barn) skrev 2021-02-01 15:30:34 följande:

    Röstade att jag har en pojke och önskar mig en flicka, MEN, jag skulle bli superglad för en till pojke också! Min pojke är så superduper-underbar <3!! Så egentligen vill jag bli gravid med ett friskt barn faktiskt, det är nog mest spännande att tänka på en lillasyster då vi inte har någon flicka.


    Haha, är lite så jag känner också faktiskt att just eftersom jag tycker att min son är så underbar så skulle jag bli superglad för en till pojke . Säkert spännande med en flicka också i och för sig och ja främst hoppas man ju på ett friskt barn.
  • Anonym (Gravid med nr 5)

    Har två av varje. Denna gång tror jag på tjej pga känner igen måendet. Men har ingen specifik önskan. Första gången önskade jag tjej (tog ej reda på könet) ut kom en kille. Andra gången önskade jag kille igen men ut kom en tjej (tog reda på könet och anade tjej pga annat mående) Tredje gången kände jag tidigt på mig att det var en kille och samma fjärde med tjej (tog reda på kön båda de ggr)

  • Seven Costanza
    Anonym (Gravid med nr 5) skrev 2021-02-01 17:39:16 följande:

    Har två av varje. Denna gång tror jag på tjej pga känner igen måendet. Men har ingen specifik önskan. Första gången önskade jag tjej (tog ej reda på könet) ut kom en kille. Andra gången önskade jag kille igen men ut kom en tjej (tog reda på könet och anade tjej pga annat mående) Tredje gången kände jag tidigt på mig att det var en kille och samma fjärde med tjej (tog reda på kön båda de ggr)


    Vilka skillnader märkte du i måendet mellan könen? Jag tror på pojke igen för jag tycker att jag mår likadant som förra gången (inget illamående, inte så mycket symptom förutom trötthet).
  • Anonym (Gravid med nr 5)
    Seven Costanza skrev 2021-02-01 18:17:22 följande:

    Vilka skillnader märkte du i måendet mellan könen? Jag tror på pojke igen för jag tycker att jag mår likadant som förra gången (inget illamående, inte så mycket symptom förutom trötthet).


    Jag har aldrig mått illa med mina pojkar men med tjejerna om än inte så mkt. Min man sa att det hade varit roligt om det blev en pojke bara för att hela min teori skulle spricka haha men nä han vet att jag alltid har rätt :) När vi väntade en 3 (hans nr 2) trodde han först inte på att det har en kille. Han har två systrar sen får han en dotter och ev en till ;) Ska tillägga att han är en riktig flicka-pappa ;)
  • Seven Costanza
    Anonym (Gravid med nr 5) skrev 2021-02-01 18:42:43 följande:

    Jag har aldrig mått illa med mina pojkar men med tjejerna om än inte så mkt. Min man sa att det hade varit roligt om det blev en pojke bara för att hela min teori skulle spricka haha men nä han vet att jag alltid har rätt :) När vi väntade en 3 (hans nr 2) trodde han först inte på att det har en kille. Han har två systrar sen får han en dotter och ev en till ;) Ska tillägga att han är en riktig flicka-pappa ;)


    Åh då hade du det precis som jag upplever det och jag hoppas att det betyder att det är en pojke! Jag tyckte inte att jag såg någon snopp på KUB men BM menade tvärtom att alla foster ser ut som pojkar i början så jag vet inte vad jag ska tro! Vår son vet inget om graviditeten men har har ändå sagt till oss när vi pratade om det nya året att ?nästa år ska jag få en lillebror?. Haha!
  • Anonym (Egentligen vill jag bara ha fler barn)
    Seven Costanza skrev 2021-02-01 18:54:58 följande:

    Åh då hade du det precis som jag upplever det och jag hoppas att det betyder att det är en pojke! Jag tyckte inte att jag såg någon snopp på KUB men BM menade tvärtom att alla foster ser ut som pojkar i början så jag vet inte vad jag ska tro! Vår son vet inget om graviditeten men har har ändå sagt till oss när vi pratade om det nya året att ?nästa år ska jag få en lillebror?. Haha!


    <3 !! Våran lille här sa ?jag kommer få en lillasyster! Hon ska också gå på förskolan?. Och han vet inte heller att vi försöker skaffa syskon till honom.
  • Seven Costanza
    Anonym (Egentligen vill jag bara ha fler barn) skrev 2021-02-01 22:03:35 följande:

    <3 !! Våran lille här sa ?jag kommer få en lillasyster! Hon ska också gå på förskolan?. Och han vet inte heller att vi försöker skaffa syskon till honom.


    Gud va märkligt egentligen haha - vi tycker i alla fall själva att vi har varit så diskreta med prat om graviditeten men han kanske ändå har fattat något, eller så är det bara önsketänkande som har kommit på sistone. Vi har inte berättat för familj eller vänner ännu heller så han kan inte ha fått det därifrån. Jaja de tycker nog det är kul vad det än blir!
  • Anonym (Gravid med nr 5)
    Anonym (Egentligen vill jag bara ha fler barn) skrev 2021-02-01 22:03:35 följande:

    <3 !! Våran lille här sa ?jag kommer få en lillasyster! Hon ska också gå på förskolan?. Och han vet inte heller att vi försöker skaffa syskon till honom.


    De vet sånt :) Lycka till!
  • Anonym (myself)

    Men första barnet var det ganska viktigt för mig att få en flicka - bara för att tidigare i livet hade jag haft endast med små flickor att göra och det kändes lite bekant. Och det blev en flicka Den här gången spelar det ingen roll alls och vi väntar en pojke

  • Anonym (Egentligen vill jag bara ha fler barn)
    Seven Costanza skrev 2021-02-01 22:13:37 följande:

    Gud va märkligt egentligen haha - vi tycker i alla fall själva att vi har varit så diskreta med prat om graviditeten men han kanske ändå har fattat något, eller så är det bara önsketänkande som har kommit på sistone. Vi har inte berättat för familj eller vänner ännu heller så han kan inte ha fått det därifrån. Jaja de tycker nog det är kul vad det än blir!


    Ja, och alltså vi har inte ens fått något plus än, haha.
  • Seven Costanza
    Anonym (Egentligen vill jag bara ha fler barn) skrev 2021-02-02 17:16:47 följande:

    Ja, och alltså vi har inte ens fått något plus än, haha.


    Aha, då är det ju ännu roligare! Lycka till med bebisförsöken!
  • Anonym (Egentligen vill jag bara ha fler barn)
    Seven Costanza skrev 2021-02-02 17:59:31 följande:

    Aha, då är det ju ännu roligare! Lycka till med bebisförsöken!


    Tack <3 Detsamma med allt!
Svar på tråden Har du någon önskan gällande könet?