Anonym (Örjam) skrev 2021-02-02 10:24:24 följande:
Det är alldeles utmärkt med min moral. Har inget bland mina mail och PM som handlar om att jag är otrogen eller liknande men jag har en väldig massa känslig information som jag fått av andra i förtroende och detta skall självklart inte min flickvän snoka i då det också påverkar min trovärdighet om hon snokar i saker som hon inte har med att göra. Min flickvän är också med i stödgrupper för folk som av någon anledning mår dåligt inom Tantra, BDSM och swingersliv samt att hon på fritiden ger tantrisk massage och andra former av kroppsterrapi så det finns självklart saker bland hennes e-post och i PM som jag absolut inte skall se. Är ett rent skitprat att den som inte har något att dölja inte behöver bli kränkt. Har som sagt inget jag döljer för min flickvän i mailen när det gäller mina egna handlingar och förehavanden men saker som kan vara katastrofala för andra om det blir en massa snack på stan så därför är min mail min mail och flickvännens mail är hennes mail utan undantag och skull jag mot förmodan upptäcka att hon snokar bland mina privata mail och PM så är vår relation slut på en gång.
Jag frågade varför det skulle vara värre att snoka än att vara otrogen? Och hur moralen var skaffad på den punkten..
Har man ingenting att dölja i avseende otrohet har man inget behov av att dölja en massa saker. Då har man redan förtroende nog att säga att man har privata mail om känsliga saker. Jag tror ju inte att du fipplar med mobilen ständigt och jämt och gör skumma saker bakom din sambos rygg och gör henne osäker bara för att du har mail med nån information som bara är din?