Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Upptäckte via PM att min man är otrogen

Varför vill man vara tillsammans med någon man inte litar på? För så är det, om man snokar, då litar man inte på sin partner. 

• Anonym (.)
    Anonym (Örnie) skrev 2021-02-02 15:04:11 följande:

Så om man efter 20 år tillsammans, med barn och villa och flermiljonslån blir fundersam på vad som kanske/antagligen pågår - så lämnar man bara allt?

Man vet nog inte om man litar på sin partner. Man har alltid gjort det tidigare, men något är plötsligt annorlunda. Instinkten säger att det är något skumt på gång. Men man vill veta säkert, dels för att inte bli fintad, men även för att inte komma med falska anklagelser.
    Man tar väl upp det med sin partner, om man känner att allt inte känns bra?

Varför är allt så svart-vitt här på FL? Antingen lämna man allt om det inte känns bra, eller så anklagar man sin partner. Varför finns bara dessa två alternativ?

Hur kan vara gift i 20 år och inte har mer i sin verktygslåda om det inte känns bra?
  • Anonym (.)
    Anonym (man) skrev 2021-02-02 15:11:35 följande:
    Det skulle känna bra eftersom då vet jag att jag kan släppa mina misstankar och vara kvar i förhållandet och slipper fucka upp tillvaron för både mig och våra kids.

Hur skulle du känna om du 5 år senare upptäcker att din partner bedragit dig som du misstänkte då men aldrig tog reda på?

Givetvis skulle jag erkänna, förklara varför och ge henne en chans att förhålla sig till det och själv välja. Jag tror dock inte hon skulle bry sig eftersom både hon och jag är öppna med vårt privatliv, jag skulle heller inte bry mig. Varför skulle jag det, jag har inget att dölja?
    Och då gäller det livet ut? Hon kan ju en vecka senare ligga med någon. Så hur ofta tycker du att man ska snoka, en gång i månaden?
  • Anonym (.)
    Anonym (Örnie) skrev 2021-02-02 16:32:08 följande:
    Men om man fått ett svar man inte till 100% litar på? Och man tycker man ser mer tecken på att något är fel?

Tror du alla otrogna erkänner rakt av?
    Då får man fortsätta prata om det, vara mer observant på dennes agerande osv. 
  • Anonym (.)
    Anonym (man) skrev 2021-02-02 17:05:32 följande:
    Prata om vad när du inte har något att komma med?

Och hur ska du "observera" vad din partner gör när du inte är där?
    Om jag inte har något att komma med, varför ska jag då fråga om något?

Antingen är man väl misstänksam och då har man något att komma med, det är ju inte så att man en dag tror att ens partner är otrogen, något måste ju den gjort för att man ska bli misstänksam. Smussla med mobilen, jobba över hela tiden etc.
  • Anonym (.)
    molly50 skrev 2021-02-03 12:17:21 följande:
    Kanske inte direkt. Men det är väl ändå vad som antyds när man skriver att sex under samtycke inte bryter mot någon lag.
    För den som blir bedragen så spelar lagen ingen som helst roll.
    Fast du måste nog läsa hela tråden för  att förstå vad dom diskuteras. Nämligen det olagliga i att snoka i andras mobiler/datorer. Vissa här rättfärdigar olagliga metoder för att hitta otrohet.

Ingen har skrivit att det är ok att otrogen. Och bara för att någon säger att det inte är olagligt, så innebär inte det att man tycker det är OK. Varför drar du den slutsatsen?
Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen