Inlägg från: Anonym (E.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E.)

Upptäckte via PM att min man är otrogen

Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-02 19:47:23 följande:
    Det är stort att inte göra olagliga saker, bara det. Det är också stort att ge fan i att rota där man inte har att göra.
    Sen är det surt att bli bedragen men det förändrar inte det jag skrivit.

Jag tycker att det är ett större fel att snoka och luska i det man inte har med att göra. Då trampar du in i det som är för privat.
    Knullar du fel person så har du iallafall inte varit inne och snokat. Och jag, alltså jag talar för MIG själv, skulle hellre ta en otrohet än att sambon gav sig in i mina privatsaker.

För att det är privat. Det är MITT och inte vare sig DITT eller VÅRAT.  Och det angår dig inte!

Så tycker jag. Jag hade inte kunnat leva med någon som resonerar som du, precis som du säkerligen inte skulle kunna leva med någon som mig.
    Men vet du vad, kan vi inte bara vara glada för att det inte är vi som är ett par?

Jag låser oavsett mina skärmar så fort jag inte är i närheten av dem. Med långa lösenord och /eller fingeravtryck/ansiktsigenkänning.
    Så du kommer inte in oavsett, hur gärna du än vill!
    Håller inte med. Om man är i ett förhållande, så har man allt att göra med, om den andre är otrogen. Eller inleder sådana relationer med personer av motsatt kön, att det skulle kunna utvecklas till kärlek och/eller otrohet. Men påföljande skilsmässa och allt elände det för med sig för i synnerhet barnen. (Detta gäller förstås inte om man kommit överens om öppet förhållande.)

Och för en man är det ännu mer viktigt att få reda på om något sådant förekommer, eftersom han kan bli pålurad en gökunge, som han får försörja och som får ut hans arv. Kanske något som gått i släkten en massa år, i värsta fall. En gård... Ett släktnamn...
  • Anonym (E.)
    Anonym (E.) skrev 2021-02-03 09:05:23 följande:
    Håller inte med. Om man är i ett förhållande, så har man allt att göra med, om den andre är otrogen. Eller inleder sådana relationer med personer av motsatt kön, att det skulle kunna utvecklas till kärlek och/eller otrohet. Men påföljande skilsmässa och allt elände det för med sig för i synnerhet barnen. (Detta gäller förstås inte om man kommit överens om öppet förhållande.)

Och för en man är det ännu mer viktigt att få reda på om något sådant förekommer, eftersom han kan bli pålurad en gökunge, som han får försörja och som får ut hans arv. Kanske något som gått i släkten en massa år, i värsta fall. En gård... Ett släktnamn...
    För övrigt kan man få reda på annat intressant också, som är bra att veta, om man "snokar". Jag läste en gång igenom min  dåvarande makes PM med sina föräldrar och systrar, när han hade lämnat Facebook utan att logga ut, och lagt sig att sova. Det borde jag väl inte ha gjort, men jag är glad att jag gjorde det. För det jag hittade var åratal av skitsnack om mig. Intima saker (som han inte borde ha pratat med föräldrar och syskon om alls helt sjukt), privata saker som jag anförtrott honom, överdrifter, rena lögner, hån.. i en salig blandning. De använde till och med ett öknamn som kodord för mig. Helt galet. Detta var en av de saker, som gjorde att jag fattade beslut om skilsmässa.
  • Anonym (E.)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 10:07:07 följande:
    Du får skicka som förslag till ny lag att partner undantas från lagen när det gäller dataintrång.
    Lycka till.
    Fast jag har faktiskt svårt att tro, att en åklagare skulle ta upp ett sådant mål, ens om partnern skulle polisanmäla. "dataintrång" handlar om industrispionage, uttag av sekretessbelagda uppgifter från myndigheter, cyberattacker och sådant storskaligt, i första hand. Inte om en partner eller väninna kollat någons PM på Facebook. Om det vore så, skulle domstolarna inte ha annat att göra än driva sådana mål... det sker ju hela tiden.
Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen