Inlägg från: Anonym (Swing for fun) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Swing for fun)

Upptäckte via PM att min man är otrogen

Anonym (E.) skrev 2021-02-03 11:22:38 följande:

Fast jag har faktiskt svårt att tro, att en åklagare skulle ta upp ett sådant mål, ens om partnern skulle polisanmäla. "dataintrång" handlar om industrispionage, uttag av sekretessbelagda uppgifter från myndigheter, cyberattacker och sådant storskaligt, i första hand. Inte om en partner eller väninna kollat någons PM på Facebook. Om det vore så, skulle domstolarna inte ha annat att göra än driva sådana mål... det sker ju hela tiden.

Finns ett bra uttryck formulerat av
    Anonym (E.) skrev 2021-02-03 11:22:38 följande:

Fast jag har faktiskt svårt att tro, att en åklagare skulle ta upp ett sådant mål, ens om partnern skulle polisanmäla. "dataintrång" handlar om industrispionage, uttag av sekretessbelagda uppgifter från myndigheter, cyberattacker och sådant storskaligt, i första hand. Inte om en partner eller väninna kollat någons PM på Facebook. Om det vore så, skulle domstolarna inte ha annat att göra än driva sådana mål... det sker ju hela tiden.

Finns ett bra uttryck formulerat av Harlan Elisson:

"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."

Vänligen läs på hur lagen är skriven och fungerar innan du börjar svamla så gör du dig själv en stor tjänst.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 11:44:12 följande:

I ts skrev du att du gick igenom din mans pm, och nu råkade du bara se något som kom upp?

Vad hade du på hans mobil att göra ens?

Detta är förmodligen en trolltråd och då blir det lätt lite motsägelser i utsagorna och i övrigt är det minst sagt låg trovärdighet på att man har en konversation med en älskarinna ligga öppen på sin telefon om den inte är skyddad mot intrång. Tredje tråden på detta tema denna vecka. TS har nog bara lite tråkigt och hittar på en massa.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Molly) skrev 2021-02-03 11:48:51 följande:

Du vet väl att pm kallas chatt funktionen på facebook? Att den även finns på datorn. Och chattar man via datorn så är dem flikarna uppe och då ser man oavsett om man vill eller inte. Och när jag såg misstänkt bild från en kvinna jag aldrig sätt förr.

Om du skall trolla så försök hålla dig till en historia det blir lite trovärdigare då. Nyss var det telefon nu är det dator hur skall du ha det.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 11:56:39 följande:

Jag tror du har helt rätt.

Fast tråden har varit intressant ändå.

Det förvånar mig mycket hur lätt folk tar på att bryta mot lagen, man får hoppas att de skyldiga får sona sina brott.

Absolut. Lite märkligt att folk blir så primitiva i sitt sätt att tänka när man för otrohet på tal att normalt sätt begåvade människor helt plötsligt tycket att det är helt ok att bryta mot lagen för att få reda på hur det ligger till. Det riktigt komiska är att den som är otrogen på sin höjd är omoralisk för vuxna människor som har sex under samtycke bryter inte mot en enda svensk lag.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Molly) skrev 2021-02-03 12:12:28 följande:

Ja den kommentaren gällde laglänken. Blev något felformulerat dock så jag kan förstå att tolkningen kan ske som att jag använt mobilen.

Och jo det är svårare att fälla för darorintrång vid gemensam dator. Båda har tillgång till. Jag logga inte aktivt in i hans konto. Hade fliken inte varit uppe, så hade jag aldrig sett det.

Har inte det minsta betydelse och du skrev att du gick igenom din mans PM i TS och att han skriver med andra tjejer och säger att han älskar dem och så vidare. Det är alltså inte en text som råkat ligga framme utan det är ett aktivt sökande efter information. Tyvärr du målar in dig mer och mer i hörnet lille vän.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 12:21:18 följande:

På vilket sätt menar du att det är primitivt att tycka att folk borde vara ärliga med sin partner och ge fan i att gå bakom ryggen, ljuga och missbruka sin partners förtroende?

Menar du att det är modernt att vara en falsk lögnare?

Jag tycker snarare det är ofattbart patetiskt hur du blandar ihop moral och lagar. Det finns väldigt mycket i samhället som är fullt lagligt men väldigt omoraliskt ändå. Prova att tränga dig i en kö och se vilken respons du får? Och prova sen med att argumentera för att det är ok eftersom det inte är olagligt och se oim det hjälper?

Så om otrohet är moraliskt fel, varför tar du upp såna urbota korkade argument som lagligt/olagligt? Låter mest som att du försöker säga att otrohet är helt ok men försöker linda in det i en massa löjliga argument om lagligt/olagligt och primitivt/modernt. Stämmer det? Eller vad är det du vill ha sagt med dina löjliga argument?

Är du nu igång igen. Som tidigare nämnts av andra, det är riktigt skoj att läsa dina inlägg.
  • Anonym (Swing for fun)
    molly50 skrev 2021-02-03 13:03:42 följande:

Jag har läst och vet vad som diskuteras.

Och när det skrivs att otrohet är primitivt och lagligt så kan man lätt tolka det som att man anser det vara ok.

Och att upprepade gånger påpeka att det är olagligt att snoka gör att man undrar om de överhuvudtaget anser att en otrohet ska avslöjas eller om den som är otrogen ska skyddas till varje pris.

Jag tycker inte heller att det är ok att snoka.

Men därför har jag ställt frågan hur man ska få reda på om ens partner är otrogen utan bevis.

Alla vill ju inte leva i en lögn.

Jag hoppas få ett svar på det.

Jag tycker det fokuseras alldeles för mycket på TS och det hon har gjort här och inte på den som är det riktiga rövhålet. Hennes man.

Nu skall man vara extremt försiktig med att kalla folk för rövhål. Vi har bara TS version av detta och vet inget om hur relationen fungerar och varför hennes man påstås vara otrogen och till råga på allt är jag helt övertygad om att detta är en trolltråd så att kalla en man som förmodligen inte ens finns för ett rövhål enbart baserat på TS högst tveksamma berättelse är inte speciellt moget och balanserat. Vet dock sedan tidigare att så fort man nämner otrohet så varvar Molly50 upp på alla cylindrar på en gång och slår vilt omkring sig i sin iver att få otrogna att framstå som ondskan på jorden.
  • Anonym (Swing for fun)
    molly50 skrev 2021-02-03 13:23:24 följande:

Och där kom den också.

"Vi har ju bara TS version". 

Ja,och eftersom det bara är TS version vi har så är det den vi får utgå ifrån.

TS har skrivit att han själv har erkänt otroheten.

Varför skulle det vara ett påhitt?

Om du tror att detta är en trolltråd så är det bara att anmäla tråden.

Det är ju emot forumets regler både att trolla och att anklaga någon för att trolla.

Baserat på ditt nick så antar jag att du och din partner är swingers.

Och i så fall så förstår jag att du inte tar så hårt på otrohet.

Men andra som lever monogamt tar det kanske inte riktigt lika lätt.

Jag tycker att vill man ligga runt med andra så ska man vara ärlig om det mot sin partner alt inleda ett öppet förhållande.

Ja jösses, Skule var skoj att veta mer exakt vad du råkat ut för och inte orkat bearbeta. Måste vara rätt jobbigt att vara så bitter. Har du ens förmågan att njuta av din nya relation när din gamla fortfarande tycks vara ett stort mörkt moln i ditt liv.
  • Anonym (Swing for fun)
    molly50 skrev 2021-02-03 13:31:41 följande:

Jag har läst dina inlägg och har inte sett att du har svarat på frågorna.

Så du får gärna göra det igen.

Det är ändå olagligt. Precis som dataintrång.

Sen tror jag också att det kan spela roll vilken slags överenskommelse man har med sin partner.

Är båda ok med att den andra tittar i ens mobil eller dator så tvivlar jag på att polisen kan göra så mycket åt det.

Och jag tvivlar på att parterna då skulle anmäla varandra.

Det blir självklar ett riktigt kul bevisläge. Har du papper på att det är ok att läsa den andres mail och liknande. På jobbet skriver vi på papper för att få tillåtelse att i speciella fall så som sjukdom och liknande få tillgång till andras mail. Du är märkligt naiv får jag lov att säga. Kan garantera att när det blir konflikter mellan personer som ligger i separationsfejd så är alla medel tillåta så att räkna med att folk drar sig för att anmäla skulle i alla fall inte jag sätta min tilltro till.
  • Anonym (Swing for fun)
    molly50 skrev 2021-02-03 13:48:49 följande:

Man behöver väl inte skriva på aper för att ha överenskommelser med sin partner.

Det låter ärligt talat som paranoia.

Min man och jag har inga problem med att den ena tittar i den andres mobil eller dator. 

Vi har varandras lösen osv.

Men det innebär inte att vi snokar ingående.

Vi tittar bara om den andre ber om det eller vill visa något.

Vi är öppna med varandra.

Är det också fel,enligt dig?

Nej absolut inte så länge allt är frid och fröjd i relationen men i väldigt många relationer hamnar man i läget att allt inte hejsan hoppsan längre och din tidigare bästa vän är helt plötsligt din värsta fiende och då är det minst sagt bra att ha papper på det man var överens om. Samma sak så har vi äktenskapsförord och liknade om nu det som idag känns otänkbart ändå händer.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Örnie) skrev 2021-02-03 14:06:55 följande:

Det är ju inte helt lätt att bevisa att ex-sambon kollat i ens mobil eller i den gemensamma datorn heller.

Om han tänk använda det för att bevisa en otrohet så är det väl rätt uppenbart att han snokat och även snokare lämnar spår efter sig. Hamnar man i jobbiga lägen och konflikter spelar man självklart in konversationer och sparar mail, PM och liknande utifall det bli bra att ha.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Örnie) skrev 2021-02-03 14:27:48 följande:

Bevisa otrohet i rätten? Lämnar spår - som går att skilja från mobilens ägares egna spår? Osannolikt att detta skulle hamna i domstol.

Och vem som varit otrogen vill stå i rätten och vittna om omständigheterna kring den bedragnes dataintrång?

Det tillräckligt skoj med att bara göra polisanmälan och allt som det för med sig. Varför skulle det vara ett problem att i rätten tala om otrohet om det skulle hamna i domstol. Finns som du säkert vet inget olagligt i att vara otrogen.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 14:34:07 följande:

Tja, bevisen behöver ju bara läggas fram om det förekommit en otrohet och det finns bevis för det. Och om det förekommit en otrohet så har ju den som varit otrogen gjort minst lika fel och kan då knappast komma och gnälla om att hens privata sfär kränkts när personen själv betett sig som ett svin och svikit, ljugit och förnedrat sin partner.

Nja nu har du missat den lilla detaljen att oavsett vad du tycker otrohet så är det inget som är olagligt i det och inget man kan polisanmäla men att anmäla intrång i datorer och telefoner går alldeles utmärkt. Vid en separation har inte bevis om otrohet den minsta betydelse. Varför man väljer att separera är ointressant ren juridiskt och påverkar heller inte hur tillgångar och annat skall fördelas. Har inte ens någon betydelse om det blir en vårdnadstvist.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 15:02:16 följande:

Och du har missat den lilla detaljen att lagligt / olagligt bara blir ett problem om den som varit otrogen väljer att anmäla vilket är tveksamt om personen själv betett sig som ett svin för då riskerar ju personen att själv bli anmäld för tex psykiskt misshandel, etc...

Men tanke på hur den som varit otrogen ofta krälar och bönar om förlåtelse för att slippa ta konsekvenserna för sitt svek, dvs en skilsmässa, bodelning och varannan vecka med barnen så är det ju ganska tveksamt om det öht leder till en anmälan

Lille vän var får du allt ifrån. Anmäla för psykisk misshandel vid otrohet var att vanligt korkat till och med för att komma från dig.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 15:18:38 följande:

Kan kan man väl, om det sen godtas eller ej är upp till rätten att avgöra.

Ja absolut om man vill bjuda på dagen asgarv.
  • Anonym (Swing for fun)
    molly50 skrev 2021-02-03 15:26:23 följande:

Att använda härskartekniker är inte heller så begåvat.

Det fungerar fantastisk bra för att visa vad man tycker om andra här FL. Helt planerat förstår du lille vän.
  • Anonym (Swing for fun)
    molly50 skrev 2021-02-03 15:33:53 följande:

Det må så vara. Men inte så moget eller begåvat.

På vilket sätt tycker du att du själv tillför mognad och begåvning i trådar på FL.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 15:39:55 följande:

Tja, du kan ju försöka, personligen bryr jag mig inte ett skit om dina härskartekniker. Dina argument är lika dåliga ändå.

Dock är hur du hellre använder härskartekniker och BS istället för att svara på frågor du fått ganska talande.

Har inte sett en enda vettig fråga från dig. Det finns inget att svara på, du håller bara en massa tröttsamma brandtal utifrån din känsla utan den minsta substans i hur saker fungerar i den stora världen och vilka regler som gäller.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 16:20:05 följande:

Jasså säger du det, låter ju ganska märkligt eftersom jag repeterade dem flera ggr och tom skrev dem med både fet stil och understrykning. Hur har du lyckats missa det?

Om det är substans eller ej i dem kan väl diskuteras men en bra början är väl att du öht svarar på dem istället för att slänga dig med irrelevant BS och härskartekniker?

Spelar ingen roll om du skriver i fetstil, blir inte vettiga frågor och substans i frågorna för det.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 16:28:27 följande:

Och som sagt, om det är substans eller ej kan diskuteras, men ditt sätt att skita i att svarar på frågor och hellre pyssla med härskartekniker säger ju en hel del.

Jag tycker tex ALLT du sagt i denna tråd saknar substans och är bara en massa BS men jag kommenterar det ändå och svarar på dina frågor.

Nu pratar du i nattmössan. Jag har inte frågat dig om något som jag inte redan vet hur du tänker svara på. Helt enkelt rätt meningslöst att konversera med dig. Jag styrs av en helt annan moral och helt andra värderingar än vad du gör. Kommer aldrig att accepterar snokande och att man kan tänka sig att bryta mot lagar och regler för att hitta bevis på en otrohet och jag ser inte på otrohet på samma sätt som du gör och kommer aldrig att göra det.
Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen