Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

Upptäckte via PM att min man är otrogen

Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-02 19:47:23 följande:
    Det är stort att inte göra olagliga saker, bara det. Det är också stort att ge fan i att rota där man inte har att göra.
    Sen är det surt att bli bedragen men det förändrar inte det jag skrivit.

Jag tycker att det är ett större fel att snoka och luska i det man inte har med att göra. Då trampar du in i det som är för privat.
    Knullar du fel person så har du iallafall inte varit inne och snokat. Och jag, alltså jag talar för MIG själv, skulle hellre ta en otrohet än att sambon gav sig in i mina privatsaker.

För att det är privat. Det är MITT och inte vare sig DITT eller VÅRAT.  Och det angår dig inte!

Så tycker jag. Jag hade inte kunnat leva med någon som resonerar som du, precis som du säkerligen inte skulle kunna leva med någon som mig.
    Men vet du vad, kan vi inte bara vara glada för att det inte är vi som är ett par?

Jag låser oavsett mina skärmar så fort jag inte är i närheten av dem. Med långa lösenord och /eller fingeravtryck/ansiktsigenkänning.
    Så du kommer inte in oavsett, hur gärna du än vill!
    Och lagligt / olagligt är det enda som räknas menar du?

Att gå mot röd gubbe är olagligt, är det värre än att bedra sin partner, lura personen att leva i en lögn och slösa bort 5 år av sitt liv?

Knullar du fel person har du inte varit inne och snokat men du har istället lurat din partner att leva i en lögn och slösa bort 5 år av bort sitt liv.  På 5 år hinner man göra mycket, tex skaffa barn med fel person. På vilket sätt är det bättre?

Ja ditt är ditt, att din partner ser det gör det inte mindre ditt, det betyder enbart att hen oxå vet det du vet. På vilket sätt är det skadligt om man inte har något att dölja?

Jag döljer oxå min skärm när jag inte är hemma för att jag inte vill att min dator eller telefon ska missbrukas av någon. Men min partner litar jag på inte kommer göra något dumt med min dator eller telefon, det enda som jag då riskerar är att min partner ser vad jag ser och vet det jag vet, vad är det som är så farligt med det?
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 12:11:32 följande:
    Det är ingen som har påstått heller.
    Det har ni väl eftersom ni kallar att tycka att otrohet är fel för "primitivt". Ungefär som att det skulle vara modernt och coolt att tycka otrohet är helt ok.

Vore bra om man slutar hyckla och säga vad man tycker istället. Är det ok att gå bakom ryggen på sin partner, svika och ljuga?

Om inte, varför allt snack om lagligt/olagligt och primitivt då? Är det fle så är det ju fel oavsett om det är lagligt. Och att snacka om primitivt är ju totalt hål i huvudet.
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 12:02:46 följande:
    Absolut. Lite märkligt att folk blir så primitiva i sitt sätt att tänka när man för otrohet på tal att normalt sätt begåvade människor helt plötsligt tycket att det är helt ok att bryta mot lagen för att få reda på hur det ligger till. Det riktigt komiska är att den som är otrogen på sin höjd är omoralisk för vuxna människor som har sex under samtycke bryter inte mot en enda svensk lag.
    På vilket sätt menar du att det är primitivt att tycka att folk borde vara ärliga med sin partner och ge fan i att gå bakom ryggen, ljuga och missbruka sin partners förtroende?

Menar du att det är modernt att vara en falsk lögnare?

Jag tycker snarare det är ofattbart patetiskt hur du blandar ihop moral och lagar. Det finns väldigt mycket i samhället som är fullt lagligt men väldigt omoraliskt ändå. Prova att tränga dig i en kö och se vilken respons du får? Och prova sen med att argumentera för att det är ok eftersom det inte är olagligt och se oim det hjälper?

Så om otrohet är moraliskt fel, varför tar du upp såna urbota korkade argument som lagligt/olagligt? Låter mest som att du försöker säga att otrohet är helt ok men försöker linda in det i en massa löjliga argument om lagligt/olagligt och primitivt/modernt. Stämmer det? Eller vad är det du vill ha sagt med dina löjliga argument?
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 12:20:07 följande:
    Har inte det minsta betydelse och du skrev att du gick igenom din mans PM i TS och att han skriver med andra tjejer och säger att han älskar dem och så vidare. Det är alltså inte en text som råkat ligga framme utan det är ett aktivt sökande efter information. Tyvärr du målar in dig mer och mer i hörnet lille vän.
    Det är snarare du som gör dig mer och mer löjlig genom att blåsa upp snokande i det absurda och göra allt för att förminska eller bortse ifrån anledningen till snokande och försöka få det till att vara någon TS gjort bara för kul. som någon slags hobby.

Klart som fan att du kommer tycka att andra "målar in sig i ett hörn" när de förhåller sig till problematiken såsom den är i praktiken. Du själv förvanska ju frågeställningen i det absurda. 
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 12:26:46 följande:
    Nej, det är inte svårare.
    Det privata är inte mindre privat för att enheten delas.

Anmäler han dig så kommer du troligen att fällas. Det är olagligt hur mycket du än slätar över det och kommer med ursäkter.
    LOL, det var det fjantigaste jag hört på länge. Som om snuten skulle bry sig om att A läst B sms och chattar. För givetvis kommer de ju lägga undan alla mord, inbrott, droghandel, etc, etc för att någon läst andras sms. Jag kan nästan se framför mig hur larmen ljuder på alla polishögkvarter i Sverige och alla bara släpper allt för fokusera på just detta oerhört allvarliga brott.Drömmer

Kom igen nu, lite verklighetsförankring skulle inte skada. Alla har inte en lika uppblåst syn på "det privata" som du och vissa andra verkar ha.
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 12:24:02 följande:
    Är du nu igång igen. Som tidigare nämnts av andra, det är riktigt skoj att läsa dina inlägg.
    Ja och det är riktigt skoj att se hur du undviker att svara på frågor med ditt vanliga BS.

Jag ställer dem igen se om du kan svara på dem istället för att ducka.

På vilket sätt menar du att det är primitivt att tycka att folk borde vara ärliga med sin partner och ge fan i att gå bakom ryggen, ljuga och missbruka sin partners förtroende?

Menar du att det är modernt att vara en falsk lögnare?

Så om otrohet är moraliskt fel, varför tar du upp såna urbota korkade argument som lagligt/olagligt? Låter mest som att du försöker säga att otrohet är helt ok men försöker linda in det i en massa löjliga argument om lagligt/olagligt och primitivt/modernt. Stämmer det? Eller vad är det du vill ha sagt med dina löjliga argument?
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 12:23:10 följande:
    Det gör det ju inte, det är de facto helt lagligt.
    Personliga åsikter står inte över lagen och när du gräver i någons privata mail/chatt/fb/whatever så begår du ett brott.
    Att gå mot röd gubbe är oxå de facto olagligt. Hur många tror du sitter inne för att ha gått mot röd gubbe?

Personliga åsikter står absolut över lagen om man väljer att skita i lagen och göra som man tänkt sig ändå. Precis som en person kan skita i att hålla sig till det man kommit överens med om sin partner och smyga runt bakom ryggen och hoppas på att det inte upptäcks så kan en person skita i vad lagen säger och hoppas på att det inte upptäcks.

Men enligt dig så är det möjligt att skita i överenskommelser med sin partner men helt omöjligt att skita i lagen. Vad får dig att tro det?
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 12:38:40 följande:
    Enligt "man" är du löjlig och jag är fjantig.

Vad spelar det för roll vad en brottsuppviglare tycker liksom? Solig
    Enligt man är vederbörandes ARGUMENT oerhört löjliga ja. Och det var därför jag ställde några frågor så vederbörande kan förtydliga vad hen menar.

Men vederbörande verkar inte vara så pigg på att svara på frågor utan svara med en mass irrelevant BS istället.
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 12:36:08 följande:
    Läs länken #56.

PM betyder "personal message", inte "partners misstänksamhetsmeddelande".

Skriv inget mer till mig tack. Jag är inte intresserad av en diskussion, jag är trött på dig. Det är min anledning. Så adios, och ta det lugnt med snokandet om du inte vill bli anmäld.
    Jag förstår att det är jättejobbigt att få  dina argument ifrågasatta men detta är en öppen tråd och där alla kan kommentera allas inlägg, om du inte kan hantera det så är det kanske bäst om du inte skriver i öppna trådar.
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 13:00:31 följande:
    Kram, återkom när du läst det jag tipsade om.
    Bra, du är vi överens om att så länge du skriver i öppna trådar så får acceptera att dina argument ifrågasätts.... kram!
Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen