• Anonym (Anton)

Berätta: Dina säkerhetsrutiner när du har en vid sidan om

OBS: Känner du att du behöver ge uttryck för din avsky när du läst rubriken, sluta läs nu så kommer du må bättre. Du kommer aldrig kunna påverka någon, så skriv inget är du snäll! 

Fråga till dig som har en partner vid sidan av ditt officiella förhållande, alltså en älskare eller älskarinna:

Vad har du / ni för rutiner för att undvika att bli påkomna? Är ni bra på att hålla dessa rutiner? Vika andra metoder har ni för att kunna fortsätta sidoförhållandet.

I vårt fall så har vi ingen skriftlig kommunikation (SMS, mail eller liknande). Vi pratar aldrig om vårt sidoförhållande på telefon. Det är bara när vi träffas för våra  "stunder" som vi pratar om vår relation. Vi pratar dessutom om den andra parten i lika stor omfattning som andra personer vi känner. 

På det här viset blir det inget smusslande med mobiler, inga sms som kan råka bli lästa osv. 

Detta fungerar än så länge hur bra som helst och vi har hållit detta vid liv i flera år. 

Vi har inga känslor för varandra, vår relation är 100 % sexuell. Eller ska jag säga 250 % sexuell, för när vi träffas...

Så, hur gör ni andra? Dela gärna med er av era tips. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-02-03 14:19
    Detta är enbart en tråd för erfarenhetsutbyte. Som jag skriver i början av inlägget så är andra typer av inlägg (som knappast tillför något eller som bara är till för att ondgöra sig) inte välkomna i den här tråden.

Håll er till ämnet, tack.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-02-03 21:01
    Jag uppskattar alla som försöker hålla rent i tråden, men...

Det blir nog lättare att hitta de "läsvärda inläggen" om vi bara ignorerar allt ovidkommande trams som våra forumvänner med nedsatt konsekvensanalytisk förmåga fortsätter att författa.

Så, håll er till ämnet och bortse ifrån de moraliska inläggen.
  • Svar på tråden Berätta: Dina säkerhetsrutiner när du har en vid sidan om
  • Anonym (Hur)

Intressant. Hur kontaktar ni varandra för att stämma träff?

• Anonym (Camilla)

Ja hur bestämmer ni träff?

Vi använder mail. Han loggar in på ett särskilt konto där vi kommunicerar. Kan vara lite frustrerande att vänta på svar. Ibland vill man ha kontakt direkt om man vill berätta eller säga något. Vi har kontakt via Messenger när vi är på väg till varandra men det raderas. Noga med att inte lämna doft eller andra spår. Brukar skoja om att smuggla ner ett par trosor i hans packning.

• Anonym (Anton)

Man kan säga att vi har ett naturligt sätt att hålla kontakten även utanför sängen. Vill inte lämnat ut mig för mycket, men vi är kollegor/sitter i samma styrelse/ingår i samma jaktlag... ja, ni fattar. 

Vi planerar aldrig att vi ska träffas för sex. Däremot planerar vi olika aktiviteter där bara vi träffas och genomför det vi ska göra. Vid dessa tillfällen så är det underförstått att vi ska ha så mycket sex som tiden eller situationen i övrigt tillåter. Det kan handla om att förbereda en dragning inför ledningen, att renskriva årsmötesprotokollet eller planera inför någon annan aktivitet. Ni förstår säkert konceptet. 

Det där med doft har vi också varit noga med, speciellt nu när vi måste träffas hemma hos varandra pga pandemin. Hon har ingen parfym (vilket jag saknar, men men) och vi ser till att skaka sängkläderna och dammsuga ev hårstrån när vi är klara. Det var mycket smidigare när vi kunde träffas utanför hemmet. 

Är det värt allt detta? Alla dar i veckan! 

• Anonym (K)

Jag och en nära vän hade en sexuell relation vid sidan om våra andra relationer i nästan 20 år, knepet var ju att vara dolda i det öppna. Under många år var det tal om att vi hade ihop det, vilket vi inte hade, och efter tillräckligt lång tid dog det snacket ju ut och folk accepterade att vi bara var vänner. Så med den bakgrunden och att vi alltid haft nära umgänge, rest ihop, gjort vandringar, segelturer etc. så var det aldrig konstigt att vi umgicks, sov borta, var iväg heldagar på turer med hundarna etc. Men det var ju aldrig uttalat att nu ses vi för att ha sex, utan det var ju om andan föll på och möjligheten fanns.

• Anonym (Älskare)

För min del har jag ett jobb som sedan länge inneburit mycket resor, oregelbundna tider och mycket olika människor som passerar. Tror det är mycket svårare att ha en älskarinna/älskare när ens livsmönster i övrigt är väldigt regelbundet, då märks allt som bryter av. I mitt fall är det normalt att inte ha fasta tider, resdagar, vara borta etc.

Min ena älskarinna har ungefär samma situation, hon gör en hel del arbetsresor till Sthlm och då träffas vi på hennes hotell. Min andra älskarinna är s.k. hotwife så där ser ju träffarna ut på ett helt annat sätt. De planeras på ett sätt där även hennes make är delaktig. 

Kommunikation sker i mitt fall via sms på arbetstelefon. Den är alltid låst och inte heller det är något konstigt, det är en del av företagspolicyn. Jag ser till att min privata dator inte synkar via icloud mot telefonen för där händer det att min fru går in. I den finns inga som helst spår. 

• Smecker

Jag har byggt en källare.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Rutinerad)

Det viktigaste för mig är nog att jag har en extra separat telefon med oregistrerat kontantkort, separat äldre dator, hemlig web-mail, konto i en annan bank med betalkort och swish. All korrespondens med den hemliga banken sker endast via mail och sms.
    Sedan gäller det att generellt hålla hårt på rutiner och vidta alla säkerhetsåtgärder så långt det är möjligt, att aldrig slappna av, aldrig invaggas i falsk säkerhet bara för att allt har gått bra under lång tid. T ex rätt inställningar på datorn så att allt raderas automatiskt, att inte göra något som kan skapa ett enda litet spår på sociala medier, etc.
    Lämna ordinarie telefonen på rätt plats, med platssökning på och omedelbar vidarekoppling av samtal till den hemliga telefonen. Låta något på sociala medier vara påloggat på ordinarie datorn som geografisk finns på rätt plats.
    Den vanliga telefonen och datorn är så där "lagom" lätta att logga in i och kontrollera. Vilket jag också kan se att det har skett vid något tillfälle och vilket jag tror minskar lusten att öka kontrollerna eftersom det finns absolut inget som kan väcka misstankar.
    Självfallet är en grundregel att också sköta relationen till sin ordinarie partner på ett bra sätt.
    Att välja "rätt" älskare/älskarinna, med rätt inställning, som inte vill att vi ska bli avslöjade. Alltså oftast någon som själv är i relation.
    Jag tror att det är väldigt liten risk att bli avslöjad om man verkligen anstränger sig. De flesta som blir avslöjade måste nog ändå vilja bli avslöjade, att medvetet eller omedvetet vilja bli avslöjade.

• Anonym (Rutinerad)
    Anonym (precis) skrev 2021-02-02 23:00:20 följande:

Men fyfan vilka äckliga människor det finns Kräks

Är du ens läskunnig? I trådstarten står med fetstil:
    OBS: Känner du att du behöver ge uttryck för din avsky när du läst rubriken, sluta läs nu så kommer du må bättre. Du kommer aldrig kunna påverka någon, så skriv inget är du snäll! 

Om du ska skriva i en tråd så ska du respektera trådstarten,
    eller vänd dig till en annan tråd eller ännu hellre starta en egen tråd!
  • Anonym (älskad)
    Anonym (precis) skrev 2021-02-02 23:00:20 följande:

Men fyfan vilka äckliga människor det finns Kräks

Jag tycker det är förlåtligt när en kvinna smusslar och har nåt vid sidan om, men än man som har det. Nej usch!
  • Anonym (precis)
    Anonym (Rutinerad) skrev 2021-02-03 00:20:27 följande:
    Är du ens läskunnig? I trådstarten står med fetstil:

Om du ska skriva i en tråd så ska du respektera trådstarten,
    eller vänd dig till en annan tråd eller ännu hellre starta en egen tråd!
    Jag läste det men jag är inte ute efter att påverka någon utan säger bara vad jag tycker om er. Och ja, ni är jävligt äckliga.
Svar på tråden Berätta: Dina säkerhetsrutiner när du har en vid sidan om