Inlägg från: Anonym (Ö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ö)

Hur länge ifrån mamma

Kan ni inte ha 2-2-schema då? Det kanske känns hattigte för er men för ett barn känns det inte så. Sen kan ni såklart öka till 2-3, 2-4 etc.

• Anonym (Ö)
    Tow2Mater skrev 2021-02-03 01:10:58 följande:

Hur många dagpass jobbar du i veckan då?

Han har ju lite en poäng, om du mest vill bara ha honom som barnvakt när du jobbar.

Det hade väl varit suveränt om barnet är hos sin pappa de kvällarna istället för att vara hos en barnvakt?
  • Anonym (Ö)
    Littlestar78 skrev 2021-02-03 10:23:19 följande:

Nej jag får inga dagar från pappan så jag kommer fortsätta jobba då mina egna dagar är slut, sonen skulle börja på förskola va de tänkt när pappan börjar jobba igen . Dessvärre nekar pappan alla mina ansökningar då han vill ha sonen närmare sig trots att varannan veckas boende inte är aktuellt än. Dvs de skulle underlätta för pappan ett par ggr /månad men krångla till de för mig i stort sett varje dag...

Fråga familjerätten om hjälp. De kan föra över hans dagar till dig om det är för barnets bästa. Kanske. Du kan ju försöka.

Förskola ordnar sig, prata med dem om det också.
  • Anonym (Ö)
    Tow2Mater skrev 2021-02-03 19:44:37 följande:

Vilka dagar? Pappan ska ju ta ut sina fl-dagar och vill ha barnet.

Tolkade ett tidigare inlägg som att TS ville ha barnet hemma längre men kanske helt missförstod. T.ex. är det lite trist att sätta ett barn på förskola på ettårsdagen för att pappan är ett svin.
  • Anonym (Ö)

Lite hoppas jag att det inte finns förskoleplats exakt när de vill ha den, så pappan måste förlänga sin föräldraledighet. Hehe...

• Anonym (Ö)
    Littlestar78 skrev 2021-02-03 10:23:19 följande:

Nej jag får inga dagar från pappan så jag kommer fortsätta jobba då mina egna dagar är slut, sonen skulle börja på förskola va de tänkt när pappan börjar jobba igen . Dessvärre nekar pappan alla mina ansökningar då han vill ha sonen närmare sig trots att varannan veckas boende inte är aktuellt än. Dvs de skulle underlätta för pappan ett par ggr /månad men krångla till de för mig i stort sett varje dag...

Vem ska skola in barnet?
  • Anonym (Ö)
    Littlestar78 skrev 2021-02-04 10:45:36 följande:

Pappan va de bestämt. Men finns det ingen förskoleplats så går ju inte de. Men jag har löst det ändå så det är ingen panik för mig. Mest synd om barnet som säkert skulle trivas med andra barn på förskolan..

Hjälper han till att hitta lämplig förskola?
  • Anonym (Ö)
    Littlestar78 skrev 2021-02-04 15:47:04 följande:

Nej. Han har nekat 2 ansökningar jag gjort för enligt han ligger inte förskolorna tillräckligt nära honom.

Han vill vi ska ha ungefär lika långt båda två vilket är så självklart OM vi skulle haft varannan vecka med sonen sen efter pappaledigheten men de ska vi inte pga barnets låga ålder.

Varannan vecka blir från ca 3års ålder. Så jag anser ju inte det är försvarbart att jag ska behöva åka 1.5 mil varje dag för att de ska underlätta ett par ggr/månad för pappan fram tills dess..

Räcker att min bil pajar då är jag körd för det går inte bussar som stämmer med mina jobbtider...

Men han letar inte aktivt själv utan tycker att du ska lösa det?
    Littlestar78 skrev 2021-02-04 16:01:36 följande:

Jag vill inget hellre än att få vara mammaledig längre med honom.

Hur gammal kommer han vara när han börjar förskolan?
  • Anonym (Ö)
    Littlestar78 skrev 2021-02-04 20:27:54 följande:

Han gör inga egna ansökningar..

Barnet kommer vara 1 år och 2 månader om han får en plats efter att pappan börjat jobba igen.

Hur gör ni om han inte får en plats?
Svar på tråden Hur länge ifrån mamma