Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Hur länge ifrån mamma

När flyttade du ifrån honom med barnet? Tillät han barnet flytta?

Låter ju som du berövat barnet och pappan en daglig kontakt? Har du tillåtit honom träffa barnet oftare om han vill?

2-2-3 låter väl vettigt nu när barnet är över ett år.

• Tow2Mater
    Littlestar78 skrev 2021-02-03 00:17:06 följande:
    Jag jobbar både dagar och ibland kvällspass samt helger. Jag förslog då att han har barnet dagtid mellan 8 och 17 när jag jobbar dagpass samt att de är övernattning den kväll jag jobbar sent (1kväll/vecka) sen så varannan helg som vanligt

Men pappans reaktion på de upplägget va - Jag tänker inte vara nå jävla dagis om du tror det.
    Hur många dagpass jobbar du i veckan då?
    Han har ju lite en poäng, om du mest vill bara ha honom som barnvakt när du jobbar.
  • Tow2Mater
    Littlestar78 skrev 2021-02-03 00:18:55 följande:
    Jag kan bara leva på hoppet han kan ta hand om honom bra. Jag har dessvärre ingen insyn på nå vis i hur det går utan kan bara hoppas ........
    Så ni bodde ihop tills barnet var typ 7-8 månader gammalt, och du menar du vet inte om han kunde ta hand om det?
  • Tow2Mater
    Anonym (M) skrev 2021-02-03 09:38:44 följande:
    Fast det är väl ändå bra. Då får pappan vara med barnet dagarna och barnet får träffa dig efter. Plus när du jobbar natt så får sonen öva att sova ihop med pappan.

Pappan kan tycka att han inte ska vara nått jävla dagis, skitsamma vad han tycker, han ska tänka på sin sons bästa. Ska han helt plötsligt börja vara med någon annan utan att vänja sig först?

Ska du fortsätta vara fl efter hans 2 mån?
    TS har inte svarat annu hur manga dagar hon jobbar. Tank om det bara ar en eller tva dar i veckan? Pappan ska ju vara fl-ledig, sa ska ska ju barnet spendera majoriteten av dagtiden med honom, inte bara den lilla tid TS behover barnvakt for att hon jobbar.
  • Tow2Mater
    Anonym (Ö) skrev 2021-02-03 18:04:15 följande:
    Fråga familjerätten om hjälp. De kan föra över hans dagar till dig om det är för barnets bästa. Kanske. Du kan ju försöka.

Förskola ordnar sig, prata med dem om det också.
    Vilka dagar? Pappan ska ju ta ut sina fl-dagar och vill ha barnet.
  • Tow2Mater
    Anonym (M) skrev 2021-02-03 21:23:13 följande:
    Ja han kan ju inte vara föräldraledig och få ersättning utan att ha barnet ;) det tror jag ts vet också. Vad vill du ha ut av din kommentar? Vad får dig att dra upp om hon jobbar 2 dagar i veckan och att han enbart ska ha barnet dessa 2 dagar?!

Lägg ner att TS behöver barnvakt när hon jobbar. Hon har passat barnet under tiden pappan jobbat. Eller, hur många dagar/timmar har pappan jobbat må tro? 2 dagar i veckan?
    Men alltså, pappan vill ju ha barnet, precis som mamman. De får båda ge och ta - även TS! Hon verkar vilja ge honom så lite tid som mojligt (enbart en kväll bara for att hon råkar jobbar då) medan hon hade barnet när han jobbade heltid fem dar i veckan plus att hon hade kvällar utom en vv.. Nu är det ju barnets tur att få spendera mer kvalitetstid med sin pappa (och han med barnet)!
  • Tow2Mater
    Anonym (M) skrev 2021-02-04 10:00:14 följande:
    Jaha vart har du läst att hon vill ge så lite tid som möjligt? Har inte sett det.. varför drar du upp saker som varken skrivits eller är relevanta. PAPPAN vill att barnet helt plötsligt bara ska träffa mamman varannan helg. Är det rätt FÖR BARNET? Pappan gör det enbart för att straffa mamman men tänker man på barnet, tycker du? Han har innan fått träffa barnet när han velat men har knappt träffat barnet.

Barnet kanske ska få en chans att vänja sig vid sin pappa och vänja sig att inte vara hos mamma.

Du verkar enbart ligga på pappans sida, men vet du vad, jag tänker på BARNET.
    Det går åt båda håll - av vad TS hade skrivit (fore hon gav mer information) verkade det som de båda ville den andra skulle ha barnet så lite som mojligt.

Nu ska pappan vara fl-ledigt, vilket är en ypperlig tid att träffa barnet och bygga relationer! Lite av huvudideen med fl-ledigheten faktist. Har inte sagt nåt om att barnet inte ska 'få en chans att vänja sig vid sin pappa och vänja sig att inte vara hos mamma', men det tar inte flera veckor.
  • Tow2Mater
    Anonym (.....) skrev 2021-02-04 23:10:57 följande:
    Strunta i dessa, de vill bara tjafsa... 

Tycker det är fruktansvärt att skilja en sån liten från sin mamma i mer än ett dygn, när det är dig han varit med nästan hela tiden + pappan verkar vara en idiot som bara vill bråka... Klarar själv knappt en dag utan min treåring och hon frågar ju jämt efter någon av oss föräldrar, om en är borta.
    Detta är ju inte alls bra för din pojk.e. 

Och det du skrev om hur han behandlat sina bonusbarn, är ju ingen skillnad om det är bonus eller hans egna. Visar ju vilken hemsk typ om de andra barnen fått fly från honom mm. 
    Du vill ditt barn ska ha båda sina foräldrar men vill neka TS barn detsamma, där ser man.

TS har ju redan skrivit att han är snäll mot sina egna barn (se #47).
  • Tow2Mater
    Anonym (.....) skrev 2021-02-05 00:04:12 följande:
    Dock är vi två normala föräldrar som har varit med vårt barn lika mycket, eftersom vi bor ihop.
    Liksom TS och pappan till deras barn till bara 3-4 månader sedan.
Svar på tråden Hur länge ifrån mamma