• Wed 3 Feb 2021 10:19
    686 visningar
    7 svar
    7
    686

    Valp

    Att skaffa valp är som att skaffa ett barn, och helst ska man också ge lika mycket uppmärksamhet under första året. Nu har ni tagit på er ansvar så får ni se till att lösa det också, för hundens skull. Ni är ju ändå två vuxna i hemmet. Klarar ni inte av det måste ni se till att försöka lämna tillbaka hunden så snart som möjligt.

  • Thu 4 Feb 2021 11:45
    #6
    Emma3b skrev 2021-02-04 11:33:14 följande:
    Hade inga direkt förväntningar jag kan jämföra med deprisonen jag fick efter mitt första barn, omställningen blev enorm. Jag bor som sagt utomlands ingen familj här och min mans familj sitter inte ens barnvakt utan jag sköter också allt själv, jämnt. För min man jobbar 6-18 varje dag, förutom helg men då har han en massa att göra o åker fram o tillbaka hela tiden. Som jag förstår eftersom hans pappa ligger sjuk i cancer o måste ha mycket hjälp.. Jag känner mig instängd o den lilla frihet vi har nu i corona tider gjorde att valpen tog den tiden också...
    Lämna tillbaka valpen direkt! Det där kommer inte att fungera, du är inte i emotionellt läge att ta hand om ett djur just nu. Du borde så klart ha läst på mer vad det innebär att ha valp, och sedan hund, men nu är läget som det är och det enda du kan göra är att försöka ställa allt tillrätta.
Svar på tråden Valp