Anonym (Enkelt) skrev 2021-02-09 13:58:25 följande:
Som sagt du får tycka och tro precis vad du vill. Du verkar ha ett stort behov av att övertyga alla om att din egen upplevelse är den enda som gäller och du jobbar aktivt med att motarbeta och säga emot dem som har en annan upplevelse och en annan erfarenhet än du.
För mig är det konstigt att du inte verkar vilja gå vidare och du vill inte acceptera oss som väljer att gå vidare.
Min och vår yta har stått emot massor av skrapande på ytan under betydligt längre tid än 5 år och jag har mig närstående och också en gammal arbetskamrat som också delar mina erfarenheter. Goda exempel finns, men du har ett behov av att hela tiden försöka kapa och nedvärdera de goda exemplen. Du verkar föredra att bara de dåliga och misslyckade exemplen är de som ska räknas. Det är för mig obegripligt varför du själv väljer att ha denna extremt negativa inställning.
Du verkar finna en personlig tillfredsställelse i att fälla elaka kommentarer och tom lögner. Aldrig har jag påstått att ett förhållande skulle bli bättre och starkare av en otrohet.
Det är en uppenbar och mycket elak lögn från dig!
Jag och uppenbarligen flera med mig klarar av att gå vidare på ett utmärkt sätt. Sanningen är att otrohet är relativt vanligt. De flesta förhållanden överlever en otrohet. Goda exempel finns. Att någon har begått en sexuell handling med en annan skapar inga fysiska men, ingenting måste har förändrats i praktiken. Känslomässigt kan det vara svårt men det finns många som klarar av att gå vidare efter olika livskriser, hjälp finns att få om man verkligen vill. Personen man älskar är i stort samma person som innan otroheten. Partnerns personliga problem är i de flesta fall möjliga att komma tillrätta med, om man verkligen vill. Människan har livslång förmåga att utvecklas och ändra sig. Och det är även sant att man kan aldrig hindra sin partner från att vara otrogen.
På vilket sätt menar du det är lögn och elakt och att jag "försöker övertyga" andra om att min upplevelse är rätt när jag ifrågasätter om så många förhållanden verkligen klarar en otrohet och om man verkligen är så lycklig så du påstår?
Och på vilket sätt menar du att du klarade av att gå vidare bättre än mig. Du lämnade väl ditt tidigare förhållande du med? Vad jag minns ägnade jag inte mig åt några avancerade avlyssningsmanövrar under mitt uppbrott som du gjorde, jag lämnade bara helt enkelt.
Det vore bra om du kan svara sakligt istället för det urbota korkade skitsnacket du svarade med som är totalt irrelevant för det jag skrev och som inte alls tyder på att du är en sån fantastiskt bra person som du verkar vilja framställa dig själv som. Om du nu är så ofattbart vuxen och go så kan du väl bevisa det genom att svara som en vuxen istället som en idiot?