Inlägg från: Anonym (zacke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (zacke)

    Otrohet?

    Anonym (Enkelt) skrev 2021-02-08 18:48:45 följande:

    Vid en tidigare relation fattade jag misstankar.
    Gjorde felet och frågade omgående och misstänkte att jag självfallet inte fick ett ärligt svar.
    Tog ett steg tillbaka, invaggade i falsk trygghet och "spionerade". Fick tillräckligt tydliga indikationer men inga 100% bevis. Väntade och avstod från att konfrontera. Ordnade sedan aktivt så att hon fick flera enkla möjligheter att träffa den andre när jag officiellt var bortrest.
    Jag hade då ganska god kontroll och bra möjligheter när jag själv s a s hade ordnat träffarna. Lyckades bl a skaffa portkod till hans bostadsrättsförening. Lyssnade och lyckades spela in deras möte och nästa gång hade jag bättre mikrofon och lyckades spela in deras samlagsljud. Valde ändå att inte konfrontera i ögonblicket men ägnade mig åt förberedelser och började med det praktiska.
    Bl a spionerade jag flera gånger vid hennes kvällskurs utan att få fler bevis men så en dag kom hon ut redan efter en kvart, trots att kurskvällen brukade vara 2,5 tim. Strax dök han upp och de gick mot hans bil men stannade på en avskild plats där jag osedd kunde ta mig mycket nära dem och efter en stunds allt hetare hångel så kunde jag smyga fram mycket nära dem för att stående alldeles intill dem sakligt och lugnt presentera mig.
    Detta avslöjande på bar gärning gjorde att hon verkligen blev djupt chockad och jag inte behövde diskutera särskilt mycket.

    Dock var det starten på långa rader av lögner och bortförklaringar. Bl a att allt egentligen var mitt fel, vårt dåliga förhållande var mitt fel och dessutom att inget hade egentligen hänt, de hade ju bara vid ett tillfälle kysst varandra.
    Senare ångrade hon sig mycket djupt, påstod sig vara beredd göra precis allt för att bli förlåten och ville lappa ihop allt, bl a för barnens skull. Det var massor av gråt och tandagnisslan, djup och ärlig ånger. Hon engagerade bl a sina föräldrar för att övertyga mig att hon ångrade sig och att allt skulle bli bra. Hennes mamma var absolut 100% säker att dottern i vart fall inte hade legat med den andre.
    Jag bad henne sedan att som ett första steg till slut berätta allt på ett 100% ärligt sätt. Hon fick förbereda sig och vid egen vald tidpunkt bjuda in mig till samtalet och lägga alla korten på bordet. Hon bedyrade att det var mig hon älskade. Sedan fick jag höra fler omfattande förklaringar till vad som varit dåligt i vårt förhållande, hon erkände att hon måste ändra på sig, erkände att hon befann sig i en ålderskris, hon föreslog egen terapi och parterapi och avgav många seriösa och väldigt goda löften, som jag faktiskt tror att hon då menade. Återigen massor av äkta hjärtskärande gråt och att hon upprepat bad om förlåtelse.
    Hon erkände att hon gått alldeles får långt med den andra mannen. Men hon vidhöll att de bara hade pratat, varit bra stöd för varandra, erkände att vissa känslor hade blivit väckta, att saker kanske skulle ha kunnat hända och det hade kunnat gå längre om jag inte så påpassligt hade råkat avslöjat dem just den där första kvällen när något kunde ha varit på väg att hända mellan dem. Nu efteråt var hon så glad och tacksam att jag hade kommit vid precis rätt tillfälle för att sätta stopp innan det hade hänt något allvarligare mellan dem. Hon hade varit förblindad. Avslöjandet hade varit en chock för henne men nu var hon så tacksam att hon fått upp ögonen, att jag hade avslöjat dem i tid och att allt fick ett slut innan det gått för långt.
    Jag gav henne ännu en chans att vara helt ärlig och att jag verkligen behövde att hon berättade precis allt, även jobbiga saker måste hon berätta om hon ville börja återuppbygga förtroendet. Oavsett hur sårande det kunde vara så måste jag få veta hela sanningen. Hon intygade återigen, och faktiskt mycket trovärdigt, att hon nu äntligen berättat precis allt och hon upprepade ungefär samma historia och ännu mera hjärtskärande gråt, bedyrade sin kärlek och bad om förlåtelse.
    Jag bad att få fundera en minut i tystnad.
    Jag kände ganska snabbt att jag faktiskt hade bestämt mig. Valde då att lägga de viktigaste av mina fakta på bordet, hon blev chockad igen och försökte återigen neka till att ha legat med honom. Då kände jag att alla anständiga gränser sedan länge var passerade, det sista förnekandet var droppen, och jag valde då att spela upp några mycket talande avsnitt av mina ljudinspelningar och sade att sista ordet var sagt och jag ville inte säga eller höra ett enda ord till. Så blev det.
    Hon gjorde vissa försök att manipulera vårt uppbrott och blandade in sina föräldrar och tillsammans med dem fortsatte hon skylla på mig. Då sade jag att ett enda ord till så tvingade hon mig att spela upp mina ljudinspelningar för hennes föräldrar. Men då ordnade sig allt till det bästa och så har det sedan fortsatt. Senare hade vi ett ok förhållande och vi tog hand om våra gemensamma barn på ett mycket bra sätt. Även hennes föräldrar började "gilla" mig igen.

    Jag är övertygad att hon verkligen ångrade sig djupt och att hon inom sig själv dömde sig själv extremt hårt. Hon var säkerligen helt övertygad att hon gjorde oss alla en god gärning när hon medvetet valde att förtiga de värsta detaljerna. Kanske ångrade hon sig och förteg dem så hårt och starkt, kanske hade hon så stort behov av att skydda sig själv från den bittra sanningen, så hon inom sig själv sorterade bort de värsta detaljerna som att de inte ens hade hänt?

    I en svår situation i livet var jag ändå glad över att kunna vara helt säker i mitt eget beslut. Utan bra egen info finns chans att hon hade lyckats övertyga mig att egentligen hade nog ingenting allvarligt hänt.


    Jo det vore ju ett mardröm scenario att hon inte erkänner någonting och får mig att framstå som den som bryter upp en familj för "ingenting". Jag tror ju att jag mentalt har och håller på att förbereda mig för det men hur man väl agerar och reagerar när man väl står där går ju inte att veta i förhand. Hon har inte varit ute på fler "uppigande" promenader eller varit iväg oförklarligt men igår var hon hemma före mig och det händer ju nästan aldrig annars. Gps trackern ger ingenting konstigt så här långt.
  • Anonym (zacke)

    Det är alltid lätt att se på saken utifrån men när man står mitt uppe i det så är det något helt annat det är ju en lektion livet har lärt dem flesta. Läs svaret från (enkelt) så tror jag du förstår att saker och ting är svåra när man står mitt i det.

  • Anonym (zacke)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-09 08:13:06 följande:
    Jag har upplevt otrohet från båda positionerna och är det något livet lärt mig så är det just att se på sig själv, situationen och alternativen med ett helikopterperspektiv och inte bara snöa in i sitt eget snäva och för stunden sårade perspektiv. Brukar leka leken tre stolar. Ställ fram tre stolar. Den första är din egen. Den andre är motpartens och den tredje är en utomstående betraktares sedan sätter man sig på de olika stolarna och försöker så gott det går se på situationen från de tre olika perspektiven. Är nyttigare än man tror och ger ofta en bra känsla för vad som är klokt och vad som är oklokt att göra.
    Jag har ju redan bestämt mig vad jag ska göra och har satt maskineriet i rullning Som sagt båda har ju råd att bo kvar i huset själva och ta över lån etc hon mer så än mig egentligen då hon tjänar ännu lite bättre. Då det är min mark från mina föräldrar så vill ju jag se till att det blir jag som bor kvar så hjulen måste rulla och saker och ting måste göras klart sedan får jag se hur hon reagerar.
  • Anonym (zacke)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-09 10:11:35 följande:
    Nu förstår jag fortfarande inte hur du tänker. Har du bestämt dig och du har startat processen vad spelar det då för roll hur hon reagerar. Låter för mig bara som att ditt hämndbegär styr och du vill ha en reaktion.
    Nej nu är det jag som inte förstår dig har ju inget med hämndbegär att göra, hur kan du ens läsa in det i vad jag skriver? Allt det praktiska är ju en sak helt fristående för sig själv. Alla normala människor vill ju ha sinnesfrid att det man gör är rätt vilket torde vara självklart sen precis som för (enkelt) kanske man inte ges det förrän långt senare och som i hans fall genom att överbevisa partnern. Jag hoppas bara att vi kan få ett bra avslut och kan bottna i en diskussion och att man kan läxa som människa ur situationen och ta lärdom att mina och min släkts pengar inte ska behöva delas upp och sen se till att barnen får det så bra som det går.
  • Anonym (zacke)

    Oj vilken utveckling tråden fick....många har kloka inlägg och verkar verklighetsförankrade någon annan verkar gå helt motströms och mest göra bittra inlägg utan att ha något att tillföra. Men man kan lära av alla även hur man absolut inte ska göra. Hos mig börjar dock alla bitarna falla på plats väntar bara på bekräftelse från banken men muntligt löfte finns redan. Vissa känsliga arvegods pjäser är säkrade så att inget kan ?gå sönder? Advokaten har drillat mig inför konfrontationen och har precis som ni här dragit ganska många fall både egna och andra advokaters och vad som hänt där, högst intressant och lärorik.

  • Anonym (zacke)

    The cat is out of the bag. Nu när allt blev klart runt omkring så kunde jag inte hålla mig. Under en helt annan diskussion så hoppade bara en groda ut ur munnen på mig och sen var det igång. Utan att dra massa detaljer kan jag ju bara säga att det var bra att jag visste lite mer än hon trodde i alla fall. Till slut efter att jag berättade att jag såg henne hoppa in i Volvon så erkände hon att hon varit otrogen. Det var bra att ha förberett sig för det kom ingen ilska som förstörde diskussionen utan den kunde bottna om varför och hur. Det var lugnt och nästan vänligt när vi gick och la oss. Vi får se hur länge det varar.

  • Anonym (zacke)
    Anonym (VS) skrev 2021-02-11 09:29:29 följande:

    Hej TS

    Vad bra att du fick veta ATT det hänt, fick du reda på hur längre det pågått också?

    Som andra sagt, du har hanterat detta på ett mycket starkt sätt.
    En dryg vecka från första misstanke till att det erkändes är nog nån form av tids-rekord...och du har redan hunnit säkra upp det ekonomiska!
    Starkt jobbat med tanke på hur omtumlande detta måste känts för dig!

    Tog du upp separation vid samtalet? I såna fall, hur tog din fru det?

      


    Hon erkände att hon varit otrogen vid det tillfället som jag såg (när hon klev in i Volvon) och ett par gånger till innan. Hon berättade en tidslinje utifrån hennes perspektiv och jag har inget intresse eller möjlighet att kolla om det är sant, det som har hänt har hänt. Jo jag har talat om för henne att jag vill att vi delar på oss och har i stora drag berättat hur jag vill att det ska se ut och gå till. Hon förstod verkligen som hon uttryckte det att jag såg henne som "förbrukad och smutsig".
    Hon bad om ursäkt för att hon inte kunde motstå att agera på impulser om att få ha sex där hon inte är fru och inte är mamma utan bara få ha sex och inget annat. Hon var på slutet samlad men också ledsen vilket var tydligt. Som det verkade igår så vill hon ju inte ta strid om någonting men vi får se. Hon nämnde bara några få saker som hon anser är hennes vilket dem tveklöst är. Jag är ju rädd men beredd på att nu börjar det riktigt svåra.
  • Anonym (zacke)
    molly50 skrev 2021-02-11 10:58:10 följande:
    Har du tänkt berätta för hans fru?
    Nej jag tror inte det, egentligen är det ju inte min sak utan det får dem ju hantera inom deras familj. Risken om man ringer som en försmådd äkta man att man inte blir tagen på allvar. Vi får se sådana här saker har ju en tendens att lösa sig själva. Han vet ju inte mina avsikter och kanske beslutar sig för att berätta för sin fru för att förekomma? 
  • Anonym (zacke)
    Anonym (Sad) skrev 2021-02-11 11:31:32 följande:

    Du har inte frågat om barnen är dina?

    Ni hade ett break innan barnen blev till om jag minns rätt, blev hon gravid då?

    Om hennes moral "tillåter" att vara otrogen så kan hon  lika gärna vara det angående barnen


    Nej hon blev inte gravid under vårt uppehåll och jag behöver inte ens fråga om vem som är pappa, båda barnen är som små kopior av mig.
  • Anonym (zacke)
    Anonym (Heart) skrev 2021-02-11 11:31:01 följande:

    Hmm, måste vara extremt sällsynt att man gifter sig idag utan att vara "smutsig och förbrukad".

    Undrar varför man gifter sig om man inte vill "ha sex som en fru".
    Jag kan väl på några sätt förstå det där med "sex som en mamma", men hon kunde ju tagit upp det med dig - det är ju inte alltid så hett att "ha sex som en pappa", men det är ju något man kan hantera tillsammans....

    Och att sticka iväg och knulla i en bil sent på kvällen efter jobb och lägning av barn.... Känns faktiskt ganska sunkigt och i varje fall inte min fantasi om drömsex som man skulle vilja riskera att bränna ett äktenskap på.


    Jag kan inte svara i hennes ställe, jag har bara gjort en kort sammanfattning av dem svaren jag fick av henne igår. 
  • Anonym (zacke)
    Anonym (Heart) skrev 2021-02-11 11:31:01 följande:

    Hmm, måste vara extremt sällsynt att man gifter sig idag utan att vara "smutsig och förbrukad".


    Säker på att hon menade inom förhållandet och i mina ögon 
    Är helt ointresserad av vad hon gjort innan vårt förhållande
  • Anonym (zacke)
    Anonym (FYI) skrev 2021-02-11 14:52:21 följande:

    Var det den grannen som du misstänkte? Har du fått reda på hur dom träffades och hamnade i en sådan situation? Känns jävligt skumt.


    Ja det var den som jag misstänkte. Jag fick en tidslinje av henne och även hur och var men som jag förut har skrivit så har jag ju ingen aning om den stämmer och det är heller inte intressant för mig.
  • Anonym (zacke)
    Anonym (FYI) skrev 2021-02-11 22:53:55 följande:
    Nej jag förstår det, men jag undrar ändå över hur länge det hållit på, och vilka beröringspunkter ni har. Umgås ni på något sätt, som par eller ?
    Bo på samma gata känns lite för konstigt. Hur har hon kunnat träffa honom på det sätt att det leder till detta? Dom måste ju träffats en längre tid? I jobbet? Gatufest? eller vad? Jag menar. Jag bor på en väg kanske 200m lång, kanske 30 villor. Dom enda jag känner är mina närmsta grannar.

    Jag tycker också du skött detta på ett förträffligt sätt. Tur i oturen är väl att du fått ett erkännande efter knappt en vecka. Sparar mycket elände.

    Jag undrar också likt Heart om den enda reaktionen du fick eller får av henne är den du skrev. Ingen direkt ånger av vad hon ställt till med för dig och barnen?
    Hela processen hittills från misstanke till ett erkännande tog en lite drygt 8 dygn men det kändes så klart mycket längre än så för mig. Som jag har skrivit några gånger redan så har jag fått en tidslinje samt var och hur av henne som jag inte kan/vill/behöver kolla upp. Jag vet att jag inte har skrivit så utförligt men det är ju klart att hon uppvisade ånger och var jätteledsen över vad hon ställt till med. Men jag hade inte så många frågor till henne helt enkelt för att jag inte var intresserad, jag räknar henne inte längre som min kvinna längre, hon är mina barns mor och just nu har vi ett jättebekymmer framför oss med hur vi ska få framtiden att fungera...jag vet att hon håller på att leta nytt boende.
  • Anonym (zacke)
    Anonym (FYI) skrev 2021-02-12 09:16:05 följande:
    Ok, förstår om du inte vill eller kan berätta mer. Synd..Tror det skulle vara nyttigt för andra otrogna som skriver här och tycker dom är så jäkla sköna, att det finns en annan sida också. 

    Men förutom att du bestämt hur du kommer att gå vidare med er gemensamma resa, vad jag förstått jag på vad du tidigare skrivit, att du låter grannens problem vara deras??
    Det innebär att du i princip sanktionerar din fru och grannen att fortsätta träffas på sina små möten, och därmed då kommer att fortsätta bära sig åt som svin gentemot grannens fru.
    Hon kanske inte har en aning om vad som pågår. Och jag vet inte om jag tycker det är rätt. Visst, du har inget ansvar gentemot henne, men samtidigt som du hade tur (otur) som kom på detta så tidigt, kanske hon kommer att få gå i åratal utan att få veta vad hon är gift med.
    Vi vet ingenting om dem och deras liv....kanske hon redan vet men så att säga inte vill låtsas om. Kanske dem har ett mer öppet förhållande, kanske planerar min ex fru nu ett gemensamt liv med den här mannen och då får hon ju reda på det. Eller så har jag tagit reda på hans frus email och har skickat ett litet anonymt tips?
  • Anonym (zacke)
    Anonym (FYI) skrev 2021-02-12 10:53:17 följande:
    Så du vill inte svara på mer frågor nu?
    Jag kan inte svara på sånt som jag inte vet eller inte är intresserad av att själv få veta. Detaljer om hennes otrohet intresserar eller hjälper mig inte nu det är bara så jag är skapad...det som har hänt det har hänt inget jag kan göra något åt. Jag är mer pragmatiskt lagd, finns det risk att hon har överfört någon smitta av någon sort till mig eller barnen? Det är sånt jag tar reda på inte hur många gånger eller när dem träffats. Jag förutsätter att dem vänt ut och in på varandra när dem haft chansen, det skulle jag ha gjort om jag var dem.
  • Anonym (zacke)
    Fjäril kär skrev 2021-02-12 11:03:18 följande:
    Kanske bättre att hjälpa TS vidare med hur han rent konkret ska kunna få en vardag att fungera i väntan på att de ska flytta isär..... Såna tips och bettelser är han nog mer villig att svara på än huruvida grannen är swinger eller inte..
    Tack, jag har i teorin allt klart för mig sen gäller det bara att översätta det i praktiken också. Ingen plan överlever första mötet med verkligheten fick vi lära oss i det militära. Det är lugnt hemma, vi pratar som vilka vänner som helst.
  • Anonym (zacke)
    Anonym (Helt rätt) skrev 2021-02-12 13:01:14 följande:

    TS
    Du känner nu att du inte vill/behöver veta mera. Men av erfarenhet så tror jag på att bottna det inträffade för senare bearbetning och för att lära av.

    Denna otrohet har berört mig starkt bla hustruns känslokalla och falska beteende under tiden men också på grund av inledande faktorer med telefonen/samtalet, "promenaden" och den harmoni som nu råder, känns planlagt och planterat för avslöjande. Din känslokalla inställning och konfliktfia vardag är unik i dessa sammanhang (kolla bara skilsmässa.se).

    Att delge fakta för de som följer dig och har försökt stödja dig ger underlag och till hjälp (erfarenhetsbank) för de som hamnar i din sits framöver för det kommer fler. Jag vet att  skriva ner och få feedback ger perspektiv för din bearbetning och fortsatt utveckling/avveckling, nystart.

    Önskar dig och pojkarna allt gott och tror på karma för ditt X. 
    Så trevlig helg det går!!!


    Att det kommer fler är ju helt säkert, dem räknar med att i norden så är upp till var tredje människa otrogen någon gång under sitt liv (cirka var femte i världen) Vart tolfte barn har en annan biologisk pappa än den registrerade pappan (Upp till vart tionde i världen). Jag förstår din synpunkt men men att vältra mig i min ex frus ånger och olycka är inget jag sysslar med. Men hon verkar lida var så säker.  
  • Anonym (zacke)
    Anonym (Helt rätt) skrev 2021-02-12 15:23:00 följande:

    Jag säger inte att du ska vältra dig i hennes problem, skit i henne,  utan se nyktert på dina och barnens väl.
    Skaffa något proffs att ventilera med om du inte känner att bolla med FL längre det kommer du att ha nytta av tro mig jag är liknande dig som person men men ensam är inte alltid stark i sådana här komplexa frågor


    Du har säkert helt rätt, att skilja sig från en fru när man har barn är ju inte samma sak som att dela på sig med en flickvän. Räknar med att det kommer bakslag helt säkert och det börjar komma märkliga sms från frun så hon verkar ha insett allvaret och beter sig inte helt stabilt längre. Det blir en spännande helg, tur vi har några olika våningar att vara på i huset.
  • Anonym (zacke)

    När vi gifte oss och skrev samt daterade äktenskapsförordet så var det förfarandet att få det stämplat i tingsrätten så det var därför advokaten ville att jag snabbt skulle få det stämplat för att ha mer på fötterna Ifall saker uppstod Hur som helst så har vi naturligtvis tagit det vidare för att få det inskrivet i äktenskapsregistret. Det var inte klart ännu i fredags....märkligt att folk hänger upp sig på små tekniska detaljer som man inte alltid har ork att gå in på beroende på hur man mår. Återigen så är ingen utslängd utan vi bor fortfarande tillsammans så att slänga ut någon på 8 dagar är det heller inte tal om (faktafel) men att jag bestämde mig för att vi ska dela på oss den processen tog lite drygt 8 dygn. En del tycker lång tid, en del tycker kort tid jag säger att det var min tid. Allt löper på och humöret går naturligtvis upp och n för oss båda och det är absolut ingen dröm tillvaro men vi får det att fungera. Jag tackar för åsikter, insikter och tips jag fått på vägen både från vänlig och mindre vänliga människor på vägen. Alla diskussioner som jag och min (ex)fru har och har haft så har hon aldrig ifrågasatt äktenskapsförordet heller, känner henne inte som en direkt ogin människa egentligen heller så det mest troliga beroende på hennes eventuella blivande advokat (hon säger att hon inte behöver någon men man vet ju aldrig) hittills så är hon helt tillfreds med att vi delar på värdeökningen på fastigheten, den tillsammans med vad hon har på sina konton så kommer hon klara sig jättebra och kan på sin sida skapa ett fint boende och en bra miljö för barnen när hon ska ha dem. Det enda vi egentligen är lite oense om just nu är just barnen och hur umgänget ska se ut framöver. Jag tycker varannan vecka är bra men hon hade läst nya rön att det mest optimala för barn är att byta runt var tredje dag...kanske hon har rätt men det känns som väldigt många byten samt hej och hejdå men samtidigt så kanske man begränsar saknaden....ja jag vet helt enkelt inte svaret men det är väl som med så mycket annat att svaret vet man inte förrän efteråt. Vi har också diskuterat lösningen att barnen bor kvar och vi föräldrar flyttar på oss istället men till slut insåg vi att det inte skulle fungera för oss vuxna I längden. otroligt tacksam att jag fått skriva av mig när det var som mest turbulent i huvud och hjärta och nästa gång kanske jag behöver tips med barnen istället eller annat kanske men det får bli en annan tråd.

  • Anonym (zacke)

    Otroligt att denna tråd lever fortfarande får mycket Flashback vibbar på en del mindre genomtänkta inlägg. För er som är genuint intresserade så har en del hänt, precis som några som har erfarenhet också varnat mig för. Hon har totalt svängt helt plötsligt från en dag till en annan, hon har skaffat sig advokat, säger att vi ska signa och skicka in om skilsmässa ikväll redan. Igår kväll slänger hon upp en par svarta trosor på bordet framför mig och undrar vems dem är, dem låg i tvätten och dem är inte mina! Vem har du haft här!!?? Det sista jag tänkt dem här senaste veckorna är sex så jag antar att det är någon ny tvist hon kör med antingen för att flytta skuld eller för att rättfärdiga.
    Det blev ju iom detta en total kollaps i kommunikationen mellan oss och när jag tog mina grejer och flyttade in i gästrummet så rev honom vår överenskommelse.  Enligt min advokat så är det en riktig skicklig specialist till advokat som hon har tagit kontakt med, någon Pontus på Kungsholmen. Så nu är det advokaterna som ska prata med varandra, vi får se vart det tar vägen. Det är ju så klart sämre för mig på alla sätt och det blir ju dyrt för oss båda, advokater är ju duktiga på att ta betalt. Idag har jag tagit ledigt, ska bara hänga med barnen idag och kolla lite med dem hur dem mår i allt detta trassel om jag mår skit och hon mår som hon gör så känner så klart barnen av det. När hon kommer hem så sticker jag och håller mig undan tills advokaten säger åt mig att det är grönt att skriva på handlingarna.

Svar på tråden Otrohet?