• JosHed

Tvillingar 2021

Vet inte om jag får hoppa in här? Var på ultraljud igår i v.10 och fick då veta att det är tvillingar. Sån chock! Har BF 9 januari men förstod på läkaren att de alltid kommer senast v.38 så då föds de senast i mellandagarna 2021 :) helt sjukt detta?

• JosHed
    Thewalk skrev 2021-06-09 16:33:34 följande:

Klart du ska hoppa in :) Grattis till tvillingarna, visst blir man chockad :D

Jag har vant mig med tanken nu iallafall, och tycker det ska bli sååå coolt. Men det är galet :)

Tyvärr är detta en graviditet efter vi förlorat vår dotter i v.21 i februari. Så just nu är det mest dubbel oro. Dock har jag en bra känsla men vågar inte ta ut något i förskott. Med första barnet fick jag dessutom svår HF i v.31? så just nu känns det som att vad som helst kan gå fel! Men man får ta dagarna som de kommer och hoppas på det bästa ?? Vet du om du ska ha enäggs eller tvåäggs?
  • JosHed
    NatMar005 skrev 2021-06-14 10:37:45 följande:

Hej på er!

Har egentligen bf 21/1 men på vul I v6 konstaterades tvillingar och de brukar ju som bekant komma något tidigare så de center igår är väl inte otänkbart. Hoppas det är okej att jag hoppar in här!

Är i v9 och hsr vul idag kl 12 så får väl se om det fortfarande är tvillingar, annars blir min vistelse här med er kort.

Hur gick det?
  • JosHed
    NatMar005 skrev 2021-06-14 13:42:57 följande:

Vi fick först höra att man såg två fina starka hjärtan. Men sedan sa de "hoppsan, jag misstog navelsträngen för hjärta. Det händer ibland. Nej ni har ett friskt foster och ett MA dessvärre. Hinnsäcken till MA:t är dessutom blodfylld så det finns en risk för blödning"...

Där och då gick vi sänder och nu har vi svårt att glädja oss åt det som fortfarande lever där inne.

Men jag önskar en andra ett stort lycka till!

Så oproffsigt av henne att inte kolla ordentligt själv först ???? Förstår att ni kastades från glädje till förtvivlan! Håller tummen för att det går vägen för er, och beklagar sorgen ni upplever ni ??
  • JosHed

Var på KUB idag (v.13+2) :) allt såg bra ut, vilket var så skönt! De skilde 3 dagar mellan dem (vilket hon sa var i princip ingenting och kunde bero på märgel för de låg ej still xD). Hade bara en moderkaka och hinnan var tunn som ett hårstrå men fullt synbart, så de tror enäggstvillingar :) vilket skrämmer utifrån de större riskerna, men försöker tänka positivt! Har nytt UL 27 juni i v.17 och sen RUL 17 augusti i v.20! Om jag räknat rätt föds de senast 19 december :D

• JosHed
    Anonym (Hejhopp) skrev 2021-07-07 07:46:23 följande:

Då har du precis som mig. Blev jätterädd först men gissar på att du likt mig kommer få göra ultraljud varannan vecka så att dom har koll. Vi håller tummarna att våra små enäggs växer och mår bra och att inte ttts tillkommer<3

Ingen aning faktiskt! Har fått ett v.17 (om 3 veckor) och sen är det RUL v.20 (så 3 veckor efter det) :) sen var det något v.22 och v.26 men efter det lät det som att det inte var så mycket mer? Haha hon sa bara upp till v.26 i alla fall :) men fick tid för v.17 och RUL så antar de vill avvakta beskeden där först. Vi fick jag avbryta efter RUL i februari så jag vågar inte tänka längre än tills dess tyvärr :/ vår dotter hade ett enormt ryggmärgsbråck som inte gick att operera. Så hade inga andra val. Dock drabbat ju det 100 gravida per år, så risken att drabbas igen är typ mindre än att träffas av blixten två gånger. Men man blir så medveten om allt som kan gå fel ??
Svar på tråden Tvillingar 2021