BIM Mars 2021 - första barnet
Hej alla och Happy Friday:)
Jag har hängt på familjeliv och läst Bim trådarna för första barnet i månader nu. Trodde verkligen inte det skulle ta så här lång tid att bli med barn! Nu känner jag att jag också vill vara med i dessa härliga trådar och få stöd och råd.
Jag bor utomlands tillsammans med min 40 åriga partner, är 35 år (36 i juli ????) och vi har försökt i evigheter känns det som. Osäker på hur länge vi har försökt, jag tycker sedan i april, min partner sedan i augusti (när vi verkligen började hålla koll på ägglossning och började med planerat sex ????) så går väl räkna från augusti antar jag.
Jag har aldrig varit gravid, har regelbunden cykel på mellan 26-28 dagar. Blöder väldigt lätt vilket jag varit orolig ska ställa till det, men gyn säker att det inte gör något. Jag har har testat mega boost av D-vitamin, bisolvon metoden, bidrottning gelé men inget har funkat. Har kontaktat vården för att kolla upp så allt står rätt till, men har än så länge bara haft möten på telefon, så det här ju inte lätt till något alls ännu. Verkar gå väldigt långsamt här om man inte går privat..
Den här månaden körde jag d vitamin boost och har haft känningar sedan några dagar efter ägglossning så har vart så säker på att det blev av, men nu börjar de mörka flygningarna komma så mensen är på väg. Bim är på söndag:(
Mina bästa kompisar här har blivit gravida på tredje försöket. Min kompis i Sverige blev gravid på andra försöket. En annan kompis här har varit tillsammans så länge, de ligger inte ens längre men bestämde sig för att de ville ha barn. Låg en gång och blev gravid (stör mig så mycket på det)
Usch, tycker det är så hemskt att jag känner mig så missunnsam. Borde ju vara glad för alla andra men kan bara se min egna sorg och kamp för tillfället. Och nu såhär dagarna innan mens känns allt becksvart.
Förlåt för långt och trist inlägg. Min nya Bim verkar bli 26 mars
Längtartillvår 26/3, 35 år (8:e riktiga försöket)