Inlägg från: Sockerplanta |Visa alla inlägg
  • Sockerplanta

BIM Mars 2021 - första barnet

Här kommer en till från februari-tråden (och januari-, december- och november- trådarna). Jag har inte varit så aktiv här senaste månaden och kommer nog inte vara det framöver heller för att jag vill försöka lägga ner energi på annat än att räkna dagar och leta låtsassymtom. (Bara lite bitter Tungan ute). Men jag vill ändå skriva in mig i listan och se hur det går för er andra, speciellt för er som jag följts åt med under tidigare månader. 

Förra cykeln testade jag bisolvon och rosenrot och jag har tidigare testat för Äl med LH-stickor. Jag slutade med p-piller i juli, det tog nästan två månader innan mensen kom igång och vi missade första ÄL därefter. Detta blir därför vårt sjätte aktiva försök. Jag har jämn cykel och jag känner tydligt av ÄL. Vi får till det varannan dag oavsett tid i cykeln och jag kommer därför sluta testa för ÄL och istället bara förlita mig på att kroppen fortsätter som den har gjort och även vi. Jag har ÄL i dagarna som kommer och vi kör på, hehe. 

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket) 

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Soff 8/3, 32 år (11:e försöket)

Link92, 9/3, 29 år (20:e försöket)

BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Sellerin, 11/3, 32 år (6:e försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

apan95, 19/3, 25 år (16:e försöket) 

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

• Sockerplanta

Jag tror att jag ägglossade något senare än vanligt denna cykel för att jag just nu känner sån ägglossningsverk. Vi har inte fått till det sen i måndags av flera anledningar så jag är rädd för att det är försent även om vi får till det ikväll. Denna månad känns därför helt bortkastad nu. 

• Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-03-03 08:49:43 följande:

BIM idag, enligt mig, enligt appen för tre dagar sen. Ingen mens, negativt test. Usch vad sur jag blir! Och min sambo for upp som ett argt skott ur sängen imorse och hade väl som vanligt glömt att jag sa kvällen innan att vi kan väl testa imorgon (idag). Jag veeet att han vill det här lika mycket som jag men för fan häng med lite då! Jag är så sur nu så jag hade antagligen inte visat honom om det blev ett plus, haha. 

Jag blir tvungen att skratta lite för det är samma sak här hemma. Hans engagemang kan ibland gå mig på nerverna även fast att jag vet att han vill det här lika mycket som jag. 

BIM idag eller imorgon här, ingen mens än men tecken på att den är på väg så väntar den imorgon. Jag tror vi missade äl denna månad (där skyller jag också på hans bristande engagemang) så jag har inte ens letat symtom eller väntat mig annat än mens. Nu är jag bitter och less, men det får man väl ändå va? 

• Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-03-04 08:25:06 följande:
    Haha! :?) Man får försöka ha lite överseende, om det går. Han frågade trots allt sen om jag tagit ett test, och sa att han blivit så stressad över massa jobbmail han fått när han vaknade. Då kände jag mig lite elak. :p

Nej vad dumt om ni missade! Eftersom min mens kom lite sent så låg vi tydligen varannan dag ända fram till dagen innan äl, snacka om att missa målsnöret.

Man får vara bitter och less! Ändå kul att prata med dig här igen :)

Åååå så typiskt att ni missa. Min mens är sen nu så jag börjar tro att vi inte alls missade, utan kanske träffade äl fast senare än vad jag trodde. Ahh.. min blir ju knäpp av det här!

Tack detsamma! Jag har en sån intensiv period på jobbet nu bara så jag har fallit bort litegrann härifrån nu. 

• Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-03-04 21:33:58 följande:
    Ja verkligen! Men dagen innan borde väl vara okej ändå, fast inte den här gången då tydligen, haha xD

Oooh ja du hade bim igår väl? Ska du testa snart? :)
    Hade bim den 3:e om jag skulle gå efter hur lång cykeln brukar vara men hade bim igår om jag gick efter när jag kände äl och jag känner väl kroppen väl eftersom mensen kom igårkväll. Hann testa negativt två gånger i förrgår och igår morse. Men på det igen och denna gång ska vi inte missa någon äl :D
  • Sockerplanta

Mens igår så nya tag igen nu då och detta blir vårt sjunde försök. Bim är 30/3 så jag håller mig kvar i denna tråd men jag har det fortfarande hektiskt på jobbet så jag hålla mig lite i bakgrunden. Nu jävlar vill vi ha barn! 

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket)

hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket)

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

15/3, 28 år (7:e försöket)

Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

apan95, 17/3, 25 år (16:e försöket)

Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

Längtartillvår, 27/3, 35 år (8e försöket)

KNAS2, 28/3, 31 år (10:e försöket)

Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)

Bananmilkshake, 29/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)

Sockerplanta, 30/3, 26 år (7:e försöket)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

• Sockerplanta

Nu behöver jag er hjälp för att förstå min kropp lite. Min menscykel är som en klocka och diffar aldrig mer än +/-en dag. Jag får tydliga utslag på äl-test varje månad och känner tydligt av min ägglossning. Förra cykeln slutade jag testa för ägglossning och förlitade mig ändå på att jag kunde känna den, vilket jag också gjorde. Denna cykel har varit svårare. Loggade magvärk/ägglossningsvärk dag 5 men tänkte att det var sen mensvärk. Sen har jag haft känningar mer eller mindre varje dag så jag vet inte när eller om jag ens haft ägglossning. Men igår kom min mens på dag 18!! Helt utan förvarning som den brukar med stänkblödningar innan. Mensvärken igår och inatt har varit hemsk och har knappt kunnat sova trots värktabletter och jag har mått illa. Jag blöder mindre än jag brukar och det är inte klarrött men det är ändå rätt mycket. Hur kan jag ens få mens på dag 18? Jag kan ju inte haft äl när jag hade mens eller hur går det ens ihop? Och varför har jag haft så ont och varför blöder jag inte mer? Blir så förvirrad. Har ni varit med om liknande eller har ni någon teori?

• Sockerplanta
    Sockerplanta skrev 2021-03-24 08:54:41 följande:

Nu behöver jag er hjälp för att förstå min kropp lite. Min menscykel är som en klocka och diffar aldrig mer än +/-en dag. Jag får tydliga utslag på äl-test varje månad och känner tydligt av min ägglossning. Förra cykeln slutade jag testa för ägglossning och förlitade mig ändå på att jag kunde känna den, vilket jag också gjorde. Denna cykel har varit svårare. Loggade magvärk/ägglossningsvärk dag 5 men tänkte att det var sen mensvärk. Sen har jag haft känningar mer eller mindre varje dag så jag vet inte när eller om jag ens haft ägglossning. Men igår kom min mens på dag 18!! Helt utan förvarning som den brukar med stänkblödningar innan. Mensvärken igår och inatt har varit hemsk och har knappt kunnat sova trots värktabletter och jag har mått illa. Jag blöder mindre än jag brukar och det är inte klarrött men det är ändå rätt mycket. Hur kan jag ens få mens på dag 18? Jag kan ju inte haft äl när jag hade mens eller hur går det ens ihop? Och varför har jag haft så ont och varför blöder jag inte mer? Blir så förvirrad. Har ni varit med om liknande eller har ni någon teori?

Mensen är alltså en hel vecka för tidig då jag brukar ha en cykel på 26 dagar.
  • Sockerplanta
    Link92 skrev 2021-03-24 09:07:24 följande:
    Är ingen expert egentligen men man KAN ägglossa när man har mens. Och gjorde du det dag 5 är väl mens dag 18 inte orimligt? Jag ägglossade på dag 11 förra månaden vilket är väldigt tidigt för mig, och mensen kom 14 dagar senare som vanligt. Upptäckte tidig ägglossning bara pga att jag tempar, annars hade jag nog inte tänkt på det.
    Tack för svar. Det känns bara så konstigt att jag ska ha ägglossat så tidigt i cykeln när det varit så regelbundet innan. Hittar källor som säger att man kan ha ägglossning under mensen och källor som säger att det är omöjligt. 

Jaja nu får vi ta nya tag och jag börja äl-testa igen för nu har jag ju ingen aning om när nästa BIM är. Usch det känns så tungt! Det här försöket känns så bortkastat nu.
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet