• Emmalucy

BIM Mars 2021 - första barnet

Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-04 23:55:53 följande:

Såg att jag ramlat ur listan så lägger till mig igen:) mensen är nu slut, och väntar på ägglossning som nog är nästa helg. Ska se om vi orkar/lyckas ligga varannan/var tredje dag nu i två veckor.. Vi brukar inte ligga så mycket varje cykel, kanske 3 - 4 gånger runt ÄL. Det borde ju egentligen räcka, men blir alltid lite stressad när jag läser om andra som ligger hur mycket som helst runt ägglossning. Hur många gånger kör ni andra?

Vi kör som mest varannan dag i en vecka, ibland var tredje så vi får lite ?paus? jag skulle aldrig orka varje dag! Tycker att det känns nästan som det inte spelar någon roll, man kan bli gravid på ett ligg, men såklart vill man ha så många försök som möjligt :) vartannat from cd10 för min del iaf.
  • Emmalucy
    Lisen91 skrev 2021-03-06 12:17:10 följande:

Hej alla fina!

Som jag har letat efter en sådan här tråd. Jag och sambon har försökt att bli gravida med vårt första barn i 8 månader utan resultat. Beräknad mens nu på måndag 8/3 och känner jag min kropp rätt kommer den komma som vanligt då jag har standardsymptom. Blir så frustrerad och ledsen.. lika besviken varje gång. Men vet ju efter att jag läst här att jag inte är ensam ??

Det jobbigaste är ?alla andra?, kan räkna upp ca 20 par som har fått eller ska få barn i år. Både riktigt nära vänner och bekanta. Jag vill vara glad för mina vänner såklart men jag kan inte. Iaf inte just nu. Sambon är snäppet känsligare än mig så vi drar liksom ner varandra i den här onda spiralen. Jag försöker hålla huvudet över ytan men det är så jobbigt att få det kastat i ansiktet vart man än går/tittar. Usch, behövde verkligen skriva av mig.

Nu blir det att prata ihop mig med sambon om hur vi gör nästa månad om vi ska försöka eller avvakta.

Hej och välkommen! :) här kan man känner sig lugn att det inte är elak att inte vara glad för andras skull när de bli gravida, här hittar du förståelse och acceptans! jag slutade följa varenda vänn som blev gravid, vi kunde liksom fortfarande messa varandra men jag vill inte se något i min flöde om graviditet och barn. Det förtjänar man <3
    Ericky skrev 2021-03-06 12:56:49 följande:
    Kram och välkommen! Känner så igen mig. Vi har också precis passerat 8e försöket. Och alla blir gravida runt omkring. Jag har pratat med min sambo om ett uppehåll kommande månad, för att få vila huvudet och komma i balans mer själv. Har problem med mellanblödningar som jag misstänker är pga långvarig stress. Att jag utvecklat progesteronbrist pga det. Så en paus åtminstone från allt vad äl-tdster heter känns lockande. Ligga när man känner för att ligga osv. Hitta lugnet. Men vi får se. Ska till gyn till veckan så jag får se lite vad de säger också. Men vi är många som kämpar, så här finns gott om tröst och stöd! <3
    beklagar att mensen kom, jag var inte med i tråden mycket förra månaden men tror jag kommer ihåg att du hade blivit av med det då :( jag hade mycket mellanblödningar förut, men det var när jag hade hormonspiral och kroppen inte kunde hantera hormonerna på rätt sätt eller något. Har du tänkt att köpa progesteronkräm online, om vården är värdelösa? Jag kommer att testa iaf :) jättesöt av din sambo att hålla koll, kanske du kan låta honom följa appen istället för dig? det kanske skulle skapa mer förståelse (säkert stress också men ibland vill man att de förstår stresset!)
    segaages skrev 2021-03-06 17:08:33 följande:
    nu år jag här och härjar igen men vad glad jag blir soff att du och flera med dig vill ta kontroll över er stress! stress är så oerhört skadligt för kroppen och psyket på så många sätt! visst, den infon kan ju göra att man blir mer stressad för att man är stressad. MEN det är viktigt att veta det. utan att gå in på hormoner och vad som händer i kroppen vid stress, så bara rent allmänt. om din kropp drar på stressystemet som är samma som för tusen år sedan när du kanske behövde springa från en björn liksom. då signalerar kroppen ?barn? är du galen! vi flyr från en jävla björn här! vi kan prioritera barn när situationen lugnat ner sig?. såklart överdramatiserat men principen densamma även om det kanske bara handlar om lågintensiv stress. och jag brukar kolla här inne ibland och det verkar finnas mycket underliggande stress, med folk runt omkring som blir gravida och månader som går. så lättare sagt än gjort men värt att satsa allt på att bara rå om sig själv ett tag. tempande stressade mig ENORMT. jag gjorde ändringar i en stressad livsstil, slutade tempa och insåg att jag hade spänt mig så mycket i magen under så lång tid att jag fick smärta i andra delar av kroppen, bland annat ihållande huvudvärk... inte optimal miljö för kroppen att skapa ett barn i.. tillslut blev jag gravid! men det krävdes förändringar

ni är grymma som kämpar och orkar! beundrar er! men tappa inte bort ert eget mående i processen! även om det är lättare sagt än gjort

håller med, jag tror att alla är medvetna om att de inte skulle stressa, men samtidigt är det den svåraste att göra :( det är helt rätt att kroppen reagerar på samma sätt på all stress, en bebis är en främmande objekt, kroppen har inte tid med det när den är ?hotad? så himla svårt för många :(

Denna månad kollade jag inte något om äl, okej lite flytnings-koll men jag vet inte vilken dag jag hade äl så vet inte min bim, även om det är +/-3 dagar så kan inte jag fokusera på ett datum, ska bara skita i allt och fokusera på ett hemprojekt istället, köp lite kul och njut av att fokuset är någonannanstans :) ?man blir inte mer gravid av att tänka på det? sa barnmorskan till mig. Irriterande, men sant, ska försöka leva som en vanlig människa och inte en som har försökt i evigheter
  • Emmalucy
    uppdaterar listan eftersom jag fyller 35 idag :/ denna cykel är sista chansen att hinna bli gravid innan 35 iaf, no pressure! :D

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket)

Mirabilis89, 13/3, 32 år (8:e försöket)

hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket)

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

Emmalucy, 15/3, 35 år (2:a försöket med ny partner, men 36försök med exet)

15/3, 28 år (7:e försöket)

Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

apan95, 17/3, 25 år (16:e försöket)

Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

Längtartillvår, 27/3, 35 år (8e försöket)

KNAS2, 28/3, 31 år (10:e försöket)

Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)

Bananmilkshake, 29/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)

Sockerplanta, 30/3, 26 år (7:e försöket)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)
  • Emmalucy
    jlinnea skrev 2021-03-07 23:28:27 följande:

Jaha, mens även denna månad nu då. Dags att hoppa över till nästa tråd med andra ord. Usch vad detta tär på en, känner mig helt dränerad..

beklagar verkligen :( <3 trösta dig på vilket sätt som helst kan ge dig lite glädje just nu, ta hand om dig!
  • Emmalucy
    Ericky skrev 2021-03-10 15:54:04 följande:

Hej tjejer,

Har varit hos gyn idag gällande mina mellanblödningar. Krävde att bli utredd och nu blev det faktiskt ordentlig plan framåt så det känns bra :)

Jag har troligen östrogendominans/progesteronbrist vilket skapar mellanblödningarna (blöder från tiden för äl till mens) och är det så så kan heller inte ett befruktat ägg klara sig hela vägen fram. Så inte konstigt att jag inte blir gravid. Överläkaren misstänkte att jag inte har en ordentlig ägglossning heller eftersom jag inte känner av den och inte heller har sekret. Och verkar ha progesteronbrist vilket ju kommer naturligt om man inte ägglossar. Båda har jag haft gott om tidigare nämligen. Nu blir det Provera mellan äl och mens i 3 månader och sedan uppehåll 2 cykler. Förhoppningen är att provera ska hjälpa till att få igång en normal cykel med ordentlig ägglossning. Har det inte tagit sig då, blir det Letrozol för att få igång ägglossning. Jag hoppas dock få börja med det inte tidigare. Om 5 månader har det gått ett år, så då blir det ju utredning i vilket fall.

Känns mycket bra att ha något att testa oavsett. Jag har ju vetat länge att detta inte är normalt för mig men inte blivit lyssnad på. Däremot känns det så märkligt att vara i den här sitsen. Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle behöva kämpa med detta då jag blev gravid i 25års ålder på ett felsteg. Kram till er andra som också kämpar! <3

Yesss!!! Okej, det är ingen kul att nåt är ?fel? men herregud vad underbart det är att få höra att de tar dig på allvar :) och att det finns en plan! Yippee! Hoppas det hjälper att normalisera dina cyklar, lycka till! <3
  • Emmalucy
    Johanna1923 skrev 2021-03-10 10:40:21 följande:

Jag kunde inte hålla mig! Herregud... är helt i chock

Sellerin skrev 2021-03-10 21:21:11 följande:

Känns helt obegripligt, men jag är tydligen gravid! Imorse testade jag först med sticka, men trodde inte på det så var tvungen att även testa digitalt. Nu hoppas jag att detta lilla frö är friskt, kommer att trivas och vill stanna kvar :) <3

Grattis til er båda! :)
  • Emmalucy
    Soff skrev 2021-03-11 13:23:04 följande:

Idag kom beskedet som jag varit rädd för att få.. visste att jag skulle få det precis närsom.. min bror och hans sambo väntar sitt andra barn. Hon blev förstås gravid på en gång, och är nu i 3:e månaden. Fick ett bild på ett ultraljud direkt till telefonen. Jag är helt knäckt, och känner sån inre panik så det finns inte. Jag kan inte glädjas alls, och bara gråter. 

Jag gör precis allt för att varva ner och inte stressa. Jag gör yoga, andningsövningar, pilates, ligger på spikmatta och jag köpte ett akupunkturpaket på 10ggr igår så jag ska gå dit regelbundet. Jag försöker att hålla mig borta från allt som påminner mig om alla som är gravida. Det gör mig ledsen, förbannad och allt däremellan när jag då får detta besked och allt kastas omkull som jag kämpar med varje dag, utan att jag överhuvudtaget kan kontrollera eller påverka det. Jag kan bara sitta där och ta in det. Vet inte vad jag ska göra längre av alla dessa känslor. 

När det är ens bror kan jag heller inte direkt stänga ute det så lätt, som när det bara är någon bekant. Nu bir liksom resan än mer jobbig än vad den var innan. Det gör så ont. Kan inte med ord beskriva hur orättvist det känns. 

Jag tror att andra har uttryckt så fina svar, men vill bara skicka massor med kram Hjärta det blir mer och mer tung att bära på vet jag, hoppas att du känner dig redo att berätta för de som verkligen behöver veta, det är en befrielse kan jag säga Glad jag är ensambarn och hade mycket press från min mamma när jag var med exet att det var en tävling mellan jag och hennes mans dotter, vem som ska ha första barnbarnet... det kändes så bra att få prata om allt med henne, hon tom försökte att hitta saker som kunde hjälpa mig Glad denna gång gömmer jag det för tillfället, men tänker liksom lite glädje kommer hon ha, att få höra att försöket är på gång igen, med tanke på att ingen har haft något att vara glad över senaste åren! Vi har inte träffats på över ett år Gråter 
  • Emmalucy
    petle83 skrev 2021-03-11 22:46:26 följande:

Så länge sen jag va här inne så jag minns knappt hur man hittar här inne ????????

Kämpat med barnverkstaden i typ 10 år. Har pco o har varit ganska överviktig så trots hjälp med letrozol och pergotime innan dess så har d inte blivit en liten.

Nov -19 genomgick jag en GBP o har nu gått ner drygt 50 kg.

Kommit igång med verkstaden igen o ätit Letrozol första månaden nu. BIM typ Torsdag eller Fredag nästa vecka. Fler som vill följas åt? ????

Kram på er

Välkommen (tillbaka) till bebisverkstan! Så spännande för dig att få börja om ?på riktigt? hoppas GBP och Letrozol hjälper dig i din resa! <3

Soff skrev 2021-03-12 11:29:26 följande:

Tack <3 och kram tillbaka <3 ! Ja det blir verkligen tyngre :(

Åh jag förstår att det måste varit en enorm stress. Skönt att du kände att du kunde berätta och bli lite lugnare av det, och få hjälp och stöd. Men åh va jobbigt att inte ha träffats på så länge :( <3 hoppas ni får träffas snart igen, och att det får komma in lite mer glädje i livet. 

Kommer eventuellt berätta för mamma i nästa samtal, men kan inte bestämma just nu hur jag ska göra. För jag är så kluven. Jag vill inte berätta, samtidigt som jag vill lätta på bördan. 

Jag hoppas att mamman har empati och förståelse, det är tufft att prata om, jag förstår att du absolut inte vill att folk ska veta, i det här fallet känns det som det enda sätt att få lite förståelse.... samtidigt dem som inte har gått genom denna kamp brukar inte kunna relatera... ?klart du kan bli glad för deras skull? nej det är inte klart, det är ett smäll i ansiktet när man själv kämpar varje dag... styrkekram <3

Liksom med alla kamp så tycker jag att det inte ska gömmas, det behövs folk som pratar om detta, det är nästan som en tabu att ha fertilitetsproblem, och med all mental och fysisk problem så är det inte mycket man ha kontroll över. Jag hoppas/tror att en dag framåt så kommer aldrig nån känner att de skäms över nåt de inte ha kontrol över <3 vi förtjänar stöd och support precis som alla!
  • Emmalucy
    Ericky skrev 2021-03-12 14:05:15 följande:
    Kan ju lägga till också att jag idag ska sitta på digital avtackning för en kollega som är gravid. Alla kollegor har barn och 2 av de är gravida. 1 av dessa ska avtackas idag. Så det blir ett långt samtal som enbart handlar graviditet. Hur jobbigt det kommer att bli nu att vara föräldraledig för att det är så tufft, även om det också är härligt osv osv. Jag hade gärna sluppit. 
    ewww, nej tack, skulle hitta alla möjliga ursäkt att komma ifrån det... jag blir sur när folk tycker det är jobbigt med graviditet och barn osv, jag tror nästan jag kommer skratta av glädje när jag spyr, kan inte sova, bli luktkänsligt och allt annat... bara för att man ha velat så länge... det blir nästan pinsamt att höra folk gnäller... sorry du måste gå genom det :( det låter som tortyr
  • Emmalucy
    Rumpelstiltskin skrev 2021-03-13 08:13:43 följande:

Min ägglossning kom ääntligen på CD56! Uppdaterar därför BIM-listan. Vi lyckades bara få till det 3 dagar innan ägglossning denna gång tyvärr, så jag har inga förhoppningar för denna månaden. Är mest bara glad att kroppen till slut ägglossade!!

Fan vad skönt! :) glad för din skull! Det känns ju underbar när man är förbi äl, det låter fruktansvärt att gå så långt i väntan på äl!

BoringBrick92 skrev 2021-03-13 11:05:45 följande:

BIM idag eller imorgon, cd 28 idag. Brukar ha 28 eller 29 dagar oftast. Har inte tempat på någon vecka, men låg på 36,66 idag. Brukar få mens på morgonen, men inget ännu. Har dock lite lite mensvärk. Hoppet är inte stort, men hoppas att mensen håller sig borta, vågar dock inte ta något test än. Hur går det för er andra med BIM i dagarna?

Ah det där med att vara på de sista dagarna innan BIM är de värsta, det är som en dalbana för mig, upp o ner o hoppas o vägra och bli lite desparat och tokig... :D 
    Själv är jag äl+11, brukar ha 10 dagars LP men senaste 2 månaderna lyckades jag hela vägen fram till äl+13 vilket var super :) denna månad var jag superdålig på att ta min C vitamin, som jag tror har en påverkan. Neg test idag och började få liiiite spotting under dagen, så jag antar att det är snart dags för April tråden för mig. Gud vad jag vill testa akupunktur!
  • Emmalucy
    BoringBrick92 skrev 2021-03-13 20:24:09 följande:
    Haha, ja det är en berg och dalbana absolut. Jag har dock känt mig förvånansvärt stabil denna vecka, har de tidigare månaderna varit rätt oskön i humöret. Var bara lite extra sentimental häromkvällen, haha.

Åh, skönt att du fått lite längre Lutealfas, det känns ju positivt! håller tummarna på att det inte blir mer än spottings för dig och ett positivt om några dagar ja, akupunktur vore ju spännande att testa! Kan ju vara värt det! :-P jag har efter äl denna månad testat sound healing för fertilitet på youtube, ingen aning om det påverkar men det har varit avslappnande och lite häftiga sensationer om inte annat. Rekommenderar att testa faktiskt
    Åh vad skönt att du kunnat känna dig som en ?normal? människa Flörtdet är befriande, eller hur?! jag var bra på det även om jag hade många konstiga symtom som försökte övertyga mig att jag var gravid, men de sista dagarna innan mens blir jag lite extra medveten om allt! Jag avvaktar och se vad kroppen tycker imorgon, just nu tror jag är i ?no mans land? med symptom men också den lilla känsla att mensen kommer igång...

Hoppas verkligen att mensen håller sig borta för dig, som du säger, låt 14/3 bli plussdagen! Cool sound healing? aldrig hört talas om det förut, men en snabb Google fick jag fram Bettina Rae, var det hennes video du tittade på? Jag gjorde några av hennes fertilitets övningar, tycker att hon är bra Glad ska kolla upp det, tack! Jag gillar yoga och meditation i övrigt, så kan jag kombinera med något som är riktad mot fertilitet så gör jag gärna det!

hopeforaplusa skrev 2021-03-13 21:32:29 följande:

Jag var helt säker på att även detta försök var över men plussade idag mot alla odds. Jag hejjar på er andra som försöker och är här inne och följer allas resa. Håller tummen att alla får sina plus här framöver. Ni alla verkligen grymma, vilken resa vi gjort/gör. Hur man reser sig upp och kämpar månad efter månad. Sånna kämpar vi är allihopa!{#emotions_dlg.flower}

super stort grattis till dig!!! Hjärta
  • Emmalucy
    Hej! :) det låter som du har ett vettigt plan för att gör vardagen lite bättre :) håller med, det var svårt att hålla humöret uppe under pandemin, men nu med bebisverkstaden också så känner man ännu mer rastlös, mycket mindre man kan göra för att koppla bort lite (tycker att jag spenderar hela mitt liv i min datorstol nu, fast jag slipper pendla vilket är också fantastiskt)

Jag har funderat om och om igen om akupunktur, tror det kan hjälpa mig på sååå många sätt, men är främst interesserad av fertilitetsakupunktur. Hur gick konsultationen för dig, hur många gånger tycker de att du ska gå innan man ser resultat, och hur ofta? :) jag ska leta upp ett par lokaler i Stockholm och se hur fort jag kan börja med det, det är dags nu!
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-14 14:15:10 följande:

Hej allesammans! {#emotions_dlg.flower}

Nu börjar jag med att testa lite saker jag inte testat förut: Akupunktur (10st inbokade på 5 veckor men 2 behandlingar gjorda hittills), q10, vitamin E, magnesium, omega 3, vitamin D, folsyra, vitamin B och zink. Har lovat mig själv att i denna resa också försöka unna mig mer grejer i min vardag - så som att träffa vänner oftare på promenader, beställa trevliga take away måltider oftare, ta hand om om mig själv mer själsligt som fysiskt. Lätt att dras med i vardagsstressen och oron... Pandemin är kanske inte så inspirerande inför barn-verkstaden heller, haha! Tungan ute

Jag har märkt på senaste att jag har så svårt att landa och komma ner i varv i vardagen... Märks mycket på sättet jag hanterar vissa saker, känner mig extremt irriterad / PMS-ig, känner mig rastlös men samtidigt trött och uttråkad osv. Så jag hoppas att akupunkturen hjälper mig att komma ner och mer i balans. När jag gick till gyn så tyckte inte hon att det jag led av lät konstigt (illamående, trötthet, ont i brösten, kraftig mensvärk dag 1 och 2, väldig obalans/irritation/spändhet i kroppen). Så den enda vägen enligt henne var preventivmedel, men det är ju inget alternativ när man försöker skaffa barn :P

Sen var jag ju inne på munkpeppar men blev lite skrämd efter att någon visade mig en homeopat-länk där dem berättade hur det kan rubba cykeln också. Misstro mig inte, länken va sjukt bra och inspirerade mig att att beställa massa nya vitaminer efter att jag sett dem länkarna. Har även ställt om min kost lite utefter det som sades där och mår fysiskt faktiskt bättre (minde sockersug, bättre hy stabilare matrutiner osv). Så jag väntar med munkpepparn. Glad

Har även denna månad struntat i att ta ägglossningstest (kollat livmodersslem istället) och har kört på "hanky panky" varannan dag från att mensen tar slut. Får se hur detta går! Flört

P.S SÅÅÅÅÅÅÅ hiiiiimla kul att en hel del plussat nu! Blir så glad för er skull och ger mig såååå mycket hopp! Solig 

• Emmalucy
    Som jag misstänkte så blir det riktiga cd1 imorgon, lurad av kroppen igen! Då ignorerar jag alla symtom nästa cykel, oavsett hur mycket de försöker lura mig! Dagen har varit fylld med nedstämdhet, gråtande, skräpmat... och noll energi att göra ett skit!
  • Emmalucy
    BoringBrick92 skrev 2021-03-14 21:38:15 följande:
    Åh nej.. trist!! Sådana dagar måste man få unna sig ibland för att orka gå vidare! Här blev det ingen mens än så länge, dock två negativa test så väntar bara in den jäkla mensen. Så irriterande, ska det nu vara negativt så kan jag ju lika gärna få mensen överstökad. Ses i apriltråden?
    Jag hoppas du inte behöver komma dit! Men annars ja, vi ses i April tråden :) jag har hittat en akupunktur klinik som jag hade tänkt att testa när jag försökte med mitt ex, jag kommer definitivt testa nu! Men ska maila de först eftersom det var lite otydlig hur man ska göra eftersom man kör på vissa dagar i menscykeln osv. Jag mår bättre av att bara tänka på det :) 
  • Emmalucy
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-15 20:46:44 följande:

Hej! Solig

Ja, hoppas det funkar!  När man får ett tråkigt svar från gyn som tycker att ens besvär är "normala" så upptäcker jag att jag är alltför envis för att kunna acceptera att må halvdåligt pga brist på deras kunskap. :P

Ja, eller hur? Man har ju inte mycket i ens vardag som kan få en att fokusera på annat... Därför antar jag att mycket fokus hamnar på att just försöka bli gravid.

Jag går faktiskt hos en kinesisk akupunktör som har jobbat med detta i 20 år i Sverige. Hon hjälper ofta folk med pms, stress, stel nacke osv. Så jag berättade om mina besvär men även önskningar och hon har kört sån akupunktur som ska hjälpa min fertilitet osv. Hon kör ju ur ett TKM-perspektiv (traditionell kinesisk medicin) där man ser "hela människan" och lyssnade på puls och kollade på tungan för att se vad beläggningar kan säga om ens mående. Ställer också lite frågor om hur man mår och vad man skulle önska. Hon sa att det brukar behövas ca 10 behandlingar (och det har jag hört från andra också) för att få långvarigt resultat men jag känner mig avslappnad varje gång jag går därifrån och jag har bara varit där 3 gånger hittills.  Man kan ju också dra av akupunktur (i avslappningsyfte) som friskvård så det kan nog också va bra att veta! Låter superflummigt med TKM-perspektivet men jag känner att jag inte har något att förlora! Även om detta skulle varit ett placebo-trick, så testar jag det om det nu faktiskt kan få mig att må bättre, hahaha! Flört

Blir spännande att se vad du lyckas hitta för ställe och vad du kommer att tycka om akupunkturen/effekten! Hjärta

Hahah ja eller hur, jag tror inte ens på vården längre, när jag funderade på att hoppa av min exs balkong så sa de till mig ?det låter inte som du är deprimerad, du har bara mycket som händer i ditt liv just nu? och har man (eller haft) depression så vet man hur extremt tuff det är att ens boka en tid och prata om det. Tillslut gav han mig antidepressiva men det var liksom en kamp och de trodde inte ens på mig! När det gäller min rygg så har jag haft MRI och gått på rehabilitering, men när jag ber om den minst starka smärtlindring som jag kan ta när det verkligen behövs (typ 3ggr per år om jag inte gå på semester och gör en massa saker) nej då kan de inte ge mig, trots att jag har levt med detta i 14år, vi litar inte på henne liksom... Tinnitus? Kolla hörsel, ok här är en hörselapparat som har lite white noise så du lyssnar på något annat. Lev med det. hej då! Har inte ens sökt hjälp för min ångest, och don?t get me started on infertilitets?hjälp?... :P

Men jooo, nu har jag bokat en kvinna i Stockholm :) Dr Jie, tydligen superbra! Ska se vad hon kan göra, har gnisslar också mina tänder så extremt på nätterna att min mouthguard stoppar inte ens mig. Är så spänd i käkan! Jag tror att jag kommer se ut som en igelkotta, hon kommer ta min puls o bara ?japp, you need this girl? :D även om det endast får mig att slappna av och bli mindre stressad så är det värt, jag slänger hellre mycket pengar på akupunktur än att våga mig in på en till utredning och ev. IVF. Det låter som en tuff resa!

Det är superkul att få höra att det hjälpt dig slappna av redan! :) tack för info om friskvård, jag har 3000 per år att få tillbaka via jobbet! Det hjälper en fattig student som jag mycket! Vad sa de att dina ?besvär? är, eller är det mer generell typ ?one fertility acupuncture, please?
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet