• Vickan31

BIM Mars 2021 - första barnet

Rumpelstiltskin skrev 2021-03-07 19:48:44 följande:
    Ja men precis, man får göra det som känns bäst för en själv. Och jag tror som du, att stress absolut påverkar. Jag behöver inte att det ska vara fastlagt i alla studier för att jag ska tro att det påverkar min kropp, men jag tycker att det är viktigt att lyfta att det finns olika ståndpunkter inom forskningen kring hur stress påverkar fertiliteten. För hade det varit stensäkert hade väl nästintill all forskning sagt likadant tänker jag. Men som sagt, jag tror som du att stress absolut påverkar. Och om det skulle visa sig att det inte gör det så mår ju både kropp och psyke väldigt bra av mindre stress ändå. Man stressar ju inte ner ?i onödan? bara för att det kanske då inte kommer att påverka ens fertilitet.
    Jag tycker att det är superintressant och viktigt att diskutera stress och försöka minska den så mycket det är möjligt, av olika anledningar såklart. Som många av er skriver låter det ju logiskt att kroppen fokuserar på annat än barnskapandet när den upplever mycket och långvarig stress. Det enda jag blir ledsen över är när folk i ens omgivning eller inom vården (alltså ingen av er här i tråden) nästan säger det som att "du får skylla dig själv, det är ditt eget fel och endast ditt ansvar att du inte blir med barn för att du stressar och tänker på det för mycket". Förstår ni hur jag menar?

Jag tycker att det är jättebra när man - som ni här gör - av omtanke belyser att det är viktigt att försöka stressa ner och att som segaages säger så kan man ju då se det som att "det behöver inte vara något fysiskt fel på min fertilitet, jag kanske bara behöver se över vad jag kan göra för att minska stressen i mit liv". Men när folk säger "du blir inte gravid för att du tänker på det hela tiden, sluta att tänka på det" då blir jag bara ledsen för att det känns som att de menar att det är mitt fel och mina tankars fel att jag inte blir med barn. Men som någon klok människa skrev här för ett tag sedan: kvinnor har kunnat bli gravida i alla tider trots fruktansvärda omständigheter som fångenskap, svält och krig - så då ska nog jag kunna bli det också <3
  • Vickan31
    Johanna1923 skrev 2021-03-10 10:40:21 följande:

Jag kunde inte hålla mig! Herregud... är helt i chock

Vad roligt, grattis! Skrattande
  • Vickan31
    segaages skrev 2021-03-09 18:18:19 följande:
    vad oerhört hemskt och okänsligt att lägga något sånt på dig. det är ingens ?fel? nånting, det är för många en så starkt drift att vilja få barn och att nån ska behöva shameas för att man har den starka driften och längtan är riktigt tråkigt... och det är absolut inte min mening att nån ska känna sig träffad, snarare kanske bli uppmärksam på hur man mår. så lätt att glömma bort sin egen hälsa. vi lever ju i ett sånt samhälle, det är så normaliserat med stress och prestation och vårt mående får komma i andra hand. det gör mig ledsen

sen tycker jag ändå att man måste ju ge kroppen lite uppmärksamhet för att det är ju faktiskt otroligt smart det den håller på med. tänk om det faktiskt fanns en fara eller ett hot och kroppen struntade i det och tog all energi till att skaffa ett barn istället. hade ju inte vart praktiskt alls med tanke på hur mycket energi och kraft det tar. så på ett sätt måste man ju hylla kroppen för att den vet precis hur den ska fördela och prioritera! det är ju fantastiskt om man tänker på det
    Ja jag håller med dig - och man blir ju inte automatiskt mindre stressad om någon säger åt en att det är ens eget fel att man inte blir gravid för att man blir uppstressad och tänker på det hela tiden - då blir jag snarare mer stressad, haha.

Men som jag skrev, jag menar inte att ni här i tråden har shameat utan jag tycker att du segaages och flera andra här lyfter stress på ett intressant och icke-fördömande sätt Hjärta För som du säger är det ju väldigt viktigt att uppmärksamma sin hälsa inte bara i graviditetsförsöken utan före och efter det också. Kroppen är fantastisk på många sätt och förhoppningsvis betyder det att den någon gång kommer att ge oss det vi önskar oss mest av allt: ett barn.
  • Vickan31
    Sellerin skrev 2021-03-10 21:21:11 följande:

Känns helt obegripligt, men jag är tydligen gravid! Imorse testade jag först med sticka, men trodde inte på det så var tvungen att även testa digitalt. Nu hoppas jag att detta lilla frö är friskt, kommer att trivas och vill stanna kvar :) <3

Åååh är det sant?! Skrattande Så som vi hållit tummarna, med tempkurvan och allt vi fått följa. Stort grattis Sellerin! Hjärta
  • Vickan31
    apan95 skrev 2021-03-11 10:24:10 följande:

Känner bara att jag måste skriva av mig samt kanske ge lite hopp till er andra nu när jag har fått lite!

Var på vårat återbesök idag på ivf-utredningen. Alla provsvar och spolning och allt ser toppen ut så läkaren var väldigt hoppfull för att vi ska lyckas om inte naturligt så ivf. Remiss för ivf är inskickad, men väntetiden via landstinget är lång nu (7-10 månader) men vi ska ge det 2 månader till naturligt nu för hon påstod även att det kan va lättare 1-3 månader efter spolning att bli gravid!

Vi kommer antagligen om inget hänt fram tills maj göra privat ivf och där var hon även hoppfull i att vi INTE skulle köpa de stora paketet utan borde klara oss på de minsta paketet med färre försök!

Tror att detta gör att jag och min sambo kan andas ut lite samt släppa lite press! Speciellt nu när vi vet att vi i maj antagligen börjar ivf så känns de på något sätt ?närmre? med bebis.

Kan även flika in att läkaren var väldigt positiv till Natural Cycles som jag använt nu drygt ett år och tyckte det var en bra metod att bland annat se att ägglossning har inträffat varje månad!

kul med några plus i tråden och håller tummarna på fler. Hoppas ni kanske kan känna lite samma pepp som jag fick haha!

Men vad skönt att höra att allt såg så bra ut och att läkaren såg era chanser som väldigt goda för att kunna få barn Skrattande Känns ju väldigt hoppfullt med spolningen också, att ni då har bättre odds för att kanske kunna få ett plus nu närmsta månaderna redan innan ivf! Håller tummarna och hejar på er! Hjärta

Det jag bara måste fråga, som gjorde mig ganska nedstämd och chockad, är ju att om det är sååå långa väntetider via landstinget, måste man då betala själv om man väljer privat ivf? För jag tror inte att vi skulle ha råd med de kostnader jag läst om för ivf, och började därmed precis att gråta av tanken på att behöva invänta först utredning nu under våren och därefter uppemot ett år av väntan för ivf via landstinget. Förlåt för depp, men mensen kom idag och att nu 10:e aktiva försöket misslyckats trots mer än ett år utan p-piller gör den här dagen ganska tung och hopplös. Så om det finns hopp och pepp angående väntetider tar jag gärna emot det, haha Glad
  • Vickan31
    Link92 skrev 2021-03-11 11:03:37 följande:
    Ja det där med väntetid gör en ju orolig! Men det verkar variera oerhört mellan regioner och just nu tror jag tiderna är längre pga Corona, så det kan ju förhoppningsvis lätta framåt hösten om vaccinationern hjälper att stoppa spridningen. Går man privat och betalar är det mindre risk för väntetid men det är ju dyrt alltså.. En del regioner sammarbetar dock med privata kliniker i mindre regioner (vet tex ett par i Stockholm som gjorde ivf via Livio i Falun för att Stockholm kunde skicka remissen dit, och då gick det som landstingsförsök och var ingen väntetid alls!). Så jag tror man får se vad som gäller när man själv är där. Det är farligt att blicka för långt framåt i den här processen, även om det är sjukt svårt att låta bli. Man ska också komma ihåg att om man inte är bland den procenten som blir gravid naturligt första året så är det en andel som blir gravida under andra året av försök. Kanske ingen jättetröst men ändå.

Trist med mens! Ta hand om dig <3
    Tusen tack för peppen och omtanken Link92, det känns faktiskt lite bättre efter att ha läst ditt svar Hjärta Det är verkligen klokt sagt, och jag vet att jag inte får ge upp och deppa ihop för att jag tänker så långt fram redan nu - men just på mensdagen, när man väntat och längtat mer än ett år (men blev utan mens ett tag så det är därför jag bara räknar det som 10 aktiva försök) så är det tyvärr lätt att jag tänker att det måste vara något fel och att klockan tickar för mig. Men som sagt, det du skriver ger mig ändå hopp och jag ska försöka att fokusera på första besöket för utredning nästa månad och inte ta ut något i förskott. 

Hoppas att du mår bra! Läste att du tidigare trodde att din mens var på gång? Om den inte är här så hoppas jag att den håller sig långt borta för dig! Hjärta
  • Vickan31
    apan95 skrev 2021-03-11 11:27:49 följande:
    Hon sa att i vanliga fall är väntetiden 7 månader, och då var hon inte helt säker om det var till kallelsen eller till ivf-start. Men nu under Corona är det längre väntetid och kunde därför vara upp emot 10 månader, samt att här i göteborg stänger de under sommaren vilket gör att de skjuts upp yttligare lite då...

privat ivf får man ju då betala själv ja.. runt 56.000 för de ?lilla paketet? för oss...

Skulle ju egentligen rekommendera dig att ni söker hjälp redan nu om ni inte redan gjort det och då säger att ni försökt drygt ett år så er remiss i såfall kan skickas ganska omgående... då blir ju väntan inte lika lång kanske...

sen sa hon ju även att 85% friska par blir gravida inom 1 år och 93% inom 2 år så chansen höjs ju lite till iaf!

Vi har ju gått på privat klinik med utredningen och de samarbetar ju med landstinget så var ju skönt att hon erbjöd båda alternativen, och som hon sa så om vi på börjar privat i maj/juni och inte lyckas på 2 försök så är vi ju ganska nära på att få påbörja hos landsting så då har man ju även utnyttjat den väntetiden...

förstår att inte alla har råd... tycker det är orättvist!

Håller tummarna för er också, förstår att det är deppigt just nu <3 kram!!
    Tack för ditt svar! Jag förstår att det kan variera ganska mycket beroende på var man bor och så, och även om det är svårt så får jag försöka att inte deppa ihop nu när mensen kommit. Är så lätt att oroa sig och tänka längre fram i processen än vad man faktiskt är, men det där med långa väntetider känns lite stressande trots allt. Som du säger, det är ganska dyrt om man går privat och behöver betala själv, så det är synd att inte alla har råd med det, men jag hoppas att det ska lösa sig. Och för er del kanske spolningen gör susen och att ni inte ens behöver ivf Skrattande Känns väldigt lovande i alla fall, att läkaren tyckte att era chanser så bra!

Vi sökte faktiskt för flera månader sedan, och i slutet av april ska vi äntligen få komma på första besöket för utredning. Vet inte om de tar prover redan då eller om det bara är ett samtal. Så det är ju alltid något, att det snart närmar sig ett första besök som vi ändå har väntat flera månader på. 

Förlåt som sagt för depp från mig som precis fått min mens, men jag blir jätteglad för all pepp och ska försöka att tänka positivt kring statistiken du skrev om med mera. Tack och kram! Hjärta
  • Vickan31
    apan95 skrev 2021-03-11 12:10:27 följande:
    Ååh! Men då är eran utredning snart igång!

Tror de kommer lätta lite när allt har startat, de tyckte jag iallafall!

Man får deppa ibland och vi alla är här för att stötta varann <3 det kommer bli bra! Kram!
    Link92 skrev 2021-03-11 12:28:52 följande:
    Ja men första mensdagen är det verkligen helt naturligt att deppa ihop! Det får man göra tycker jag, för som jag tror vi skrivit tidigare än man ju alltid aspepp på livet och alla försök en vecka senare haha! Där är jag nu, lugn, glad och förväntansfull, väntar på ÄL som enligt tidigare cykler blir närsomhelst mellan 14 och 22 mars.. så har egen egentligen bytt grupp men vill ändå hänga här och läsa alla positiva besked :)

Annars har jag och min man lite "gett upp". Har bokat en utlandsresa till jul (avbokningsbar såklart, men med förhoppning om att man kan resa då) och med siktet inställt på att vi får ta hjälp med barnaskaffandet nästa år. Jag kommer sluta med ÄL-tester och bara berätta när jag tror det är dags att ligga utifrån sekret. Men är vi inte sugna kommer vi nog inte tvinga fram något. En ny approach helt enkelt! Den förra har ju inte funkat så bra så detta kanske blir ett vinnande koncept haha. Orkar inte stressa och pressa ner kring detta nu helt enkelt.

Hoppas er utredning blir positiv och smidig! För oss gick den förvånansvärt fort, hoppas det blir samma för er :)
    Ja, och även om det gör mig väldigt nervös för vad de kan hitta så är det samtidigt positivt och ett steg framåt. Som du säger Apan95 så kan det säkert underlätta, att man känner att nu kommer det att hända något i alla fall. Och det är verkligen skönt att höra att er utredning gick förvånansvärt fort Link92 Glad Låter skönt att försöka fokusera på annat, som framtida resa, inga fler ÄL-tester och en ny approach helt enkelt.

Tack för att ni säger att det faktiskt är okej att deppa emellanåt också. Jag ska tröstäta och dricka lite sånt som jag försöker undvika resterande veckor, men under mensdagarna tillåter jag mig själv kaffe, massa socker och säkert ett glas vin imorgon. Uppskattar verkligen stödet och peppen - herregud vad fina ni är! Hjärta
  • Vickan31
    hopeforaplusa skrev 2021-03-13 21:32:29 följande:

Jag var helt säker på att även detta försök var över men plussade idag mot alla odds. Jag hejjar på er andra som försöker och är här inne och följer allas resa. Håller tummen att alla får sina plus här framöver. Ni alla verkligen grymma, vilken resa vi gjort/gör. Hur man reser sig upp och kämpar månad efter månad. Sånna kämpar vi är allihopa!{#emotions_dlg.flower}

Men gud vad roligt, stort grattis till plusset! Skrattande
  • Vickan31
    Molybden skrev 2021-03-13 07:27:36 följande:

Tänkte bara säga att jag plussade nu på morgonen. Plussade supersvagt igår så vågade inte tro på det så jag tog ett digitalt idag. Kan inte riktigt ta in det än men ska berätta för mannen när han vaknar :)

Åååh vad glad jag blir för din skull - stort grattis till ditt efterlängtade plus! Hjärta
  • Vickan31
    Molybden skrev 2021-03-15 15:38:01 följande:

Fick tråkiga nyheter idag, började blöda ordentligt på morgonen så de gissar på kemisk graviditet. Jag har fått svagare på graviditetstest och smärtan kom igång nu på eftermiddagen. Fertilitetsutredningen är uppskjuten till nästa mens och jag vågar inte försöka igen förrän utredningen är gjord så vi pausar våra försök tills vidare.

Lycka till alla andra! Hoppas innerligt att det ska gå vägen för er andra. <3

Åh nej!! Vad ledsen jag blir för din skull :( Så här skulle det ju inte bli - usch vad livet är orättvist! Skickar en stor kram <3 
  • Vickan31

Åååh men grattis, så underbart! SkrattandeHjärta

Grapefrukt89 skrev 2021-03-24 14:33:12 följande:

Herregud.... Jag är tydligen gravid! Testen är tagna idag. RFSU imorse kl 10  (och åg lite diffust ut) och clearblue nyligen.

Symptom var ganska likt PMS jag har men mycket mildare... Ska också tillägga att jag varit på akupunktur från runt min ägglossning så jag trodde att det hade påverkan på min eventuella pms... Därför tänkte jag inte så mycket på det... Skillnaden nu är att jag är ganska dålig i magen + lite antydan till halsbränna... Har också lite molvärk då och då (som innan med pms).

• Vickan31
    Soffans skrev 2021-03-24 16:05:18 följande:

Jag blir gaaalen!

Är på BIM +11 alt. BIM +9 beroende på hur lång cykel man räknar med. Kom direkt från p-piller så har ingen fast cykeln än. Men ingen mens i sikte - bara negativa test (även de extra känsliga) men dock en helt del konstiga symptom, något som har varit med om liknande?

Ca. 2 månader efter p-piller fick jag positivt på cb digitalt ägglossningstest och samtidigt en temperatur dipp & efterföljande ökning som sedan har legat sig kvar sedan dess. Vi ?mös? också till det på ägglossningsdagen.

Redan 1 vecka efter ägglossning började brösten växa och pirra, och sedan har de fortsatt så tills nu - alltså växt under nästan 3 veckor, till den grad att jag inte får plats i bh:ar & har rejäla bristningar på båda brösten.

1 dag innan BIM fick jag en ljusrosa flytning när jag var på toaletten som varade i någon timme och efter det ingen mens.

Senaste veckan har jag börjat få: halsbränna / sura uppstötningar, värk i ljumsken och nu senaste dagarna även värk i ländryggen. Stora lite knotiga bröst, förändrade bröstvårtor, kontinuerlig hög temperatur ca 0.4% över baseline, ?bubblig i magen? (ursäkta TMI) och nu upptäckte jag även idag att hela mina höfter har blivit helt fyllda med små bristningar (har tydligen mer att göra med hormoner än att huden faktiskt dras ut).

Så något känns lite off med mina hormoner i alla fall, för bristningar känns svårt att lura kroppen till / hitta på eftersom jag inte ens vet om det. Tror ni det kan vara en grav, eller bara p-piller som spökar, eller bara ren inbillning? Vad tror ni, någon som har varit med om något liknande?

Kan tillägga att det är första försöket och vi vill ?hellre? bli gravida lite senare under våren så är inte så stressade, men skulle såklart bli glada om det var något nu också. Men känner inte att jag vill det så gärna att jag borde kunnat tvinga fram allt.

Något som har varit med om liknande?

Oj vad svårt! Kroppen är verkligen lurig ibland och svår att förstå sig på, så jag förstår verkligen att det är frustrerande! Jag har inte varit med om exakt samma, men jag har varit med om att kroppen hoppat över ägglossning så att min mens var extremt sen, och då kände jag också av en del symptom som kändes nya för mig eftersom jag inte hade hunnit lära känna min kropp än efter p-piller stopp, och jag blev så besviken över fortsatt negativa graviditetstester fastän mensen inte kom på några månader. 

Jag är långt ifrån någon expert, men jag tänker att dina symptom låter väldigt mycket som gravidsymptom och inte bara sådant jag själv känt var och varannan cykel som varit antingen pms eller inbillning. Man har ju läst om att vissa är låghormonare och därmed kan inte testen känna av en graviditet direkt utan de plussar senare, så vem vet, det kanske är en graviditet men att testen kommer att visa det snart? Supersvårt att säga om det är en graviditet, att det inte blev någon ägglossning (har läst att man inte alltid ägglossar varje cykel utan att det är normalt att man hoppar över det någon månad per år) eller p-piller som spökar, men oavsett så håller jag tummarna för att du ska få det besked du vill ha snart Glad
  • Vickan31
    Soffans skrev 2021-03-25 10:41:16 följande:
    Soff skrev 2021-03-24 23:06:53 följande:

Välkommen till galen-skapar-klubben ;P Förhoppningsvis så är det ju något :) men det går ju tyvärr inte att veta förns vid bim. Jag har inbillat mig PRECIS ALLT tror jag (är på 12:e försöket nu), så kroppen kan verkligen spela dig ett spratt. Men hoppas att det inte är så! Eller att du inte behöver gå igenom så många månader.

Tack för svar hörrni <3 skönt att det inte bara är jag som inte makes sence av detta ;) Fick faktiskt en tid hos gyn imorgon då de tyckte det lät som hormonella förändringar som är lite väl extrema för att vara en cykel "utan ägglossning" - då framför allt temperaturen, bristningar och bröst som inte slutar växa - och att det antingen kan vara en grav eller cysta eller bara en rejäl hormonrubbning men som de då kanske kan hjälpa till att "stilla" och få tillbaka till det normala. 

Är ju inget vidare att börja få bristningar över hela kroppen utan anledning (viktuppgång osv.) och inte veta varför, eller att brösten inte slutar växa - var trevligt första veckan men räcker nu ;) haha 

Vad bra att du bokade en tid! Ofta är det ju bättre än att spekulera själv, då man kan bli galen av alla till synes oförklarliga saker kroppen gör när man försöker bli med barn ;) Hoppas att du får bra hjälp imorgon! <3 
  • Vickan31
    KNAS2 skrev 2021-03-26 07:34:57 följande:
    Alltså.

Jag tog just ett CB graviditetstest (det enda jag har hemma) mest för att bli av med det och för att typ få en chans att veta om jag är gravid då vi får besök i helgen och det kommer bli vin till mat och så.

Jag är gravid.

Vågar knappt tro det då jag plussade i juli 2020 och 1 och en halv vecka senare börjar jag blöda. Så denna gången tar vi det nog lugnare, vi springer inte iväg I tankarna.

Min sambo hade precis kört iväg till jobbet när jag testade. Jag får klura på hur jag ska berätta det för honom. Och jag funderar på att ställa in besöket i helgen, ljuga om att vi blivit lite krassliga (vi ska ändå ses nästa helg).

Åh hörrni! JAG KAN INTE FATTA DET!!

Sitter och gråter och håller alla tummar på att denna gången är det som gäller!

Jag kan bara hålla med ni som innan skrivit att symtomen kan verkligen utebli. Känner min nästan bättre än vanligt innan BIM. Ont i brösten men inte så ont som jag brukar ha.
    Ååååh men GRATTIS, vilken underbar nyhet!! Skrattande Hjärta Wow så roligt, det måste nästan kännas lite overkligt efter all väntan? Du ska bara veta hur glad jag blir för din skull, och vilket hopp det faktiskt ger oss andra som försökt ett längre tag! Hoppas att allt ska gå bra och  tack för att vi fått följas åt på den här resan <3 
  • Vickan31
    KNAS2 skrev 2021-03-26 09:37:19 följande:
    Tack!!

Ja jag vågar inte tro på det i och med tidigare upplevelser men ändå vill man så gärna tro på det.

Alltså stöttningen man får här inne är helt magisk. Ni är grymma alla här inne!
    Ja jag kan tänka mig det, men hoppas och tror att du snart kan våga glädjas och tro på plusset fullt ut Hjärta Vi är som sagt så många som är så oerhört glada för din skull, som om en fin vän berättade att de fått det de önskar mest av allt i livet, och vi håller alla tummar för att allt ska gå bra Hjärta
  • Vickan31
    bananmilkshake skrev 2021-03-28 09:57:52 följande:
    Plussade imorse! Jag hade mina aningar, men det blev ändå en chock. Med 2 MA i bagaget vågar jag inte mer än att vara försiktigt glad. Men lite glad tänker jag iaf unna mig att vara! {#emotions_dlg.flower}
    Men wow, så himla roligt! Skrattande Stort grattis!!
  • Vickan31
    Stickling skrev 2021-03-29 06:51:46 följande:

Hjälp! Jag är på Bim +2. Har haft sjunkande temp flera dagar och en väldigt svag brun blödning senaste dygnen, så har bara väntat på att mensen ska komma igång. Nu tog jag ett test bara för att bekräfta att det inte gått den här gången heller. Fick ett jättesvagt streck på CB testa tidigt, och enligt det digitala testet är jag gravid?! Hade ett missfall i motsvarande tid i cykeln i höstas och blir förstås rädd att det är samma sak som hänt nu, i och med den låga tempen. Hjälp, hur ska jag tänka?

Ååååh nu håller jag tummarna så hårt att det gör ont!!! När jag loggade in på FL idag hade jag, helt ärligt nu, en känsla som sa att det var din tur, efter alla månader där vi peppat och tröstat och stöttat varandra. Och så fick jag se bilden att du fått ditt efterlängtade plus och ögonen bara fylldes med glädjetårar Hjärta Jag förstår såklart att du är orolig, men jag tänker som flera andra redan skrivit att bruna flytningar och knasig temp inte behöver betyda något negativt. Som sagt, jag är så glad för din skull och håller tummarna superhårt nu! HjärtaHjärta
  • Vickan31
    Stickling skrev 2021-03-30 06:22:49 följande:

God morgon alla <3 I natt satte blödningen igång ordentligt, så det blev tyvärr ett nytt missfall :( Jag hoppar över till apriltråden och önskar stort lycka till till er som inväntar Bim här.

Nej, vad ledsen jag blir! :( Livet är så orättvist ibland. Jag hade verkligen hoppats och trott att nu skulle det bli så bra! Jag förstår att det ändå fanns en gnutta hopp igår och att det därför gör ont nu, men vi finns här för dig och håller tummarna hårt för ett nytt plus snart och att det lilla fröet då stannar kvar Hjärta Stor kram!
  • Vickan31
    KNAS2 skrev 2021-03-30 13:04:54 följande:

Hörrni.

Fick just en liten blödning.

Inväntar en riklig mens inom det närmsta.

Hoppet är borta.

Ååh, jag fortsätter att hålla tummarna för dig! Hjärta
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet