• Linnet90

    Hur mycket vabbar ni? Vabbar snart ihjäl mig

    Hej! Undrar hur mycket ni andra vabbar så här i coronatider? Vi har två barn på 4 respektive 2 år. Sen februari förra året har vi vabbat ca 90 arbetsdagar, dvs 18 arbetsveckor. Kan även tillägga att båda barnen är friska (de har dock förkylningsastma och medicineras för det) och har inga allergier.

    De har haft feber en gång var och magsjuka en sväng var, annars är det "vanliga" förkylningar som är anledningen att dom skickas hem. De har även haft långa sommar och jullov, så räknar man bort ledigheterna och räknat ut ett snitt så har vi vabbat ungefär 30% av vår totala arbetstid. Oftast är det förskolan som ringer och ber oss hämta något av barnen, och sen måste vi alltid stanna hemma sju dagar i och med att de i princip alltid har lite hosta pga astman. Vi förstår att personalen gör sitt bästa i dessa tider, men kan inte låta bli att fundera på varför just våra barn skickas hem när vi inte upplever dom som sjuka.

    Förlåt för roman, men jag håller på att gå under. Mitt jobb läggs på en hög som bara växer, min och min sambos relation håller på att krascha och vår ekonomi påverkas helt klart. Snälla säg att jag inte är ensam som tycker att det är allt annat än mysigt att vabba. Och till alla momshamers: Jag älskar mina barn och har givetvis skaffat dom för att jag vill vara med dom men INTE. HELA. JÄKLA. TIDEN

  • Svar på tråden Hur mycket vabbar ni? Vabbar snart ihjäl mig
  • Linnet90

    Tack för alla som delar med sig. Jag har som jag skrev full förståelse för att förskolan gör som de gör, de kan ju omöjligt veta om det är coronahosta eller bara vanlig astmahosta. Jag har dessutom provanställning så känner att jag behöver prestera på jobbet, men det är svårt då man är borta minst en eller två dagar per vecka i snitt. Och jobba hemifrån med sjuka barn hemma tycker jag är jättesvårt, får bara dåligt samvete för att de sitter vid paddor och tv så många timmar. Hur gör ni andra?

Svar på tråden Hur mycket vabbar ni? Vabbar snart ihjäl mig