Inlägg från: Anonym (Tvärtom.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvärtom.)

Orgasmglappet

Anonym (Jean) skrev 2021-03-12 19:16:07 följande:

Varför måste en ökad fokusering på klitoris prompt innebära att ,mannen aktivt gör massa saker med kvinnan, t.e.x slickar och pullar?

Varför skulle det ine lika gärna kunna innebära att mannen uppmanar henne att lägga sig på honom och gnida eller gnugga sig mot honom så att hon kommer. Innan samlaget eller istället för samlag?

Den här föreställningen om att män ska vara aktiva och kvinnor passiva under sex är tydligen så stark att den är helt ingrodd även hos människor som gärna vill bryta och ändra normer kring sex.

En kvinna som passivt ligger och upplåter sin kropp under ett samlag hon inte själv är det minsta  aktiv i ger verkligen inte mannen orgasm, det hon gör är att underlätta för honom att få orgasm , eller hjälpa honom att ge sig själv orgasm.

En jämförbar motsvarighet till det är inte att mannen aktivt gör något med kvinnan så att hon ska få orgasm utan snarare att han hjälper henne att ge sig själv orgasm.

Om man gör upp med föreställnigen om att män ska vara aktiva och kvinnnor passiva under sex kommer inte bara orgasmglappet att minska utan sex över huvud taget  bli betydligt roligare på många sätt. För bägge könen.

Jag tycker tvärtom. Som kvinna förväntas du slicka och suga, vara akrobatiska, se sexig ut, stöna lagom mycket, ha vara sexigt klädd/ utstyrd, vara uppfinningsrik för att inte klassas som död sill i sängen. Och gör du allt ovan riskerar du att bli klassad som madrass, slampor eller lösaktig. Så var det förut i alla fall, kanske har det blivit bättre nu.

Fokus är på mannens njutning i första hand, sedan att se till att inte bli gravid eller få någon könssjukdom. Kvinnans njutning sades det inte så mycket om annat än att hon ska komma samtidigt som mannen kommer. Gör hon inte det har hon gjort fel.

Men jag hoppas att det har blivit bättre för unga tjejer idag mot när jag var ung.
Svar på tråden Orgasmglappet