Inlägg från: KaptenOhoy |Visa alla inlägg
  • KaptenOhoy

Orgasmglappet

Det finns inget "orgasmglapp". Vad som finns är personer som inte tar ansvar för sin egen kropp.

• KaptenOhoy
    Anonym (,) skrev 2021-10-05 19:37:53 följande:

Och en massa män som är ovilliga att ge sin partner orgasm efter att de basically runkat av sig i kvinnans kropp.."Nää jag orkar inte jag är trött nu". .Istället borde väl sex gå till så att man ser tlll att kvinnan fått orgasm innan man påbörjar penetrationen. Ett vinnande recept!

Anonym (Peter) skrev 2021-10-06 11:01:58 följande:

Varför alls ha sex istället för att onanera om allt handlar om det?

Svarar på båda. Självklart ska man se till att båda kommer. Inget snack om den saken. Men att se till att det händer ligger i slutändan hos sig själv. Kvinnor får sluta vara offer i frågan och ställa krav, det är superenkelt att vänta med penetration innan man har fått sitt, och det är superenkelt att dumpa en fjant som vägrar.

Därav att det inte finns något glapp. Ta eget ansvar.
  • KaptenOhoy
    Anonym (,) skrev 2021-10-06 12:34:40 följande:

Men vilka är det som oftast får orgasm? Män. Varför?

För att kvinnor inte tar ansvar för sin orgasm. Sluta spela offer.
  • KaptenOhoy
    LadyJane skrev 2021-10-06 21:40:58 följande:

Kvinnor har ansvar för mannens orgasm

Nope och nix.
  • KaptenOhoy
    LadyJane skrev 2021-10-07 08:21:04 följande:

Nä det är ju klart att du inte tycker, du är ju man fast i egobubblan som inte fattat ett skit om vad orgasmglappet handlar om. Det handlar om dig.

Mitt kön är irrelevant för frågan. Huruvida jag är i en egobubbla (det anser inte min sambo) har du inte med att göra. Mer faktiska argument, mindre härskartekniker tack.

Ska jag tolka din åsikt som att det är ens partner som ansvarar för ens egna orgasm?
  • KaptenOhoy
    Fiona M skrev 2021-10-07 11:24:32 följande:

Superenkelt?

Njae, inte om man är ung och oerfaren och den förste pojkvännen påstår att ALLA andra han varit med kommit av penetrationssex.

Då kvittar det liksom hur väl man kan sin egen kropp och man tror på den som är mer erfaren.

Jag vet att jag inte är ensam om såna pojkvänner heller.

Tog TID att lära om, så nej, så enkelt som du påstår är det faktiskt inte.

Kan köpa det till stor del, min ståndpunkt gäller främst vuxna människor.
  • KaptenOhoy
    Fiona M skrev 2021-10-07 11:36:18 följande:

Ja, fast inget uppstår ju ur ett vakuum, vuxna människor har ju med sig bagage.

Om man bara möts av egoister som trycker ner är det svårt att inte formas av det.

Kvinnors sexualitet är liksom lite knepigare, ta bara det här att det är ganska nytt med ett neutralt ord (snippa) för könet när man pratar med barn, eller hur kvinnors sexdrift skambeläggs (slampa, hon får skylla sig själv etc.)

Jag tror inte unga killar eller män skiter i kvinnors orgasm av elakhet, de förstår bara inte att det krävs mer än in-ut, och den bilden av penetrationssex som "riktigt" sex förstärks i film och böcker.

Jag anser att det inte är ett tillräckligt gott svepskäl till att låta sig bli överkörd.

Jag kan köpa premissen att "män får sin orgasm på köpet", för det stämmer. Men det är inte kvinnors förtjänst. Personer i tråden vill på något sätt påstå att ett "orgasmglapp" beror på att män inte intresserar sig i att göra sin partner nöjd. Min erfarenhet är att en stor mängd kvinnor är precis lika kassa i sängen, som inte tar för sig eller anser att jag som man ska göra allt jobb medan det räcker för henne att sära på benen. Orgasmer är inte allt.

Jag vägrar ha en relation med en kvinna som är passiv och struntar i mitt välmående. Jag förväntar mig lika jävla väl att kvinnor gör detsamma. Tycker inte det är fel att kräva eget ansvar över sin egna kropp.
  • KaptenOhoy
    Anonym (Peter) skrev 2021-10-07 12:10:59 följande:

Det här blir motsägelsefullt.

Utveckla gärna.
Svar på tråden Orgasmglappet