Inlägg från: Anonym (D) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D)

Hjälp mig att förstå min lönespec.

Varför ringer du inte lönekontoret?

• Anonym (D)
    Anonym (???) skrev 2021-02-05 23:12:25 följande:
    För att de har stängt nu och jag har dåligt tålamod smile2.gif Såg denna först nu, det är nästa månads lön. 
    Men va fan. Lugna sig människa. Alla vet att HR svarar alltid då man aldrig kan ringa.
    'Typish.

Jag tycker att du ska skaffa dig diciplin och göra budget och hålla stenkoll på din ekonomi.
    Hade du gjjort det så hade du ställt denna fråga för ungefär 10 dagar sen-
    Du är sen med frågan asså.

Du har varit sjuk, fått karens och jobbat övertid.
    Du har en skatteskuld vilket du betar 500 kr/månad.
  • Anonym (D)
    Anonym (Karensersättning) skrev 2021-02-05 23:40:51 följande:
    Varför är du så otrevlig? Februarilönen har ju nyss kommit ut som spec! 
    Oh, du är en sån där religiös dåre som blir extra ultra kränkt så fort hen läser/hör en enda svordom.

Ett tips i all välmening. forskning har via´sat att de som svär har bättre ordförråd och bättre läsförståelse än de som inte gör det.

Ergo: man måste läsa mer än ETT enda ord.

Ridå.
  • Anonym (D)
    Anonym (???) skrev 2021-02-05 23:55:44 följande:

Hahaha, jag kan inte svara för den som du citerade, men för mig var det inte svordomen som var otrevlig, det var ditt övriga inlägg. Jag brydde mig dock inte om att kommentera det då din åsikt om mig inte påverkar mitt liv. Jag känner dig ju (troligen) inte. 

Jag antar att du har tråkigt och vill provocera folk via nätet, eller så är du helt enkelt en otrevlig person. smile1.gif  

Nåväl, det spelar ingen roll. Nu ska jag gå ut med hunden, sen ska jag sova. Ha det gott! 

Men seriöst. Jag har rätt i det jag säger.
    javisst att det kan kännas otrevligt att få sina fel utmarkerade men det är ju inte samma sak som att budbäraren är otrevligt.

Du frågade och jag svarade. Tyvärr kan man konstatera att du är en sån däringa lättkränkt som gärnaa skyller på andra när du känner att dina tillkortakommande kommer under luppens belysning.

Ha en trevlig "promenad med hunden" och fundera under tiden över din lättkränkthet och vad du kan göra åt den för att landa på ett mer skaligt plan.
  • Anonym (D)
    Anonym (Karensersättning) skrev 2021-02-06 00:02:57 följande:
    Att du svor såg jag inte ens. Det var hela inlägget. 
    Du är bara kränkt by proxy.

• Anonym (D)
    Anonym (Eh??) skrev 2021-02-06 00:20:32 följande:
    Tyckte från ditt första inlägg också att du lät ganska sur/missnöjd med nått. Så det kanske ligger i nått TS säger?
    Välkommen till tråden.

<vad vill du bidra till tråden och ämnet?

För just nu har du uppenbart bara syftet att attackera mig.  Bara lite otur när du tänkte om din egen förträfflighet?
  • Anonym (D)
    Anonym (Bombiea) skrev 2021-02-06 00:29:48 följande:
    Vad har sjukavdrag med budget att göra? Två olika saker.
    10 dagar för sent för... vad? Denna fråga går att ställas precis när som helst, själv ställde jag den för 1- 2 år sedan då jag var i samma sits som ts, sjuk för första gången sedan karensavdrag infördes. Man kan aldrig vara SEN med en fråga som inte kräver svar inom en viss tid.
    Övertid har inget med karens, sjuklön och sjukavdrag att göra. Ej heller skatt, varför du nu drar in det.
    Jag förklarde det. Hur kunde du missa det?
  • Anonym (D)
    Anonym (Bombiea) skrev 2021-02-06 00:29:48 följande:
    Vad har sjukavdrag med budget att göra? Två olika saker.
    10 dagar för sent för... vad? Denna fråga går att ställas precis när som helst, själv ställde jag den för 1- 2 år sedan då jag var i samma sits som ts, sjuk för första gången sedan karensavdrag infördes. Man kan aldrig vara SEN med en fråga som inte kräver svar inom en viss tid.
    Övertid har inget med karens, sjuklön och sjukavdrag att göra. Ej heller skatt, varför du nu drar in det.
    Läsa och förstå är en svår konst
Svar på tråden Hjälp mig att förstå min lönespec.