• Anonym (oiou)

Hur har er löneförhöjning blivit?

Jag jobbar inom skolan och vi fick en summa (5000 kr tror jag det var) som plåster på såren strax före jul då förhandlingarna kring vår löneförhöjning dröjt pga pandemin. 

Om jag räknar detta på de 9 månaderna det har blivit försenat. blir det ca 556 kr i löneförhöjning. Om jag räknar det på 12 månader blir det ca 417 kr. 

Sedan fick jag nyligen min nya lön, löneförhöjning 450 kr. MEN denna löneförhöjning borde ju vara för FÖRRA året, betyder det att jag kommer få löneförhöjning igen strax efter april? Har inte fått några svar från mitt jobb så jag tänkte kolla med er om ni har hört något, ni andra ute i landet som också fick vänta. 

Annars borde jag ju få de 417 kr f(eller 556 kr) först OCH sen då dessa 450 kr som jag fick from januari. 

• Svar på tråden Hur har er löneförhöjning blivit?
  • Anonym (Ja)

Hej. Låter ungefär som för mig. Fått lknande summor. Men ska även få en löneökning 2021. Så tror det blir samma för dig också. :)

Alla andra summor var för 2020.

• Anonym (.)

Tja.
    Kommunalanställd uska. Fick 23 kr ökning per månad.

Det suger att vara kommunalt anställd, det är vi som betalat skattesänkningarna. Känns sådär.

• Anonym (oiou)
    Anonym (Ja) skrev 2021-02-05 23:03:45 följande:

Hej. Låter ungefär som för mig. Fått lknande summor. Men ska även få en löneökning 2021. Så tror det blir samma för dig också. :)

Alla andra summor var för 2020.

Tack! Perfekt, annars har ju kommunerna sparat otroligt mycket pengar på oss. Hade förstås velat haft lite mer än 450 kr mer, men ligger redan högt jämfört med övriga (vilket jag struntar i, jag får mycket beröm för mitt arbete och ifall andra gick med på låg ingångslön är det ju inget jag ska straffas för tycker jag) och vad jag förstått så fick alla ungefär lika mycket. 
  • Anonym (.)
    Anonym (oiou) skrev 2021-02-05 23:08:27 följande:
    Tack! Perfekt, annars har ju kommunerna sparat otroligt mycket pengar på oss. Hade förstås velat haft lite mer än 450 kr mer, men ligger redan högt jämfört med övriga (vilket jag struntar i, jag får mycket beröm för mitt arbete och ifall andra gick med på låg ingångslön är det ju inget jag ska straffas för tycker jag) och vad jag förstått så fick alla ungefär lika mycket. 
    Jag får också mycket beröm för hur duktig jag är.
    Men kom igen. Är det just berömmet som driver dig eller lönen?

Vill man ha ett innehållslöst liv så mig bekomme.
    Men du säger att du ligger högt jämfört med andra. Mycket vill ha mer.

Fattar man något om svensk arbetsmarknad så vet man ingångslönens betydelse.
    Hur är vädret i Moskva?

• Anonym (oiou)
    Anonym (.) skrev 2021-02-05 23:15:18 följande:
    Jag får också mycket beröm för hur duktig jag är.
    Men kom igen. Är det just berömmet som driver dig eller lönen?

Vill man ha ett innehållslöst liv så mig bekomme.
    Men du säger att du ligger högt jämfört med andra. Mycket vill ha mer.

Fattar man något om svensk arbetsmarknad så vet man ingångslönens betydelse.
    Hur är vädret i Moskva?

Lönen är en betydande del av att jag ens arbetar. Vore jag ekonomiskt oberoende skulle jag bara volontärarbeta några dagar i v.

Men jag älskar mitt jobb också. Berömmet är trevligt, men jag ser hellre att mitt arbete ger resultat i lönekuvertet än får ett *bra jobbat' av chefen. 

Ligger högt jämfört med övriga på jobbet med liknande arbetsuppgifter som jag, ja. Vissa av dem gör dock minsta möjliga med mesta möjliga gnäll och är inte flexibla för fem öre. 

Jag vill att mitt engagemang ska löna sig, om även de som maskar får samma löneökning som jag känns det rätt otacksamt. 

Hur vädret är i Moskva får du googla på  

• Anonym (.)
    Anonym (oiou) skrev 2021-02-05 23:23:49 följande:

Lönen är en betydande del av att jag ens arbetar. Vore jag ekonomiskt oberoende skulle jag bara volontärarbeta några dagar i v.

Men jag älskar mitt jobb också. Berömmet är trevligt, men jag ser hellre att mitt arbete ger resultat i lönekuvertet än får ett *bra jobbat' av chefen. 

Ligger högt jämfört med övriga på jobbet med liknande arbetsuppgifter som jag, ja. Vissa av dem gör dock minsta möjliga med mesta möjliga gnäll och är inte flexibla för fem öre. 

Jag vill att mitt engagemang ska löna sig, om även de som maskar får samma löneökning som jag känns det rätt otacksamt. 

Hur vädret är i Moskva får du googla på smile2.gif  

Vädret i Moskva tänkte jag att du bara kan titta ut genom fönstret och berätta. Du har ju ingen som helst insikt i det som alla svenskar får med sig me dmodersmjölken, hur svensk arbetsmarkaad fungerer.
  • mammaåten

450kr är din löneförhöjning du skulle fått i april (?) förra året som höjning.

5000 är kompensation för att ni inte fick retroaktivt antar jag.

Du ska ha ett nytt lönesamtal nu i februari för den lön du kommer att få från april i år.

• Anonym (.)

5000 kr fick jag för att ha ställt in all semester och jobbat underr pandemin.

Lite perspektiv utöver den egna naveln är på sin plats.

• Anonym (oiou)
    Anonym (.) skrev 2021-02-05 23:29:04 följande:
    Vädret i Moskva tänkte jag att du bara kan titta ut genom fönstret och berätta. Du har ju ingen som helst insikt i det som alla svenskar får med sig me dmodersmjölken, hur svensk arbetsmarkaad fungerer.

Tja, jag har arbetat på flera olika ställen och ja, på alldeles för många ställen får alla lika mycket i lön oavsett hur bra eller dåliga de är på sitt jobb. 
    Men då brukar jag byta jobb. De jobb som belönar arbete efter hur väl utfört det är och vilket engagemang de som jobbar där lägger ner stannar jag länge på. 

• Anonym (oiou)
    Anonym (.) skrev 2021-02-05 23:07:03 följande:

Tja.
    Kommunalanställd uska. Fick 23 kr ökning per månad.

Det suger att vara kommunalt anställd, det är vi som betalat skattesänkningarna. Känns sådär.

:-O Då hade jag bytt jobb direkt! Nu är jag inte uska, eller jobbar inom vården, men de som jobbat och slitit som galningar genom den här pandemin förtjänar betydligt mer än 23 kr! 
Svar på tråden Hur har er löneförhöjning blivit?