• Grustradgarden

    Namnförslag - ej topp 100

    Hej! Min sambo och jag väntar första barnet och vi vet ännu ej kön. Jag har börjat få lite panik över att man ska ge barnet ett namn som det dessutom troligtvis ska ha hela livet!

    Blir därför väldigt glad över att få tips på fina namn. Både min sambo och jag ogillar ?påhittade? namn och vill gärna ha något klassiskt, som inte tillhör topp 100.

    Namn jag gillar är;

    Marianne, Lena, Siv, Sonja, Kerstin, Maj, Elisabeth, Frida

    Björn, Bo, Sigvard, Stig.

    Pojknamn är svårt... Hoppas på många fina tips! Tack på förhand.

  • Svar på tråden Namnförslag - ej topp 100
  • Limeblad

    Kolla på alltomnamn.se statistiken för 2020 finns inte än för ovanliga namn men om du går in på topplistan och bläddrar bakåt några sidor kommer du till plats 101 och ovanligare.

  • trollhona
    Grustradgarden skrev 2021-02-06 15:27:46 följande:

    Hej! Min sambo och jag väntar första barnet och vi vet ännu ej kön. Jag har börjat få lite panik över att man ska ge barnet ett namn som det dessutom troligtvis ska ha hela livet!

    Blir därför väldigt glad över att få tips på fina namn. Både min sambo och jag ogillar ?påhittade? namn och vill gärna ha något klassiskt, som inte tillhör topp 100.

    Namn jag gillar är;

    Marianne, Lena, Siv, Sonja, Kerstin, Maj, Elisabeth, Frida

    Björn, Bo, Sigvard, Stig.

    Pojknamn är svårt... Hoppas på många fina tips! Tack på förhand.


    Marianne är ett väldigt vackert namn vill jag bara säga

    Liknande stil:
    {#emotions_dlg.flower}Birgit, Svea, Elvy, Gabriella, Agnetha, Marie, Magdalena, Carina, Catarina

    BabyThord, Göran, Kurt, Ove, Ivar, Bengt, Sixten, Axel, Helmer, Hans
  • Kusinen

    Pojknamn som jag gillar i den stilen är Gunnar och Roland. Du har ju också mer annorlunda namn som Leander.

    Jag gillar både Sonja och Maj väldigt mycket som du nämnde. Andra fina flicknamn i lite liknande stil är Viola, Solveig och Eivor.

  • fluu

    Fritz, Bruno,Evald, Conrad, Kaj, Albert, Enok, Harald, Joar, Verner, Justus, Lennart, Sigurd, Sture, Torsten, Ulf, Åke, Volmar, Povel, Rune, Kåre, Stellan, Severin, Ingemar.

    Karin, Lilian, Manja, Nanna, Ulla, Valborg, Verna, Alida, Brita, Gertrud, Harriet.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Tusse89

    Valdemar, Cornelis, Gustav, Philip, Olof, Ulrik, Holger, Edvard
    Sonja, Louise, Elise, Beatrice, Cecilia, Teresia, Magdalena, 

Svar på tråden Namnförslag - ej topp 100