• Annelise00

    Va tycker ni om pojknamnet vi (troligen) valt?

    Vi väntar en pojke och vi har nog bestämt oss för att det blir en Ivar. Det är alltid kul att höra vad andra tycker, så berätta gärna: vad tycker ni om Ivar?

  • Svar på tråden Va tycker ni om pojknamnet vi (troligen) valt?
  • Anonym (...)

    Jag tycker att det är ett fruktansvärt fult namn! Ett av de fulaste faktiskt...

  • Anonym (Lina)

    Tänker på en gammal gubbe när jag hör namn som Ivar.

  • Izabellaaa
    Långbenopluto skrev 2021-02-07 14:17:08 följande:

    Ivan låter mjukare.


    Ivan är ett hemskt fult namn, värre än Ivar.
  • Anonym (Bingo)

    Ivar 24, 2a, 4a

    Nä men ärligt vad tycker ni? ta det namn ni tycker är det finaste till er finaste. så har vi gjort o det blev bra. Finns alltid folk som kmr tycka o tänka oavsett vilket namn ni väljer, och det är omöjligt att välja ett namn som precis alla barnet kmr träffa i sitt liv tycker är fint.

    Ett tips är att tänka ut vilken kategori ni vill ha så blir det lite lättare i djungeln. Typ äldre, klassiskt, nytt/unikt, internationell osv.

  • minnie768

    Jag tycker det är ett jättefint namn! Både jag och sambon gillar det skarpt så det hade varit en stark kandidat om inte grannens 3-åring heter det (som vi umgås mycket med) :)

  • Anonym (Ivar)

    Vår son heter Ivar och han är 14 nu. På hans skolan finns det 3 barn till med detta.

    Enda han inte gillat med sitt namn är att Ikea hyllan heter Ivar.

    Vi valde korta namn till våra barn så de har långa efternamn.

  • fluu

    Älskar! Det är ett av mina absoluta favoritnamn. Det är enkelt, gångbart, har många lagar, saknar direkta smeknamn, nordiskt. Blir inte bättre!


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • trollhona
    Annelise00 skrev 2021-02-07 12:36:54 följande:

    Vi väntar en pojke och vi har nog bestämt oss för att det blir en Ivar. Det är alltid kul att höra vad andra tycker, så berätta gärna: vad tycker ni om Ivar?


    Ivar är ett jättefint namn! Det tycker jag verkligen ni ska välja.
    Fint på en liten pojke och ståtligt på en man.
Svar på tråden Va tycker ni om pojknamnet vi (troligen) valt?