• Sun 7 Feb 2021 20:11
    1376 visningar
    12 svar
    12
    1376

    Har ni tips på bra korta serier?

    Jag älskar att se på serier men önskar korta en säsong gärna. Har ni tips på några bra? Jag är kvinna 41 år gammal och gillar det mesta

  • Svar på tråden Har ni tips på bra korta serier?
  • Anonym (Pop)
    Sun 7 Feb 2021 20:15
    #1

    Dirty John, första säsongen!

    Handlar om ett riktigt fall där en kvinna träffar en mycket manipulativ man som sakta men säkert förstör hennes liv. Väldigt bra. Säsong två är ett annat fall och inte alls lika bra.

  • Sun 7 Feb 2021 20:44
    #2

    Morden i Sandhamn, 3 avsnitt per säsong typ. Finns på Cmore. Håller annars med Anonym (Pop), Dirty John är skitbra, första säsongen.

  • Mon 8 Feb 2021 00:23
    #3

    Jag håller på att se Raising Dion och Kiss Me First just nu. En kort säsong vardera. Båda är bra. Sherlock kan man ju se, men varje avsnitt är ungefär en  miljon minuter långa. Man kan se Lord of the Rings som en mini-serie om man vill. Firefly fick bara en säsong.

    Det finns även massor med skitbra anime som bara är 1 säsong á 12 avsnitt, men de flesta vill inte se anime för de tror att allt bara är våld, sex och barnprogram, så säg till om du vill ge det en chans så kan jag tipsa.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Tue 9 Feb 2021 11:29
    #4

    Tack för svar!

    Jag har sett Dirty John och håller med att den är riktigt spännande och bra.

    Är säsong två inte värd att se?

    Jag har två korta serier som jag tyckte var riktigt bra. The undoing med Nicole Kidman och Hugh Grant samt what if med Renée Zellweger.

  • Anonym (R)
    Tue 9 Feb 2021 11:37
    #5

    Queens gambit.

    Black mirror! Visserligen flera säsonger men vissa innehåller få avsnitt och alla är fristående så det är bara att välja. Vissa är dåliga medan andra är superbra.

    Störst av allt

  • Anonym (R)
    Tue 9 Feb 2021 11:42
    #6

    Björnstad är också bra.

    Fröken Frimans krig måste du se! Den är visserligen 4 säsonger men varje säsong har bara 3 avsnitt.

  • Anonym (Pop)
    Tue 9 Feb 2021 11:45
    #7
    Apricospaj skrev 2021-02-09 11:29:23 följande:

    Tack för svar!

    Jag har sett Dirty John och håller med att den är riktigt spännande och bra.

    Är säsong två inte värd att se?

    Jag har två korta serier som jag tyckte var riktigt bra. The undoing med Nicole Kidman och Hugh Grant samt what if med Renée Zellweger.


    Jag tyckte inte tvåan var värd, men jag såg klart den ändå. Inte alls samma psykopat-varning, det kändes mest som en smutsig skilsmässa. 
  • Hippol­yte
    Tue 9 Feb 2021 11:46
    #8

    Danskarna är mästare på att göra serier. Vargen kommer tex är en bra serie om du inte sett den.

  • Tue 9 Feb 2021 11:51
    #9

    Om du gillar kostym så är The White Queen bra och Familjen Bridgerton. Jag fastnade i medeltiden och kollade även på White Princess och Spanish princess, vilka inte var lika bra men fyllde sitt syfte som lättsmält serie

    Jag gillade även Lupin, gentlemannatjuv med fiffiga planer .

  • Tue 9 Feb 2021 11:51
    #10





    Parade?s End tyckte var bra.

  • Anonym (Pop)
    Tue 9 Feb 2021 12:45
    #11
    Gryntroll skrev 2021-02-09 11:51:25 följande:

    Om du gillar kostym så är The White Queen bra och Familjen Bridgerton. Jag fastnade i medeltiden och kollade även på White Princess och Spanish princess, vilka inte var lika bra men fyllde sitt syfte som lättsmält serie

    Jag gillade även Lupin, gentlemannatjuv med fiffiga planer .


    Åååh vad Familjen Bridgerton var mysig! 
    Lupin funderar jag på att se. 
  • Thu 11 Feb 2021 08:10
    #12

    Tack igen för fler svar,

    Kan börja med att säga att nu har vi börjat titta på Queens gambit och hunnit med 3 avsnitt. Den rekommenderas starkt! Så tack för det:)

    Aniiee- jag ger det gärna en chans. Vad rekommenderar du:)?

    Ska försöka se så mycket av era tips som möjligt. Det är lättare att hinna med då serierna är korta.

Svar på tråden Har ni tips på bra korta serier?