• LFF

Varför utgår folk ifrån att alla vill ha ett barn av varje kön?

För att folk har ungefär samma sociala kompetens som ett kylskåp?
    För att folk matats med bilden av att den "perfekta" familjen består av mamma, pappa och två barn, storebror och lillasyster? För självklart ska sonen komma först så han kan hjälpa pappa att skydda den lilla flickan mot alla hemska män där ute som bara vill utnyttja hennes oskuldsfullhet *ironin flödar*

Jag fick tvillingar, två grabbar. Det dröjde inte länge innan frågan kom om vi inte skulle satsa på en trea. "Visst", svarade jag. "Om det garanterat är en, det är en tjej och den är tre år gammal när den kommer ut". Det har tystat rätt många. 

Jag vill inte ha fler barn. Nu tycker jag dessutom att jag är för gammal (44, var 37 när killarna kom) och det är så skönt att ha klarat av bebislivet med allt vad det innebär på en gång istället för att dra ut på skiten Hade vi inte fått tvillingar så hade det säkerligen bara blivit ett barn. Jag insåg rätt fort att jag inte är en "bebisperson". Jag tycker helt ärligt att bebisar är skittråkiga. 

De senaste 6 åren har jag varit mer sugen på en hundvalp än ett till barn. Fick förresten frågan från en av mammas (numera fd) vänner när jag och sambon varit tillsammans ett par år om det inte "började rycka i bebistarmen". Det gjorde det inte, ville hellre ha en hund till vilket jag också svarade. Minen från personen var obetalbar.

Svar på tråden Varför utgår folk ifrån att alla vill ha ett barn av varje kön?