Inlägg från: goodenough06 |Visa alla inlägg
  • goodenough06

BIM mars 2021

Hej! Jag hoppar in här om det är okej. Jag har BIM 6/3. Gick igenom ett MA i november 2020 (vecka 10), nu försöker vi igen! Det blir mitt 3e barn och sambons första. Lägger till mig i listan:

Bim mars 2021

Bacon89 2/3

Jozsan 3/3

Sarabecca 3/3

Tryingtogetnr2 5/3

Rosahimmel86 5/3

Goodenough06 6/3

Myownworstenemy 8/3

Kattis93 8/3

Mamma91a 16/3

• goodenough06
    ems86 skrev 2021-02-23 11:20:13 följande:

Fler än jag som räknar dagarna nästan maniskt? Vet att några av er tänkte börja testa typ söndag? Själv väntar jag till tisdag.

När har ni känt symptom vid tidigare graviditeter?

Tick tack..

Ja! Dagarna mellan ÄL och BIM är ju såå långa. Jag har aldrig känt symptom innan BIM, har börjat komma runt en vecka efter för mig. Oftast ömma bröst som kommit först!
  • goodenough06
    ems86 skrev 2021-02-23 15:13:26 följande:

Eller hur. En evighet!

Det är nog så jag minns det också. Visste min andra graviditet att jag var gravid sen ÄL men det var mer en känsla än symtom.

Det kan jag ändå relatera till med andra. Kände det på mig typ. Men minns inte exakt när jag kände det på mig.

Nu litar jag inte på mina känslor, vill det här alldeles för mycket så tänker att varje symptom är inbillat.
  • goodenough06
    ems86 skrev 2021-02-24 11:06:54 följande:

Samma här. Allt är inbillat till det där plusset syns. Kan du hitta någon glädje i det just nu? Jag var jätte lycklig runt ägglossningen och precis dagen efter. Nu känns det såå otåligt!

Nej fy vad svårt det är. Försöker sysselsätta mig med annat, lättare nu när jag har barnen hemma men nästa vecka när de är hos sin pappa kommer bli olidlig känns det som! Önskar att jag kunde vara mer chill som andra verkar vara, haha.
  • goodenough06
    Anonym (Vita damen) skrev 2021-02-25 21:58:58 följande:

Vad tror ni om dessa? Har ökat kontrasten och minskat ljusstyrkan. Har inte sett något streck på de tidigare tagna RFSU stickorna. Kan det vara något eller är det ofta spök på dessa?

Ser strecket på de redigerade men eftersom du ändrat kontrast osv så kan det vara skuggan av själva strecket där färgen kommer. Men jag håller tummarna att det är starkare om några dagar!
  • goodenough06
    Anonym (Vita damen) skrev 2021-02-26 11:00:15 följande:

Tack för svar. Testade imorse igen och det blev detsamma. Varken starkare eller svagare som jag kan se det. Får vänta någon dag och testa igen. Kör avbrutet samlag just nu i väntan på att få komma till gyn och få preventivmedel. Men vi är absolut inte emot om det skulle råka bli något trots den metoden. Som för övrigt inte alls är säker :D

Min andra blev till av ETT avbrutet samlag, haha! Helt galet.
  • goodenough06
    Äit skrev 2021-02-28 08:40:28 följande:

Jag tog ett nytt test idag,ett som inte går och snacka bort. Jag har inte vågat tro.... Men nu gör jag det <3

Ni får ursäkta dem fula pyjamasbyxorna som är bakgrunden haha!

Grattis!!
  • goodenough06

Idag kom ett svagt men väldigt tydligt(irl) plus på stickan! Jag är helt i chock. Trodde jag hade ett digitalt liggandes men det hade jag inte så ska införskaffa det idag. Så spännande och så nervöst. Efter mitt MA i november vet jag inte hur jag ska kunna slappna av de kommande veckorna.

• goodenough06

Tog ett till med sticka som blev ett mer tydligt streck. Tror ni jag kan ta digitalt på kvällen då istället för morgonurin? Eventuellt lite otålig här, haha.

• goodenough06
    Bacon89 skrev 2021-03-02 13:24:34 följande:

Jag tog mina test på eftermiddagen så klart det går. Tog 3 till dagen efter men det digitala va på eftermiddagen:))

Tänkte eftersom det är innan BIM! Men jag tar imorgon istället.
  • goodenough06
    Tvåbarnsmorsan92 skrev 2021-03-02 17:03:44 följande:

Jag tog ett test (alldeles för tidigt) igår med RFSU och fick ett svagt streck. Min man såg det när jag visade på FaceTime. Men jag blir ändå osäker på om det var ett spökstreck för det var så ljust. Har inga fler tester och vill vänta till helgen men det är sååååååå svårt att hålla sig från att springa till affären och handla haha!

Någon som testat med RFSU förut och vet om det är vanligt med spökstreck på dom? Kollade på det idag igen och strecket var kvar

Tror inte det är så vanligt med spökstreck alls. Om strecket är färgat och lika bred som teststrecket så är det positivt. Många tycker clearblue (med blå färg istället för röd) gör spök men det är nog för att den blå färgen är väldigt lik den grå skugga man kan se av själva strecket där färgen ska fästa.
  • goodenough06

Tack så mycket för alla grattis! Lägger till i listan att jag plussat.

Smacko 1/3

Bacon89 2/3 (plussat)

Sarabecca 3/3

Rosahimmel86 5/3

Goodenough06 6/3 (Plussat)

JIBL 7/3

Myownworstenemy 8/3

Kattis93 8/3

Jojjans 6/3-11/3

Ploppis 15/3

Primo 14/3-16/3

Mamma91a 16/3

Sopkvasten 21/3

Tryingtogetnr2 24/3

Onewayticket 25/3

Jahoppsan5 26/3

eae95 28/3

Jozsan 31/3

• goodenough06

Tack så mycket för alla grattis! Lägger till i listan att jag plussat.

Smacko 1/3

Bacon89 2/3 (plussat)

Sarabecca 3/3

Rosahimmel86 5/3

Goodenough06 6/3 (Plussat)

JIBL 7/3

Myownworstenemy 8/3

Kattis93 8/3

Jojjans 6/3-11/3

Ploppis 15/3

Primo 14/3-16/3

Mamma91a 16/3

Sopkvasten 21/3

Tryingtogetnr2 24/3

Onewayticket 25/3

Jahoppsan5 26/3

eae95 28/3

Jozsan 31/3

• goodenough06
    Tvåbarnsmorsan92 skrev 2021-03-03 13:11:30 följande:

Kramper och framförallt ut mot höger sida idag, borde ha mens typ imorgon eller fredag ! Men märkte nu att jag har väldigt kletiga flytningar alltså typ ägglossningsflytningar tror att jag redan haft ägglossning, tog äl tester och har dessutom alltid kraftig värk vid ägglossning. Men någon som har något liknande? Väldigt svullen om magen och vill äta hela tiden

Jag har så, mina flytningar har varit tjocka och kletiga i typ en veckas tid haha, inte så genomskinliga som mitt ÄL-sekret brukar vara utan mer vita. För mig var det ett tecken på graviditet!
Svar på tråden BIM mars 2021