• Jojjans

BIM mars 2021

Smyger in här jag med även om försöken inte är så intensiva ännu.

Har en son som snart är 1,5 och vill gärna få bebis i början av nästa år. Men eftersom det kan ta lite tid så har vi smygstartat lite.

Hade jättebra timing med sex veckan innan och runt äl men verkar som om min ägglossning sköts fram? Kanske berodde på stressen eftersom det var första försöket. Enligt hur tidigare cykler sett ut så borde ägglossning varit 21/2 (och bim 6/3), men tror jag är rätt säker på att äl kom 25e (och bim 11/3) lägger in mig på sena datumet så slipper jag hoppas i onödan.

Nu har vi ju precis börjat försöka men jag känner mig sååå lugn inför att det kan ta lite tid. Första gången var jag sönderstressad. Jag var så otålig att bli förälder, vilket jag ju nu redan är, så har ett helt annat lugn.

Grattis till er som redan plussat!

• Jojjans

mars 2021

Smacko 1/3

Bacon89 2/3 (plussat)

Tryingtogetnr2 2/3-3/3

Jozsan 3/3

Sarabecca 3/3

Rosahimmel86 5/3

Goodenough06 6/3

Myownworstenemy 8/3

Kattis93 8/3

Jojjans 6/3-11/3

Primo 14/3-16/3

Mamma91a 16/3

Sopkvasten 21/3

Onewayticket 25/3

Jahoppsan5 26/3

eae95 28/3

• Jojjans

Så roligt att det ramlar in så mycket plus redan! GRATTIS :) kan ni inte lägga till i listan att ni plussat? Blir så peppad av att se.

Jag känner igen mig i många av era historier. Är också 35 och innan jag fick min son så hade jag två missfall. Det första i vecka 16 (en fruktansvärd upplevelse), och därefter ett tidigt i vecka 6. Jag har alltid haft lätt att bli gravid dock. Men med dom erfarenheterna känns ett plus inte lika stort. Det gör det kanske lättare att inte testa mer än nödvändigt. Dessutom ammar jag denna gång vilket kan göra det lite svårare...

Med sonen plussade jag på eftermiddagen på äl+9 så tidigare än så blir det inget test. Är ju lite osäker på ägglossningen men antingen är det bim på lördag om jag hade äl när jag skulle, eller så är det äl+9 om jag hade ägglossning när jag tror, så då blir det test :) men har inte så stora förhoppningar om ägglossning kom sent, hade sex 3 dagar innan bara.

• Jojjans
    Tvåbarnsmorsan92 skrev 2021-03-03 13:11:30 följande:

Kramper och framförallt ut mot höger sida idag, borde ha mens typ imorgon eller fredag ! Men märkte nu att jag har väldigt kletiga flytningar alltså typ ägglossningsflytningar tror att jag redan haft ägglossning, tog äl tester och har dessutom alltid kraftig värk vid ägglossning. Men någon som har något liknande? Väldigt svullen om magen och vill äta hela tiden

Är inte flytningarna hala och genomskinliga så är det nog inte tecken på ägglossning iallafall.

När jag var gravid hade jag mer lotion-lika, vita och flytande... men en helt ny typ av flytningar pekar ju på att något nytt händer, hoppas!

Jag borde också få mens om några dagar och tycker jag haft mer flytningar än vanligt
  • Jojjans
    Tvåbarnsmorsan92 skrev 2021-03-03 17:05:58 följande:

Min första graviditet var mina flytningar vattniga och i mängder, andra graviditeten försvann dom helt och graviditeten som blev ett missfall så var det typ som nu. Dom senaste dagarna har dom varit tjocka och vita. Nu är dom typ så fast som snor typ haha ! Vi får se helt enkelt!

Så intressant att det kan vara så himla olika! Bara att vänta och se
  • Jojjans

Är så nyfiken på hur ni tänker kring när det är mest optimalt att ligga? Om ni bara får till det en gång alltså, när känns viktigast? På ägglossningsdagen eller innan? Och isåfall - hur långt innan?

• Jojjans
    Jozsan skrev 2021-03-03 22:30:57 följande:

För vår del tror jag det är bäst äl dagen och dagen efter. Har provat nu att ha några dagar innan och dagen precis innan äl, utan att pricka rätt så vi provar ny metod denna månad

Intressant! Det enda jag vet är att ägget ofta bara lever 12 timmar efter att det släppt och att det ju är svårt att veta exakt när det släpper. Håller tummarna för dig!

Jag har bara ett barn, men har gjort ett antal aborter och fått två missfall och vet att jag en av gångerna blev gravid av sex 4 dagar innan äl, och en annan gång 3 dagar innan. Så vi lägger mest fokus innan eftersom jag vet att det funkar. Men nu senast slutade vi ligga vid förväntad ägglossning men sen måste den ha skjutits fram, så det blev bara 3 dagar innan den här gången. Hoppas det finns en chans ändå!
  • Jojjans
    Kattis93 skrev 2021-03-04 13:57:33 följande:

Jag tog ett digitalt också!!!

Såg redan på första testet åååä vad kul!! Grattis!
  • Jojjans
    Kattis93 skrev 2021-03-04 14:10:31 följande:

Tack!! ?? Dag 33 efter missfall utan mens mellan.. hoppas bara denna vill hålla i sig!

Min son blev till direkt efter ett tidigt missfall, utan mens emellan. Så det kan allt gå vägen :)
  • Jojjans
    JIBL skrev 2021-03-04 15:01:22 följande:

Så galet och overkligt att det är positivt=)

Åå ett till plus! Grattis!!! Väldigt många plus redan, goda odds den här månaden verkar det som
  • Jojjans
    JIBL skrev 2021-03-04 15:01:22 följande:

Så galet och overkligt att det är positivt=)

Åå ett till plus! Grattis!!! Väldigt många plus redan, goda odds den här månaden verkar det som
  • Jojjans
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-05 06:08:09 följande:

Och där kom tanten :(

Jag kommer att ha en BIM till denna månaden så jag hänger kvar här en cykel till

Beklagar! Jag tog ett test imorse, äl+8 och hade inte kissat på hela natten. Gick inte ens att ana något. Så tror faktiskt inte det tagit sig denna gång.

Jag har bim nån gång mellan 6-11, så kommer inte mensen i helgen så testar jag först den 10e tänkte jag
  • Jojjans
    Ploppis skrev 2021-03-05 22:09:35 följande:

När jag har varit gravid tidigare har det första tecknet varit att jag är mer kissnödig än vanligt. Det har kommit innan plusset. Ni som också haft detta tecken, hur tidigt efter ÄL har ni börjat känna er mer kissnödiga än vanligt? Jag inbillar mig att jag kanske är det nu men har över en vecka kvar till BIM.

Hur långt efter ägglossning är du? Det tar ju minst 5 dagar från ägglossning innan du ens kan vara gravid, alltså först då ägget fäster och det finns en teoretisk chans att kroppen kan känna sig gravid. Men annars kan man nog uppleva saker rättså direkt. Jag har börjat få symptom 6-7 dagar efter ägglossning, och plussat först på 9-10 dagar efter ägglossning. Dock inte kissnödighet som första symptom.

Hoppas du känner rätt!!
  • Jojjans
    Maramba skrev 2021-03-09 09:15:52 följande:

Blev så uppihejsan att jag glömde bifoga bilden

Ååå men grattis!!! Så härligt särskilt när det gått många försök <3

Själv fick jag mens imorse, en dag tidigt. Första försöket och fick inte till det perfekt och inte heller haft några känningar så det var rätt väntat. Nu tar vi en paus nästa månad för att slippa bebis precis innan jul. Vet att det låter lite bortskämt att planera så, men jag har tidigare blivit gravid väldigt lätt så då vågar vi vara lite kaxiga. Drömmen är att få bebis i början av nästa år, gärna under våren.
Svar på tråden BIM mars 2021