• Santeh

BIM mars 2021

Plockade ut min spiral 15 februari.

Så nu är det vara att vänta å se.

De senaste månaderna har min cykel pendlat mellan 31 dagar till nästa 39.

Så ovisst med denna månad och vet inte alls var i cyklen jag befinner mig... Men enligt Flo har jag BIM 17 mars men känner nu en ofantlig trötthet , lätt illamående främst vid ansträngning eller när jag vaknar på natten och en liten molvärk i.magen.

Gissar att det bara är å vänta å se om kroppen avvänjer sig från spiralen och mensen dyker upp eller vad som händer.

• Santeh
    Sally8585 skrev 2021-03-10 15:57:01 följande:

Jag har BIM 17/3! Jag har också känningar. Det molar i nedre delen av magen :) Jag kan säga så här efter snart 5 barn, inget ser lika ut :D haha! Alla mina graviditeter har sett helt olika ut. Men jag tänker att det blir väl att hjärnspökena tar över snart ;) Men det som varit mest konkret för mig är att jag får mer rikliga flytningar och sen att vårtgårdarna mörknar. Detta är vårt första försök, är dock otålig :) hihi

När ska du testa?

Fjärde barnet här..har också BIM 17/3. Och massa olika känningar.

Men mina 3 tidigare har sett ganska lika ut och förlossningen har följt samma mönster. ????
  • Santeh
    Sally8585 skrev 2021-03-10 16:43:22 följande:

Vad kul!! Vad för känningar har du?

Jag mår lite lätt illa, blir yrslig har lite molvärk/känner mig tung i magen. ???? Kliar lite i bröstvårtorna också.. så kan ju lika väl vara mensen få det är typiska symtom på den också.
  • Santeh
    Sally8585 skrev 2021-03-10 16:52:35 följande:

Ja, det är ju sånt som är så svårt att veta. haha! Jag har verkligen molvärk sedan igår, och det har fortsatt idag. Brukar inte känna något av mensen annars... men nu tänker man väl på det! 7 dagar till BIM kändes långt just nu, hehe!

Ja man blir lite smått galen. Tog ut min spiral 15/2, så vet ju inte hur kroppen fungerar efter det heller. . Även om.vi inte har bråttom är man ändå spång och nyfiken .
  • Santeh

Det nattliga illamåendet är nog värst och en obeskrivlig trötthet ..

Men vill inte testa för tidigt heller .. suck.

• Santeh
    Carmarr skrev 2021-03-13 14:53:55 följande:

Hej!

Jag hoppar in i tråden också. Köpte precis Natural Cycles, 100 tamponger och nya bindor eftersom jag antog att det inte blev något och ville börja följa min menscykel noggrant. Vi har inte aktivt försökt men inte undvikit heller. Hur som helst idag skulle min mens kommit men min tapp betedde sig så märkligt?? I början av veckan fick jag mellanblödningar i två dagar då var den låg och mjuk som vid mens. Men idag på mensdagen var den nästan försvunnen och vågrät.

Gjorde två tester och jag tror det är positivt, någon som vill hjälpa mig tyda?

Första testet är RFSU testa tidigt och andra är vanliga RFSU stickor. De är tagna på samma kiss som jag lyckades hålla kanske 2 timmar. Inte morgonurin.

Skulle säga att det absolut är positiva (: testa om någon dag för att se så det blir starkare !
Svar på tråden BIM mars 2021