• Lys12

BIM mars 2021

Hej alla! Hoppar in här. Har fortfarande efter preventivmedel jag slutade med i oktober inte riktigt koll på hur lång menscykel jag har. Väntar in min mens nu denna vecka (räknar med cirka 25-33 dagars cykel) och hade en blödning igår, på dag 26. Så jag antar att mensen nu är på G då graviditetstest visar negativt också. Hade igår morse lite brun flytning när jag vaknade och senare under dagen när jag hade haft samlag kom en ren blödning, inte en aning om varför dock, har läst att man kan få det genom orgasm också, eller om det satte igång mensen lite tidigare? Inte en aning. Har haft cellförändringar innan och brände bort en del, och har gått på efterkontroll som visat att jag inte längre har cellförändringar vilket är skönt. Men ändå lite läskigt med ovissheten varför jag blöder efter samlag ibland. Det spökar nog mycket efter att jag slutat med preventivmedel. Har inte riktigt koll på ägglossnings förutom vissa symtom, men har tänkt att vänta minst ett halvår innan jag börjar med ägglossningstest. Så spännande att också följa alla er andra här. Hoppas på att få se många + i mars. Lycka till alla

• Lys12
    Sally8585 skrev 2021-03-10 10:19:14 följande:

Hej! Hoppar in här :) Har BIM om 7 dagar ca. Detta blir vårt 5:e barn, men fortfarande otroligt nervöst och förväntansfullt! Någon mer som har BIM nästa vecka?

Hej! Jag har BIM den 19/3. Andra försöket, första barnet. Har haft lite konstiga känningar i kroppen men vet inte om det är hjärnan som spökar! Har du haft några tidiga graviditetstecken innan BIM någon graviditet?
  • Lys12
    Sally8585 skrev 2021-03-10 15:57:01 följande:

Jag har BIM 17/3! Jag har också känningar. Det molar i nedre delen av magen :) Jag kan säga så här efter snart 5 barn, inget ser lika ut :D haha! Alla mina graviditeter har sett helt olika ut. Men jag tänker att det blir väl att hjärnspökena tar över snart ;) Men det som varit mest konkret för mig är att jag får mer rikliga flytningar och sen att vårtgårdarna mörknar. Detta är vårt första försök, är dock otålig :) hihi

När ska du testa?

Åh så spännande!! Ja, de har jag hört att de kan vara olika från graviditet till graviditet, så sjukt jobbigt om man varit gravid en gång innan och tror sig veta ?sina? tecken på att man är gravid, så visar de sig andra gången att de inte alls var likadant denna gång. Jag vet inte om det är för tidigt att känna något, men har under hela dagen känt som att det ?drar? i ljumskarna, ibland har de stuckit till lite grann. Det är inget jag någonsin känt innan, inte ens liknande vid mensvärk. Så vet inte om kroppen spökar med mig eller vad det faktiskt kan vara. Har också haft ömma bröst som kommit och gått nu under några dagar. Ja, det känns som att man blir otålig och man vill ju samtidigt inte stressa upp sig men blir ju så ändå. Oj jag vet inte! Alltså helst hade jag velat testa så fort de går men vill samtidigt försöka hålla ut åtminstone till mitten av nästa vecka. Finns ju testa tidigt graviditetstest, men kanske lika bra att vänta till så nära BIM som möjligt. När ska du testa dig?
  • Lys12
    Sally8585 skrev 2021-03-10 19:12:19 följande:

Ja, gud vad man haft spökgraviditeter genom åren :D Har det säkert nu med, bara för att jag vill få till det nu ;) Jag testade idag, mitt på dagen - negativt. Inte oväntat ;) Tänkte hålla mig till söndag eller måndag iaf! Kommer bli svårt. Denna fasen är ju nästan roligast med hela graviditeten, att bara få analysera tester! hahaha! Nej då.. men ja, jag ser framemot detta med en viss skräckblandad förtjusning ;)..

Ja man vill ju bara veta så tidigt som möjligt!! Så måste man hålla på och vänta och de känns ju som en evighet, haha. Så spännande!! Hoppas de blir positivt för dig! Idag har jag inte vaknat med något speciellt symtom, ska försöka att inte tänka på det och hålla ut till onsdag iallafall nästa vecka. Jag vet ju och har läst att med ?vanliga? graviditetstest så ska man vänta till BIM. Men finns det chans att plussa med vanliga test innan BIM? någonstans läste jag att det ska iallafall ha gått 10 dagar efter ägglossning.
  • Lys12

Idag har jag börjat blöda, vet inte riktigt varför. Ska inte ha mens förrän 17-19 mars. Ganska ljust blod. Det är konstigt då jag alltid 1-2 dagar innan ?riktiga mensen? kickar igång så har jag alltid lite små bruna flytningar. Nu helt plötsligt idag kom det ljust blod. Inte jätte mycket men tillräckligt för att ha mensskydd. Vi får se men hoppet tappades där. Vet heller inte hur en nidblödning riktigt ska se ut men känns inte som att detta är det.

• Lys12
    Lys12 skrev 2021-03-13 17:48:49 följande:

Idag har jag börjat blöda, vet inte riktigt varför. Ska inte ha mens förrän 17-19 mars. Ganska ljust blod. Det är konstigt då jag alltid 1-2 dagar innan ?riktiga mensen? kickar igång så har jag alltid lite små bruna flytningar. Nu helt plötsligt idag kom det ljust blod. Inte jätte mycket men tillräckligt för att ha mensskydd. Vi får se men hoppet tappades där. Vet heller inte hur en nidblödning riktigt ska se ut men känns inte som att detta är det.

I förrgår började jag blöda, en ljusblödning. Sen helt plötsligt försvann de. Allt hände på några timmar över dagen. Idag vaknade jag med en sån j*vla mensvärk. Alltid när jag ska ha mens vaknar jag med mensvärk och så fort jag går på toan på morgonen så kommer den. Men idag när jag gick till toan med sjukaste mensvärken så kom det inget blod!! Bara en liiiten flytning som va jätte ljus rosa/brun när jag torkade mig. Nu har jag varit på toan ett par gånger och nu har jag inte ens färgade flytningar och mensvärken försvann. Antingen spökar kroppen med mig rejält eller så får jag ta ett test om några dagar. Någon som varit med om liknande?
  • Lys12

Testade positivt imorse! Har BIM 17-19 mars. Vart så chockad men så lycklig! Ska ta ett digitalt också bara för att..
  • Lys12
    Sally8585 skrev 2021-03-17 06:43:00 följande:

Inbillar jag mig?

Jag tycker mig se ett streck! Testa digitalt med för säkerhetsskäl jag tog digitalt idag och de var positivt!
  • Lys12
    Hoppas2022 skrev 2021-03-16 13:59:11 följande:

Grattis:)

Tack !!
Svar på tråden BIM mars 2021