• Carmarr

BIM mars 2021

Hej!

Jag hoppar in i tråden också. Köpte precis Natural Cycles, 100 tamponger och nya bindor eftersom jag antog att det inte blev något och ville börja följa min menscykel noggrant. Vi har inte aktivt försökt men inte undvikit heller. Hur som helst idag skulle min mens kommit men min tapp betedde sig så märkligt?? I början av veckan fick jag mellanblödningar i två dagar då var den låg och mjuk som vid mens. Men idag på mensdagen var den nästan försvunnen och vågrät.

Gjorde två tester och jag tror det är positivt, någon som vill hjälpa mig tyda?

Första testet är RFSU testa tidigt och andra är vanliga RFSU stickor. De är tagna på samma kiss som jag lyckades hålla kanske 2 timmar. Inte morgonurin.

• Carmarr

Tack! Jag hoppas det stämmer :)

Ska göra ett nytt imorgon eller på måndag, hur länge jag kan man hålla mig från att testa igen är ju frågan haha!

• Carmarr
    Hoppas2022 skrev 2021-03-13 21:34:28 följande:

Förstår precis! Verkligen svårt att vänta några dagar med att testa. Jag testade svagt positivt igår på äl+8 och har fått illamående sedan igår. Nu ska jag försöka hålla mig från att testa till på måndag... men blir nog trots allt att jag testar imorgon. Har svårt att tro att jag kan vara gravid då det med ett barn tog 3 år och min yngsta tog det 10 år och nu har jag förhoppningsvis blivit gravid utan ett helhjärtat försök. Tänkte egentligen att nästa år hade passat bättre och det var vad vi planerade för. Men samtidigt hade jag inga förhoppningar om att få ett barn till eftersom jag närmar mig 40 år så vi är bara tacksamma om jag nu är gravid.

Vad spännande! Jag håller tummarna för att det håller sig. Jag kunde inte vänta så gjorde ännu ett test imorse med morgonurin och det var liiiite starkare. Men min temp är fortfarande rätt låg så vet inte vad jag ska tro riktigt? Jag hoppas såklart att det är någon liten där inne som vill stanna!

• Carmarr
    Jozsan skrev 2021-03-19 20:54:59 följande:

Tappa inte hoppet!

Jag har haft sjukt ont i ryggslutet sen äl, jättekonstig känsla. Typ ilar och är värst när jag springer eller hoppar. Men brukar ha ont efter äl men inte denna smärta :(

När hade du ägglossning? Det kanske är lite tidigt för dig men ett av mina första symtom dock efter pluset var ont i ryggslutet! Har det fortfarande, speciellt när jag böjer mig framåt. Går in i vecka 6 nu och känner istället en stor sorg över hur min sambo inte får vara med på någonting förutom förlossningen här i Stockholm :(
  • Carmarr
    Jozsan skrev 2021-03-20 12:03:53 följande:

I tisdags hade jag äl.

Grattis till graviditeten, hur mår du nu?

Förstår att det är jobbigt nu när partnern inte får vara delaktiga på samma vis. Är det erat första barn?

Okej rätt så nyligen då! Tack, jag mår helt okej men har fortfarande ont i ryggslutet. Läste mig till att vissa personer kan få foglossning redan från början? Hoppas att det inte är något sånt och går över snart. Det är vårt första barn! :)
Svar på tråden BIM mars 2021