Är det här ok eller borde jag göra slut?
Jag är tillsammans med en man sedan ungefär ett år tillbaka och han är jättefin på vissa sätt men det finns en del jag undrar över.
Till exempel går han alltid omkring naken hemma endast iförd strumpor eftersom han har eksem som måste luftas enligt honom själv. Jag har i alla fall övertalat honom att lägga handdukar i soffan och på köksstolarna eftersom jag tycker att det är ohygieniskt. Han har också gått med på att göra sina gymnastikövningar när jag inte är där. Det är ju lite distraherande med en viftande naken karl i ögonvrån när man tittar på Netflix typ. Dessutom tror han inte på deodorant så även om han tvättar sig händer det rätt ofta att det luktar lite om honom.
En annan jobbig sak är att han spelar saxofon och nästan bara håller på med det han kallar free form jazz. Det är svårt att förklara om man inte har hört det men för mig låter det mest som random tutande, ganska olidligt faktiskt. Det här är lite svårare att ha synpunkter på eftersom han blir så sårad bara jag ber honom dämpa sig lite för han vill så gärna spela sina låtar för mig.
Ovanstående kan man väl leva med men ett större problem är hans kompis Benny. Jag har försökt vara trevlig mot honom men första gången vi träffades märkte jag att han gav mig onda ögat direkt. De brukar spela brädspel ihop och senaste gången råkade jag skramla med kaffekopparna i köket varpå Benny nästan skriker ?Men MÅSTE hon vara här jämt?!!? Min kille låtsades som ingenting.
En annan gång skulle vi vandra tillsammans alla tre och Benny sprang före så snabbt han kunde, på en vandringsled alltså, varpå min kille gjorde samma sak så att jag inte hann med. Sedan hörde jag Benny säga till min kille ?Ssssch! Hon kan höra oss.? och så gömde de sig för mig hela tiden. Jag tyckte att de var så himla barnsliga så till slut gick jag hem. Min kille tycker bara att jag är överkänslig när jag tar upp Bennys beteende.
Jag känner att allt ska vara på min killes villkor och att han inte riktigt lyssnar på mig. Ibland är han jätteromantisk och lagar middag och köper blommor. Då vill han gärna läsa dikter för mig vilket är gulligt men han vill liksom aldrig sluta.
Hur skulle ni ha reagerat på det här? Jag är ju ändå kär i honom men ibland blir det bara för mycket.