• Wed 10 Feb 2021 18:23
    333 visningar
    8 svar
    8
    333

    Dåliga barndomsvänner

    Upplevde en händelse då en av mina äldre vänner skällde ut min flickvän då under omständigheter det blev ett gräl på min fest, ingen är väll oskyldig i denna händelse men tycker att hans handlingar övervägde hennes i elakhet om man ska jämföra. Jag bad han att be henne om ursäkt och han sa ingenting inte ett knyst tycker det är så respektlöst. Under själva ordbråket var jag på sidan om hörde allt och fattar inte att jag slogs eller något. (Alkohol var inblandat) visst kan det ses som fegt men ja var helt ställd och orkade inte med det då helt enkelt. Bad han be om ursäkt över meddelande då jag och min tjej for hem snart inpå händelsen. Mina resterande vänner verkar inte vilja vara inblandade och känns nästan som att dem håller med han. Vi alla vet att denna person får sina utbrott och kan gå över gränsen ibland. Som en del av oss kan i gruppen. Men efter det här så känns det som att dem verkligen inte är några vänner att behålla. Som att allt i gruppen har blivit dåligt sen jag skaffa tjej. Tycker det är så omoget beetende, och ja ångrar verkligen att ja inte stog upp för henne mer. Har känt dem i 10+ år och har fler vänner men har alltid haft dem men nu i efterhand märks det att våran relation inte är på samma nivå bara ytlig.

    Behöver utlopp vet ej vad man ska göra?

    Kan se en väg tillbaka men då ska denna person verkligen göra en ursäkt som han menar.

    Vilket i min erfarenhet aldrig kommer hända. Utan press från dem andra vännerna

    Känner mig utnyttjad och huggen i ryggen då jag ofta fått vara gruppens psykolog typ och hjälpa å vara stöttande. Jag vill bara skrika!

  • Svar på tråden Dåliga barndomsvänner
  • Wed 10 Feb 2021 19:39
    #3

    Var aldrig våldsam så ser ej orsaken till att ja ska be om ursäkt, menar att ja ångra att ja inte var det för helt ärligt har det pågått allt för länge å känner mig nästan tvingad att görq något ifall det händer igen, han förtjänar spö helt enkelt. Sen så klart ja kan förlåta han men han är så stolt och ljuger om allt snackar mest skit speciellt bakom allas ryggar så tycker han förtjänar spö men var inte så sugen under den händelsen att göra något sånt då konsekvenser na kan ta en på bar gärning

  • Wed 10 Feb 2021 19:41
    #4

    Han beter sig som att han är bäst snyggast å störst. När han beter sig dåligt mot sin egna flickvän framför alla och tror det är coolt när dem andra egentligen inte bryr sig, uppmärksamhetkåt och skriker alltid högst. Alltid ifall det blir ett argument går han på påhopp och höjjer rösten. Tycker det är bedrövligt

  • Thu 11 Feb 2021 07:35
    #6

    Jo vet tänkte att jag inte orka med det, men kände också att jag inte stog upp nog för mig å min tjej men i slutändan kanske det var rätt även fast man stör sig på det. Bara tråkigt att våld känns som den enda lösningen att folk kan vara så egoistiska och det gör verkligen att man har svårt att lita på andra lika mycket särskilt väldigt gamla vänner

  • Mon 15 Feb 2021 08:00
    #8

    Jobbigt att man ens har orkat med sånna människor. Brukar tänka att dem som skriker mest och inte beter sig agerar från en osäker sida. För jag vet att han är det har hjälpt han förut men är så satans less att man kan hugga en i ryggen som ja tycker att det är.

Svar på tråden Dåliga barndomsvänner