• Anonym (Ts)

Flyttanmäla, byta folkbokföringsadress - ska man göra det innan man flyttar eller dagen man flyttat in?

Ja alltså jag förstår inte, tar det inte ett tag innan Skatteverket tagit hand om anmälan och ordnat allt? Jag vet inte hur man ska göra, ska man anmäla innan man flyttar in till nya lägenheten? Hur långt innan isåfall? Hur lång tid tar det för dom att registrera ändringen?

• Svar på tråden Flyttanmäla, byta folkbokföringsadress - ska man göra det innan man flyttar eller dagen man flyttat in?
  • sextiotalist

Innan man flyttar. Man anger från vilket datum den nya adressen gäller

• Anonym (lll)
    Anonym (Ts) skrev 2021-02-11 00:10:05 följande:

Ja alltså jag förstår inte, tar det inte ett tag innan Skatteverket tagit hand om anmälan och ordnat allt? Jag vet inte hur man ska göra, ska man anmäla innan man flyttar in till nya lägenheten? Hur långt innan isåfall? Hur lång tid tar det för dom att registrera ändringen?

Men den du fyller ju bara i från vilket datum det gäller, och så kan du skicka in det långt innan om du vill. 
Svar på tråden Flyttanmäla, byta folkbokföringsadress - ska man göra det innan man flyttar eller dagen man flyttat in?