• Thu 11 Feb 2021 11:23
    4197 visningar
    21 svar
    21
    4197

    Tom hinnsäck v.7+3

    Hej! Är i samma situation. Jag gjorde tidigt ul igår i v 7+4 men det fanns inget foster. Läkaren sa att jag såg ut att vara i v 5 och så fick jag en ny tid om två veckor. Men jag känner inget hopp alls eftersom jag vet när jag hade ägglossning (1 januari) och fick positivt test drygt två veckor efter det. Känns eländigt att behöva gå och vara "gravid" när man vet att det har slutat utvecklas. Önskar att kroppen kunde fatta snart...

    Fick missfall förra året också, i v 12. Då hade vi sett ett hjärta slå i v 8 men det kändes hela tiden fel. Hade inte så mycket symptom och fostret var mindre än det borde ha varit. Misstänker att det också var ett ma där fostret slutade utvecklas strax efter ul.

    Ingen solskenshistoria från mig alltså, men massor av sympatier. Och så håller jag tummarna för att det går bättre för dig såklart!

  • Fri 12 Feb 2021 16:21
    #8
    Anna7 skrev 2021-02-11 12:21:58 följande:

    Oj vad tråkigt att vi är i samma situation. För mig så sa hon att hinnsäcken var i rätt storlek för den veckan jag borde vara i.. Har haft massa symtom, brösten hsr växt som inte har hänt på tidigare graviditeter, mådde illa för två veckor sedan från morgon till kväll hela veckan fick sen legrigan och legrigan comp så mådde bättre förra veckan. Sedan försvann symtomen på illamående i helgen och mått bra i veckan förutom vissa kvällar.. Så symtomen har avtagit lite. Endast haft liten blödning i början v. 4+5.

    Hade också ägglossning 1/1 eller positivt ägglossningstest iaf.

    Har inte heller något hopp direkt.


    Okej, jag tror inte hon mätte hinnsäcken på mig. Hon sa bara att hon såg den och det som bildas inuti (gulesäcken kanske?) men inget foster. Har också haft en del symptom och har kvar lite illamående bl.a. Så ovärt att ha symptom när man vet att man inte får något för det i slutändan.
  • Wed 17 Feb 2021 22:38
    #10
    Anna7 skrev 2021-02-13 10:16:56 följande:

    Det är väl ändå positivt att gulesäcken var där? Den syntes inte på mig.

    Ja jag håller med. Har inte mått så här illa tidigare så trodde verkligen det skulle gå vägen nu. Och känns extremt ovärt att gått igenom dom här jobbiga veckorna i onödan..

    Berätta gärna hur det går sen <3


    Du med <3 är det imorgon du ska dit?
  • Thu 18 Feb 2021 09:30
    #12
    Anna7 skrev 2021-02-18 08:51:05 följande:

    Vul idag v. 8+3 en vecka senare visade oförändrad och tom hinnsäck.

    Helt sjukt. Mina två tisigare graviditeter med missfall har jag aldrig haft så mycket symtom som nu. Och ändå ingen bebis. Känns som ett skämt. Fattar ingenting..


    Men vad tråkigt :( hur går ni vidare nu? Fick du cytotec?
Svar på tråden Tom hinnsäck v.7+3