• Melrose Mom

    Barn som röker marijuana

    mina två söner är i sena tonåren och alldeles perfekta. de är duktiga i skolan och hjälper till med disk och städning hemma. det bästa de vet är att göra elektronisk musik tillsammans med mig. tillsammans har vi ett projekt som bara blir bättre och bättre. men härom kvällen märkte jag att storebror luktade konstigt sött. jag förstod att det var marijuana eller weed som ungarna säger nu för tiden. jag skulle inte ha något emot att mina barn tog någon drog som hjälpte dem att fokusera på musiken men marijuana känns bara dumt och flummigt. hur ska jag göra för att de inte ska bli hippies?

    i tried to fix your broken dreams

  • Svar på tråden Barn som röker marijuana
  • klyban

    Vad du gör, det beror på varför h*n tar cannabisen.
    Är det av nyfikenhet eller är det av psykiskohälsa i grunden?(Finns säker mer anledningar, men det är en bra start.)

    Sen kommer frågor hur ofta och annat och för skapa dig en bild vart h*n står med cannabisen.
    Cannabis är ofta använd inom musiken, och det är den överlägset största drog efter alkohol och finns idag överallt har jag lärt mig.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (nja)
    Melrose Mom skrev 2021-02-11 15:13:39 följande:

    mina två söner är i sena tonåren och alldeles perfekta. de är duktiga i skolan och hjälper till med disk och städning hemma. det bästa de vet är att göra elektronisk musik tillsammans med mig. tillsammans har vi ett projekt som bara blir bättre och bättre. men härom kvällen märkte jag att storebror luktade konstigt sött. jag förstod att det var marijuana eller weed som ungarna säger nu för tiden. jag skulle inte ha något emot att mina barn tog någon drog som hjälpte dem att fokusera på musiken men marijuana känns bara dumt och flummigt. hur ska jag göra för att de inte ska bli hippies?

    i tried to fix your broken dreams


    märkligt om det skulle hjälpa när det försämrar de kognitiva funktionerna i hjärnan. 

    www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/0ec13c7b945949b0a5dec5e5e3938d77/halsomassiga-sociala-effekter-cannabisbruk-00062-2017-webb.pdf
  • Anonym (Anonym)

    Sena tonåren, alltså inte barn som det står i rubriken. Dina tvillingsöner är väl så pass gamla att de snart ska flytta hemifrån, hur gick det med det förresten, har du kommit fram till att "låta" dem göra det än eller? Hur som helst, du beskriver att de sköter sig otroligt bra i övrigt, jag skulle inte vara orolig att de skulle bli några "hippies".

  • klyban
    Anonym (nja) skrev 2021-02-11 18:52:24 följande:
    märkligt om det skulle hjälpa när det försämrar de kognitiva funktionerna i hjärnan. 

    www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/0ec...

    All berusning mer eller mindre ger en tillfällig kognitiv nedsättning.
    Om du inte tror mig, drick lite alkohol och märk det själv.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Melrose Mom

    "Sena tonåren, alltså inte barn som det står i rubriken."

    alla föräldrar tänker nog på sina barn som barn, även om de börjar bli stora. mina söner kommer alltid att vara mina små älsklingar.

    "Dina tvillingsöner är väl så pass gamla att de snart ska flytta hemifrån, hur gick det med det förresten, har du kommit fram till att "låta" dem göra det än eller"

    vi har diskuterat det tillsammans och jag förstår verkligen att de vill lämna boet. men de förstår också att vi har något värdefullt tillsammans och att de inte behöver ha bråttom att ge sig av. (dessutom vet jag ärligt talat inte om de är mogna att bo på egen hand nu när de rökt marijuana.) jag var väldigt ung när jag själv flyttade hemifrån och det var inte bra för mig.

    kiss this goodbye

  • Anonym (Farsa)
    Melrose Mom skrev 2021-02-12 08:58:55 följande:

    (dessutom vet jag ärligt talat inte om de är mogna att bo på egen hand nu när de rökt marijuana.)


    Jag skulle inte heller vilja släppa iväg en son som använde narkotika på egen hand. Jag har sett för många gånger hur illa det kan gå.

    PS. Klyban har i tråd efter tråd bagatelliserat droganvändade.
  • klyban
    Anonym (Farsa) skrev 2021-02-12 11:06:48 följande:
    Jag skulle inte heller vilja släppa iväg en son som använde narkotika på egen hand. Jag har sett för många gånger hur illa det kan gå.

    PS. Klyban har i tråd efter tråd bagatelliserat droganvändade.

    Ledsen, det är vad du tror, jag har en faktabaserad och saklig syn på det hela, och vill man förstå nått om detta område.


    Men fakta/saklig diskussion vet vi att du aldrig kommer ge oss.
    Men nu har du chansen, komemr du ta den eller ge mig rätt?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (...)

    Du har alltså inga problem med att dina söner tar droger, om det hjälper dem med musiken?! Tar du själv droger, eller varför resonerar du så??

  • Melrose Mom

    "Du har alltså inga problem med att dina söner tar droger, om det hjälper dem med musiken?! Tar du själv droger, eller varför resonerar du så??"

    jag vill inte att mina barn använder droger på egen hand. framför allt inte marijuana som förvandlade några av mina bästa vänner till jobbiga new age-hippies. däremot finns det droger som främjar musikaliskt skapande, t ex mdma och ritalin, men sånt måste doseras varsamt och jag vill inte att mina barn testar det om inte jag är närvarande. men det får bli en senare diskussion. nu har jag i alla fall pratat ordentligt med min son och han har lovat att inte röka marijuana igen. jag litar på honom.

    living is easy under summer skies

  • Anonym (Farsa)

    Det låter som en utmärkt idé att båda barnen flyttar, för sin egen skull!

  • Anonym
    Anonym (Farsa) skrev 2021-02-12 16:21:09 följande:

    Det låter som en utmärkt idé att båda barnen flyttar, för sin egen skull!


    För att?
  • klyban
    Anonym (Farsa) skrev 2021-02-12 16:21:09 följande:
    Det låter som en utmärkt idé att båda barnen flyttar, för sin egen skull!

    Utveckla är nått farligt där de bor nu?
    Och sen försvinner vid flytt?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Barn som röker marijuana