• lusenli

    Positiva ägglossningstest två gånger per månad

    Hej! Har aldrig haft problem att skaffa barn tidigare. Fött tre barn, haft ett mf samt gjort en abort på bara drygt tre år. Nu försöker jag och min kille skaffa barn igen, kör det äl-stickor för att öka chanserna. Nu till min fundering;

    Förra menscykeln fick jag positivt äl-test på dag 18, hade flytningar och allt som hör till. Gick några dagar sen fick jag molvärk och äl-flytningar igen. Tog ett äl-test för skojs skull mest, och då visade det positivt? Var då på dag 23 i cykeln. Efter 12 dagar fick jag mensen.

    Den här cykeln har jag använt clearblue ägglossningstest med dubbel hormonindikator. Fick fast glad smiley (maximal fertilitet) på dag 20. Står ju att man inte ska fortsätta testa efter maximal fertilitet, men testade igen igår (dag 26) och då blev det blinkade smiley (hög fertilitet), tog ett till imorse alltså på dag 27 och har fortfarande blinkande smiley. Har lite känningar av ägglossning i magen. Inga äl-flytningar direkt.

    Har någon varit med om samma? Är det något fel på min kropp? Att den inte klarar av att släppa iväg äggen?

    Tacksam för svar

Svar på tråden Positiva ägglossningstest två gånger per månad