• Anonym (Test)

Kräkas vid självtest corona

Är det stor risk att ett prov visar falskt negativt om man kräks mycket vid ett självtest? Har hört att man gör rätt om man får kräkreflexer men jag kunde inte skrapa så långt in med pinnen eftersom jag kräktes flera gånger

Är det någon som fått falskt negativt?

• Svar på tråden Kräkas vid självtest corona
  • Anonym (Anonym)

Gör du rätt ska du inte alls få kräkreflexer! Du ska ner på sidan av halsen, inte mitt i. Och efter det upp i näsan, ca 2-3 cm in.

• Anonym (M)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-02-11 21:54:00 följande:

Gör du rätt ska du inte alls få kräkreflexer! Du ska ner på sidan av halsen, inte mitt i. Och efter det upp i näsan, ca 2-3 cm in.

Jo man gör rätt om kräkreflexen triggas.

Och ja, man ska gnugga på sidorna i halsen, men också i mitten, dvs struphuvudets vägg.
  • Anonym (M)
    Anonym (Test) skrev 2021-02-11 20:49:05 följande:

Är det stor risk att ett prov visar falskt negativt om man kräks mycket vid ett självtest? Har hört att man gör rätt om man får kräkreflexer men jag kunde inte skrapa så långt in med pinnen eftersom jag kräktes flera gånger

Är det någon som fått falskt negativt?

Ja det är skit jobbigt!!!!! Gjort testet några gånger. Men tror ärligt det räcker det du gjorde. Näsan är viktigast. När jag testat mig via jobbet tas ser enbart från näsan, och bara ena näsborren. Så det du lyckats med är troligtvis tillräckligt. :)
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (M) skrev 2021-02-11 22:05:37 följande:
    Jo man gör rätt om kräkreflexen triggas.

Och ja, man ska gnugga på sidorna i halsen, men också i mitten, dvs struphuvudets vägg.
    VÄGG ja, inte i mitten.
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-02-11 22:25:45 följande:

VÄGG ja, inte i mitten.

Nåja. Förstod iallafall vad ts menade.
  • elmadumle

Här gurglar vi vatten i halsen och spottar ut, häller i provrör, tar pinne i näsan så långt ner man kan komma, snurrar runt och doppar pinnen i vattnet/gurglet. Inga pinnar i halsen.

Svar på tråden Kräkas vid självtest corona